Genel Bilgi
Kod | MIM126 |
Ad | Temel Tasarım II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ALTAY ÇOLAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Arş.Gör.Dr. GAMZE ATAY (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Doç. Dr. ÖZLEM ŞENYİĞİT SARIKAYA (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Öğr. Gör. TOLGA UZUN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Temel Tasar İlke ve öğeleri ile düşüncelerin ifade edilmesi, somuttan soyuta geçişi kullanabilme, anlamsal ve ilişkisel bütünlük sağlamak.
Dersin İçeriği
Temel Tasar İlke ve Öğeleri değerlendirmek, tasarım yaklaşımı geliştirmek, verilen problemde öğrencinin kazadığı beceriylr tasarım örüntüsü yaratmak.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Demir Divanlıoğlu, Temel Tasar Birsen Yayın Evi, İst. 1997 Latife Gürer, Temel Tasarım, Birsen Yayın Evi, ISBN 975-511-386-X İ. Hulüsi Güngör, Temel Tasar, Esen Ofset, ISBN 975 000504 01 Seylan A., Temel Tasarım M Kitap Yayınları ISBN 9750015800 2005 Francis D.K. CHING, Mimarlık, Biçim, Mekan ve Düzen YEM, ISBN 975-8599-20-8
Notlar
mimarlık dergileri ve tezler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çeşitli malzeme ve teknikler ile özgün tasarımlar yaratır |
ÖÇ02 | Tasarıma orijinal bir bakış açısı geliştirir |
ÖÇ03 | Tasar ilke ve öğeleri ile kompozisyonlar oluşturur |
ÖÇ04 | Soyut ve somut kavramlarını kullanma becerisini kazanır |
ÖÇ05 | Sanatsal ve özgün tasarımlar geliştirebilme yeteneği oluşturur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım fikrini uygun yöntemlerle ifade amacıyla mimari teknik çizim ve sunumda, dijital teknolojileri, üç boyutlu modelleri, uygun yöntemlerle kullanır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yerel, bölgesel ve küresel çerçevede Mimarlık örneklerinin tarihsel ve kültürel süreçler içinde değişimini ve gelişimini anlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çevresel sistemlerin tasarımında aydınlatma, akustik, yalıtım, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerine dayanarak çözümler üretir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Düşey ve yatay sirkülasyon elemanları, tesisat, altyapı, iletişim, güvenlik ve yangın sistemlerinden oluşan servis sitemlerinin temel ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimi ve taşıyıcı sistem uygulamalarına ait bilgiyi, strüktürün düşey ve yanal yükler karşısında davranış ilkelerine dayanarak strüktür sisteminin seçiminde kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yapı elemanları, yapı bileşenleri ve yapı malzemelerinin özelliklerine dayanarak tasarımda bir araya gelişlerinin temel ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarımda işlev biçim ilişkisinde, çevre, insan, kültür gibi unsurlara ait tasarım bilgisini eleştirel ve yenilikçi bakış açısıyla değerlendirerek bina, iç mekan, yapı yakın çevresi ve kentsel tasarım düzeyinde yorumlar. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilirliğin mimari tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasında ilkeleri kullanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler, yönetmelikler vb.) geliştirir. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mimarlık alanında veri araçlarına, örnek uygulamalara, veri toplama yöntemlerine, değerlendirmelere, tanımlara, karşılaştırmalara dayanarak ürettiği tasarım bilgisini kullanır. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarihi çevrenin karakteristiğine uygun olarak, tarihi yapıları ve anıtları belgeleme çalışmalarını ve restorasyon projelerini gerekli tekniklerle hazırlar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlık alanı ile ilgili bireysel olarak planını, teknik şartnamesini ve projesini hazırladığı bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alarak , sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayarak yönetir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yapı üretim sürecinde; yapı metrajı, yapı maliyeti tahmini ve iş programı ile birlikte yapı maliyetinin hazırlanması konusunda, mesleki çalışmalar-uygulamalar yapılırken tarafların menfaatlerini koruyabilecek belgeler hazırlar (İhale, sözleşme vb.). | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme motivasyonuyla mesleki, kültürel ve sanatsal gelişimi bağlamında, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, bilgiye ulaşmak için ilgili veri tabanlarını kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç temelinde tasarım verilerini sürdürülebilirlik amacıyla kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izleme, düzenleme, proje hazırlama ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip etme konusunda yetkindir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlıkta etik değerleri anlama konusunda, toplum yararına, tarihe ve kültüre saygılı, doğaya karşı mesleki ve insani bakımdan sorumluluklarını bilerek tasarım yapar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimari tasarım ve planlama süreçlerinde insani, toplumsal, çevresel koşulların etkisini gözeterek topladığı veriyi sentezler. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimde stajın rolünü/işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını kabul eder. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel Görüşme, Ders Konuları Hakkında Kısa Bilgilendirme- Temel Tasar İlkeleri Nedir | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Tasarım Konusunun Belirlenmesi | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
3 | Tasarım Konusu ile ilgili veri toplama | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Tasarım Metodolojisinin Belirlenmesi | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Tasarım Metodolojisi ile ilgili sunum | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Konu ile ilgili öğrenci sunumları | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Soru-Cevap |
7 | Konu ile ilgili öğrenci sunumları 2 | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Öğrenci tasarımlarının 3 boyutlu sunumları | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap |
10 | Öğrenci tasarımlarının 3 boyutlu sunumları 2 | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
11 | Öğrenci tasarımlarının 3 boyutlu sunumları 3 | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap |
12 | Ara değerlendirme | ders notları | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
13 | Öğrenci tasarımlarının 3 boyutlu sunumları 4 | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
14 | Öğrenci tasarımlarının 3 boyutlu sunumları 5 | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
15 | Öğrenci tasarımlarının 3 boyutlu sunumları 6 | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notu-Kaynak kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders notları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |