Genel Bilgi
Kod | MIM359 |
Ad | Peyzaj Tasarımı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi BERRİN SİREL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı mimarlık bölümü öğrencilerinin, peyzaj mimarlığının temel kavramları ve tarihi, sürdürülebilir peyzaj tasarımı, bitkisel tasarım prensipleri ve bahçe ve süs bitkilerinin özellikleri hakkındaki bilgilerini geliştirmek ve mimari projelerde açık ve yeşil alanlar ile ilgili tasarım becerilerini arttırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğini, peyzaj mimarlığında temel kavramlar ve peyzaj mimarlığının tarihi, insan-doğa ilişkisi, sürdürülebilirlik bağlamında peyzaj tasarımı, arazi biçimlendirme ve tesviye, bahçe ve süs bitkileri, bitkisel tasarım prensipleri, peyzaj konstrüksiyon elemanları konuları ve örnek uygulamalar oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Kolektif Yazar, 2020, Mimarlıkta Peyzaj Tasarımı, Nobel Akademik Yayıncılık. Altunkasa, F., Uslu, C. 2016, Peyzaj Tasarımı, Seçkin Yayıncılık.
Notlar
Peyzaj tasarımı uygulama örnekleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İnsanın çevresi ile kurduğu ilişkinin önemini kavrar. |
ÖÇ02 | Peyzaj mimarlığının görev ve çalışma alanını açıklar. |
ÖÇ03 | Kentsel yeşil alanların ortaya çıkışını ve zamanla nasıl çeşitlendiğini açıklar. |
ÖÇ04 | Açık ve yeşil alan tasarım karakterini eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. |
ÖÇ05 | Açık ve yeşil alanların sürdürülebilir ve etkin kullanılabilir şekilde tasarlanabilmesi için gereklilikleri tanımlar. |
ÖÇ06 | Bitkisel tasarım prensiplerini açıklar. |
ÖÇ07 | Basit bir yapının peyzaj projesini tasarlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım fikrini uygun yöntemlerle ifade amacıyla mimari teknik çizim ve sunumda, dijital teknolojileri, üç boyutlu modelleri, uygun yöntemlerle kullanır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yerel, bölgesel ve küresel çerçevede Mimarlık örneklerinin tarihsel ve kültürel süreçler içinde değişimini ve gelişimini anlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çevresel sistemlerin tasarımında aydınlatma, akustik, yalıtım, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerine dayanarak çözümler üretir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Düşey ve yatay sirkülasyon elemanları, tesisat, altyapı, iletişim, güvenlik ve yangın sistemlerinden oluşan servis sitemlerinin temel ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimi ve taşıyıcı sistem uygulamalarına ait bilgiyi, strüktürün düşey ve yanal yükler karşısında davranış ilkelerine dayanarak strüktür sisteminin seçiminde kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yapı elemanları, yapı bileşenleri ve yapı malzemelerinin özelliklerine dayanarak tasarımda bir araya gelişlerinin temel ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarımda işlev biçim ilişkisinde, çevre, insan, kültür gibi unsurlara ait tasarım bilgisini eleştirel ve yenilikçi bakış açısıyla değerlendirerek bina, iç mekan, yapı yakın çevresi ve kentsel tasarım düzeyinde yorumlar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilirliğin mimari tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasında ilkeleri kullanır. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler, yönetmelikler vb.) geliştirir. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mimarlık alanında veri araçlarına, örnek uygulamalara, veri toplama yöntemlerine, değerlendirmelere, tanımlara, karşılaştırmalara dayanarak ürettiği tasarım bilgisini kullanır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarihi çevrenin karakteristiğine uygun olarak, tarihi yapıları ve anıtları belgeleme çalışmalarını ve restorasyon projelerini gerekli tekniklerle hazırlar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlık alanı ile ilgili bireysel olarak planını, teknik şartnamesini ve projesini hazırladığı bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alarak , sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayarak yönetir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yapı üretim sürecinde; yapı metrajı, yapı maliyeti tahmini ve iş programı ile birlikte yapı maliyetinin hazırlanması konusunda, mesleki çalışmalar-uygulamalar yapılırken tarafların menfaatlerini koruyabilecek belgeler hazırlar (İhale, sözleşme vb.). | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme motivasyonuyla mesleki, kültürel ve sanatsal gelişimi bağlamında, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, bilgiye ulaşmak için ilgili veri tabanlarını kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç temelinde tasarım verilerini sürdürülebilirlik amacıyla kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izleme, düzenleme, proje hazırlama ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip etme konusunda yetkindir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlıkta etik değerleri anlama konusunda, toplum yararına, tarihe ve kültüre saygılı, doğaya karşı mesleki ve insani bakımdan sorumluluklarını bilerek tasarım yapar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimari tasarım ve planlama süreçlerinde insani, toplumsal, çevresel koşulların etkisini gözeterek topladığı veriyi sentezler. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimde stajın rolünü/işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını kabul eder. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Peyzaj mimarlığı nedir anlam, kapsam, doğa, insan | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Bahçe tarihi, dönem projesinin verilmesi | İlgili araştırma ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Arazi ve bağlam, sürdürülebilir peyzaj tasarımı | İlgili araştırma ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Bahçe ve süs bitkileri, bitkisel tasarım prensipleri1 | İlgili araştırma ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Bahçe ve süs bitkileri, bitkisel tasarım prensipleri2 | İlgili araştırma ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Bahçe ve süs bitkileri, bitkisel tasarım prensipleri3 | İlgili araştırma ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Örnek peyzaj tasarımı uygulamalarının değerlendirilmesi | İlgili araştırma ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | İlgili araştırma ve okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Peyzaj Projesi Geliştirme1 | Proje hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Peyzaj Projesi Geliştirme2 | Proje hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Peyzaj Projesi Geliştirme3 | Proje hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Peyzaj Projesi Geliştirme4 | Proje hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Peyzaj Projesi Geliştirme5 | Proje hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Peyzaj Projesi Geliştirme6 | Proje hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Peyzaj Projesi Geliştirme7 | Proje hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |