MIM136 Mimari Anlatım Teknikleri II

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MIM136
Ad Mimari Anlatım Teknikleri II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi NUR YILMAZ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi NUR YILMAZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Arş.Gör.Dr. GAMZE ATAY (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Mimarlık eğitimine yeni başlayan öğrencilere mimari sirkülasyon konusundaki çizim teknikleri ile üç boyutlu mimari çizim tekniklerini üretme becerisini kazandırmak.

Dersin İçeriği

Mimari Merdiven konusuna iat temel kavramlar, merdiven tipleri ve bu tiplerin detayları, merdiven basamak sayısı ve rıht hesaplama teknikleri, mimari teknik çizimde üç boyutlu çizim yöntemleri, militer perspektif, tek kaçışlı perspektif, iki kaçışlı perspektif ve serbest el perspektif çizim ve gölgelendirme tekniklerini içeren grafik anlatım yöntemlerini kapsamaktadır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Haftalık Program PPT Sunumlar

Notlar

1, MİMARLIKTA TEKNİK RESİM, Orhan ŞAHİNLER Fehmi KIZIL, YEM Yayınevi 2. İÇ MİMARLIKTATEKNİK RESİM, Tahsin CANBULAT, Remzi Kitapevi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mimari merdiven konusuna ait temel kavramları tanımlar.
ÖÇ02 Mimari merdiven tiplerini benzerlikleri ve farklılıkları yönünden karşılaştırır ve mimari teknik çizim yöntemleriyle yeniden üretir.
ÖÇ03 Mimari projeyi üç boyutlu çizim ve sunum tekniği ile ifade eder.
ÖÇ04 Militer perspektif, tek kaçışlı perspektif ve çift kaçışlı perspektif konularına ait temel kavramları ifade eder ve mimari teknik çizim yöntemleriyle üretir.
ÖÇ05 Serbest el çizim ve gölgelendirme tekniklerini uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım fikrini uygun yöntemlerle ifade amacıyla mimari teknik çizim ve sunumda, dijital teknolojileri, üç boyutlu modelleri, uygun yöntemlerle kullanır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yerel, bölgesel ve küresel çerçevede Mimarlık örneklerinin tarihsel ve kültürel süreçler içinde değişimini ve gelişimini anlar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çevresel sistemlerin tasarımında aydınlatma, akustik, yalıtım, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerine dayanarak çözümler üretir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Düşey ve yatay sirkülasyon elemanları, tesisat, altyapı, iletişim, güvenlik ve yangın sistemlerinden oluşan servis sitemlerinin temel ilkelerini açıklar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimi ve taşıyıcı sistem uygulamalarına ait bilgiyi, strüktürün düşey ve yanal yükler karşısında davranış ilkelerine dayanarak strüktür sisteminin seçiminde kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yapı elemanları, yapı bileşenleri ve yapı malzemelerinin özelliklerine dayanarak tasarımda bir araya gelişlerinin temel ilkelerini açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarımda işlev biçim ilişkisinde, çevre, insan, kültür gibi unsurlara ait tasarım bilgisini eleştirel ve yenilikçi bakış açısıyla değerlendirerek bina, iç mekan, yapı yakın çevresi ve kentsel tasarım düzeyinde yorumlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilirliğin mimari tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasında ilkeleri kullanır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler, yönetmelikler vb.) geliştirir.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mimarlık alanında veri araçlarına, örnek uygulamalara, veri toplama yöntemlerine, değerlendirmelere, tanımlara, karşılaştırmalara dayanarak ürettiği tasarım bilgisini kullanır.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarihi çevrenin karakteristiğine uygun olarak, tarihi yapıları ve anıtları belgeleme çalışmalarını ve restorasyon projelerini gerekli tekniklerle hazırlar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık alanı ile ilgili bireysel olarak planını, teknik şartnamesini ve projesini hazırladığı bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alarak , sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayarak yönetir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yapı üretim sürecinde; yapı metrajı, yapı maliyeti tahmini ve iş programı ile birlikte yapı maliyetinin hazırlanması konusunda, mesleki çalışmalar-uygulamalar yapılırken tarafların menfaatlerini koruyabilecek belgeler hazırlar (İhale, sözleşme vb.).
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme motivasyonuyla mesleki, kültürel ve sanatsal gelişimi bağlamında, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, bilgiye ulaşmak için ilgili veri tabanlarını kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç temelinde tasarım verilerini sürdürülebilirlik amacıyla kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izleme, düzenleme, proje hazırlama ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip etme konusunda yetkindir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlıkta etik değerleri anlama konusunda, toplum yararına, tarihe ve kültüre saygılı, doğaya karşı mesleki ve insani bakımdan sorumluluklarını bilerek tasarım yapar.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimari tasarım ve planlama süreçlerinde insani, toplumsal, çevresel koşulların etkisini gözeterek topladığı veriyi sentezler.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimde stajın rolünü/işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını kabul eder.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 TANIŞMA, DERS İÇERİĞİ VE DÖNEMLE İLGİLİ GENEL BİLGİ ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 1/50 KESİT ÇİZİMİ - AA KESİTİ Merdivenler ile ilgili literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
3 MERDİVENLER; GENEL BİLGİ Merdivenler ile ilgili literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
4 TEK KOLLU MERDİVEN PLAN KESİT ÇİZİMİ Merdivenler ile ilgili literatür taram Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
5 İKİ KOLLU KÖŞE SAHANLIKLI MERDİVEN PLAN KESİT ÇİZİMİ Merdivenler ile ilgili literatür taram Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
6 İKİ KOLLU ORTA SAHANLIKLI MERDİVEN PLAN KESİT ÇİZİMİ Merdivenler ile ilgili literatür taram Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
7 İKİ KOLLU ORTA SAHANLIKLI M. PLAN KESİT ÇİZİMİ Merdivenler ile ilgili literatür taram Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Önceki Konuların Tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 MİLİTER PERSPEKTİF Militer Perspektif konusunda literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
10 TEK KAÇIŞLI PERSPEKTİF 1 Tek kaçışlı Perspektif konusunda literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
11 TEK KAÇIŞLI PERSPEKTİF 2 Tek kaçışlı Perspektif konusunda literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
12 ÇİFT KAÇIŞLI PERSPEKTİF 1 Çift kaçışlı perspektif ile ilgili literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
13 ÇİFT KAÇIŞLI PERSPEKTİF 2 Çift kaçışlı perspektif ile ilgili literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
14 SERBEST EL PESPEKTİF ÇİZİMİ Serbest el çizim ve boyama alıştırmaları yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
15 YILSONU DEĞERLENDİRME Örnek mimari proje çizimlerinin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.12.2024 12:08