MI101 Genel Matematik I

3 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MI101
Ad Genel Matematik I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HATİCE ÇAĞATAY
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. HATİCE ÇAĞATAY (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencilere denklem çözümü, üslü sayı problemlerinin çözümü, fonksiyon, limit ve türev hesaplama becerilerinin kazandırılmasıdır.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğinde, küme, sayı ekseni, üslü çokluklar, özdeşlik, denklem ve eşitsizlikler, fonksiyonlar, limit ve türev kavramlarına ait bilgilere yer verilmektedir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Çözümlü Matematik Problemleri Analiz-2 (2002, Bekir Özçelik, Fikri Akdeniz, Atilla Coşkun, Ahmet Ekicibil). Integral ve Uygulamaları (2003, Bekir Özçelik, Fikri Akdeniz, Atilla Coşkun, Ahmet Ekicibil. Genel Matematik (2001 Yalçın Küçük, Mehmet Üreyen, Nevin Orhun,Musa Şenel, Orhan Özer, Hüseyin Azcan)

Notlar

İlgili kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Özdeşlik ve eşitsizlik denklemlerini çözer.
ÖÇ02 Üslü sayı problemleri çözer.
ÖÇ03 Fonksiyonlar hesaplamaları yapar.
ÖÇ04 Türev problemleri çözer.
ÖÇ05 Limit konusunda hesaplama yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım fikrini uygun yöntemlerle ifade amacıyla mimari teknik çizim ve sunumda, dijital teknolojileri, üç boyutlu modelleri, uygun yöntemlerle kullanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yerel, bölgesel ve küresel çerçevede Mimarlık örneklerinin tarihsel ve kültürel süreçler içinde değişimini ve gelişimini anlar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çevresel sistemlerin tasarımında aydınlatma, akustik, yalıtım, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerine dayanarak çözümler üretir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Düşey ve yatay sirkülasyon elemanları, tesisat, altyapı, iletişim, güvenlik ve yangın sistemlerinden oluşan servis sitemlerinin temel ilkelerini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimi ve taşıyıcı sistem uygulamalarına ait bilgiyi, strüktürün düşey ve yanal yükler karşısında davranış ilkelerine dayanarak strüktür sisteminin seçiminde kullanır. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yapı elemanları, yapı bileşenleri ve yapı malzemelerinin özelliklerine dayanarak tasarımda bir araya gelişlerinin temel ilkelerini açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarımda işlev biçim ilişkisinde, çevre, insan, kültür gibi unsurlara ait tasarım bilgisini eleştirel ve yenilikçi bakış açısıyla değerlendirerek bina, iç mekan, yapı yakın çevresi ve kentsel tasarım düzeyinde yorumlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilirliğin mimari tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasında ilkeleri kullanır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler, yönetmelikler vb.) geliştirir.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mimarlık alanında veri araçlarına, örnek uygulamalara, veri toplama yöntemlerine, değerlendirmelere, tanımlara, karşılaştırmalara dayanarak ürettiği tasarım bilgisini kullanır.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarihi çevrenin karakteristiğine uygun olarak, tarihi yapıları ve anıtları belgeleme çalışmalarını ve restorasyon projelerini gerekli tekniklerle hazırlar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık alanı ile ilgili bireysel olarak planını, teknik şartnamesini ve projesini hazırladığı bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alarak , sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayarak yönetir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yapı üretim sürecinde; yapı metrajı, yapı maliyeti tahmini ve iş programı ile birlikte yapı maliyetinin hazırlanması konusunda, mesleki çalışmalar-uygulamalar yapılırken tarafların menfaatlerini koruyabilecek belgeler hazırlar (İhale, sözleşme vb.).
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme motivasyonuyla mesleki, kültürel ve sanatsal gelişimi bağlamında, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, bilgiye ulaşmak için ilgili veri tabanlarını kullanır. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç temelinde tasarım verilerini sürdürülebilirlik amacıyla kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izleme, düzenleme, proje hazırlama ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip etme konusunda yetkindir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlıkta etik değerleri anlama konusunda, toplum yararına, tarihe ve kültüre saygılı, doğaya karşı mesleki ve insani bakımdan sorumluluklarını bilerek tasarım yapar.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimari tasarım ve planlama süreçlerinde insani, toplumsal, çevresel koşulların etkisini gözeterek topladığı veriyi sentezler.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimde stajın rolünü/işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını kabul eder.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Küme kavramı ve gösterimi ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Sayı ekseni ve sıralama özellikler konu ile ilgili ders notunun incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Üslü ve köklü çokluklar, mutlak değer konu ile ilgili ders notunun incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Özdeşlikler denklemler ve eşitsizlikler konu ile ilgili ders notunun incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Koordinat düzlemi, doğru ve parabol denklemi konu ile ilgili ders notunun incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 İkinci dereceden iki bilinmeyenli eşitsizlikler konu ile ilgili ders notunun incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Fonksiyonlar konu ile ilgili ders notunun incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Önceki konuların ve problemlerin tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Fonksiyon türleri konu ile ilgili ders notunun incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Fonksiyonların Özellikleri konu ile ilgili ders notunun incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Ters fonksiyon, bileşke fonksiyon konu ile ilgili ders notunun incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Limit kavramı konu ile ilgili ders notunun incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Limit ve süreklilik konu ile ilgili ders notunun incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Türev kavramı, limitte belirsizlikler konu ile ilgili ders notunun incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Türev kuralları (Çarpım, bölüm), zincir kuralı konu ile ilgili ders notunun incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki konuların ve problemlerin tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki konuların ve problemlerin tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.07.2024 11:26