MIM311 Mimari Proje V

7 AKTS - 6-2 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 7 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MIM311
Ad Mimari Proje V
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 6-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 7 AKTS
Yerel Kredi 7 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. TOLGA UZUN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. FAZİLET DUYGU SABAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
HEYSEM SÜHAN BEYAZTAŞ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
HAKAN KISACIK (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Ufuk ÖNDER (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Demet Erke YAPTI (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Mimari tasarım yapabilme beceri ve yetkinliğini kazanmak.

Dersin İçeriği

Tasarım problemi olarak verilen konunun uygun çözümler üretilerek çözümlenmesi. Yakın çevre ve yerleşime ilişkin konular, arazi etüdleri, plan çözümleri, kesit ve görünüş çalışmaları, mimari sunum yapılması.

Dersin Ön Koşulu

MIM216 Mimari Proje 4

Kaynaklar

İlgili Projeler ve Literatür

Notlar

Örnek mimari uygulama projeleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Grup içinde ya da bağımsız olarak tasarım yapabilme yetkinliği edinir.
ÖÇ02 Tasarımını yaptığı mimari projeyi uygun sunum tekniklerini kullanarak sunar.
ÖÇ03 Tasarım evresinde bilgi toplama, analiz, sentez ve değerlendirme süreçlerini kullanır.
ÖÇ04 Doğru kuramsal ve uygulama bilgisini seçer.
ÖÇ05 Mimari tasarıma ilişkin sorunları belirler ve çözümler üretir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım fikrini uygun yöntemlerle ifade amacıyla mimari teknik çizim ve sunumda, dijital teknolojileri, üç boyutlu modelleri, uygun yöntemlerle kullanır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yerel, bölgesel ve küresel çerçevede Mimarlık örneklerinin tarihsel ve kültürel süreçler içinde değişimini ve gelişimini anlar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çevresel sistemlerin tasarımında aydınlatma, akustik, yalıtım, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerine dayanarak çözümler üretir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Düşey ve yatay sirkülasyon elemanları, tesisat, altyapı, iletişim, güvenlik ve yangın sistemlerinden oluşan servis sitemlerinin temel ilkelerini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimi ve taşıyıcı sistem uygulamalarına ait bilgiyi, strüktürün düşey ve yanal yükler karşısında davranış ilkelerine dayanarak strüktür sisteminin seçiminde kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yapı elemanları, yapı bileşenleri ve yapı malzemelerinin özelliklerine dayanarak tasarımda bir araya gelişlerinin temel ilkelerini açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarımda işlev biçim ilişkisinde, çevre, insan, kültür gibi unsurlara ait tasarım bilgisini eleştirel ve yenilikçi bakış açısıyla değerlendirerek bina, iç mekan, yapı yakın çevresi ve kentsel tasarım düzeyinde yorumlar. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilirliğin mimari tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasında ilkeleri kullanır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler, yönetmelikler vb.) geliştirir.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mimarlık alanında veri araçlarına, örnek uygulamalara, veri toplama yöntemlerine, değerlendirmelere, tanımlara, karşılaştırmalara dayanarak ürettiği tasarım bilgisini kullanır. 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarihi çevrenin karakteristiğine uygun olarak, tarihi yapıları ve anıtları belgeleme çalışmalarını ve restorasyon projelerini gerekli tekniklerle hazırlar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık alanı ile ilgili bireysel olarak planını, teknik şartnamesini ve projesini hazırladığı bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alarak , sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayarak yönetir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yapı üretim sürecinde; yapı metrajı, yapı maliyeti tahmini ve iş programı ile birlikte yapı maliyetinin hazırlanması konusunda, mesleki çalışmalar-uygulamalar yapılırken tarafların menfaatlerini koruyabilecek belgeler hazırlar (İhale, sözleşme vb.).
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme motivasyonuyla mesleki, kültürel ve sanatsal gelişimi bağlamında, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, bilgiye ulaşmak için ilgili veri tabanlarını kullanır. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç temelinde tasarım verilerini sürdürülebilirlik amacıyla kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izleme, düzenleme, proje hazırlama ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip etme konusunda yetkindir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlıkta etik değerleri anlama konusunda, toplum yararına, tarihe ve kültüre saygılı, doğaya karşı mesleki ve insani bakımdan sorumluluklarını bilerek tasarım yapar.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimari tasarım ve planlama süreçlerinde insani, toplumsal, çevresel koşulların etkisini gözeterek topladığı veriyi sentezler.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimde stajın rolünü/işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını kabul eder.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Konunun verilmesi ve konuy ile ilgili sunumlar bilgi toplama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Proje Konusuna ilişkin önerilerin geliştirilmesi-Arazi Önerilerinin Değerlendirilmesi-Yapılan Araştırmaların Yorumlanması bilgi toplama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Konsept Fikir Geliştirme- Arazi Etüdü- Leke Çalışması bilgi toplama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 KONSEPT JÜRİSİ KONSEPT JÜRİSİ için çalışma Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi
5 Proje alanı analizleri analiz sentez Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Vaziyet Planının Geliştirilmesi 2 analiz sentez Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Genel değerlendirme Konuların tekrarı Yöntem Seçilmemiş
8 1.Ara juri 1.Ara juri için çalışma Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi
9 Kat planları analiz sentez Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Kat Plan ve Kesitler analiz sentez Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Kesitler analiz sentez Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Görünüşler analiz sentez Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 3 Boyutlu çalışmalar analiz sentez Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Planlar-Kesitler-Görünüş ve 3 Boyutlu çalışmalar analiz sentez Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Proje sunumu analiz sentez değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Final Jurisi1 proje sunumu hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi
17 Final Jurisi2 proje sunumu hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 6 84
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 14 5 70
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü (Saat) 176
Toplam İş Yükü / 25 (s) 7,04
AKTS 7 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2024 12:03