Genel Bilgi
Kod | İKT838 |
Ad | İktisat Teorisinin Gelişim Tarihi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET FATİH CİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı iktisadın bilim olma sürecine katkı sağlayan düşünürleri, bu düşünürlerin temsil ettikleri düşünce okullarını tarihsel perspektifden açıklamaktır.
Dersin İçeriği
İktisadi düşünceler tarihi, iktisat biliminin hangi aşamalardan geçtiği, makroekonomi okulları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
E. K. Hunt, Mark Lautzenheiser, İktisadi Düşünce Tarihi
Notlar
E. K. Hunt, Mark Lautzenheiser, İktisadi Düşünce Tarihi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Gerçek hayatta da analiz ve sentez yapma yeteneği gelişir |
ÖÇ02 | Ekonomik olayların çok yönlülüğünü kavrar |
ÖÇ03 | Tarihsel olarak iktisat teorisinin gelişimini açıklar |
ÖÇ04 | Paradigmaları ve bu paradigmalardan sapmaları nedenleriyle kavrar |
ÖÇ05 | Farklı ekonomi okulları arasındaki benzeşme ve farklılıkları tartışabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilimi uzmanlık yetkinlikleri derinleştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilime katkı sağlayan yeni araştırmalar yapar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilimi ile diğer bilimler arasındaki ilişki ve etkileşimleri derinlikli olarak kavrar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat biliminde üst düzey bilimsel araştırma yapma becerileri kazanır. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi sorunlar ile ilgili yeni politika önerilerini bilimsel alanlarda yazılı veya sözlü olarak sunar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme gibi üst düzey yetenekleri kullanarak iktisadi analizi yapar. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerilerini elde eder. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat biliminde kullanılan kantitatif ve kalitatif tekniklerin üst düzey bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İktisadi analiz teknikleri kullanarak yaptığı özgün bilimsel araştırmaları sunar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak etkin biçimde çalışır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel dergilerde iktisat bilim alanında özgün bir çalışmalarını yayınlar. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmalarını yapmak üzere tüm bilimsel kaynağı ve veriyi bilişim teknolojileri ile nereden, nasıl bulacağını bilir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal bilimlerde araştırmanın gerekliliğini ve önemini anlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İktisadi Düşünce Konularına Genel Bir Bakış ve Yöntem | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Yeni Çağ Başlarında Avrupa Düşüncesi ve Merkantilist Doktrin | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Liberal Doktrin ve Liberal İktisadın Doğuşu | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | İktisadın İlk yüzyılında Klasik Politik İktisada Yön Veren Olgular Ve Klasik İktisat | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Klasik İktisat ve Başlıca Katkılar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Sosyalist Düşünceler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Milli İktisat Doktrini ve Tarihçi Düşünceler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Neo-klasik İktisat ve Katkılar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Neo-klasik İktisat (Devam) | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kurumcu Düşünce Okulu ve Katkılar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Keynes İktisadı ve Keynescilik | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Avusturya Okulu ve Yeni Liberal İktisat | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Monetarizm, Yeni-Klasik İktisat ve Arz Ekonomisi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Keynezyen İktisat ve Katkılar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 30 | 30 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 202 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,08 | ||
AKTS | 8 AKTS |