MIM437 Ekolojik Mimarlık

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MIM437
Ad Ekolojik Mimarlık
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. TOLGA UZUN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. TOLGA UZUN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Çevreye duyarlı yapı tasarım bilgisine sahip olmak

Dersin İçeriği

Ekolojik tasarım kriterleri/ Uygulama ,tasarımı, kullanım süreç değerlendirilmesi

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Pearson, D. (1989). The Natural House Book Creating a Healthy Harmonious and Ecologically Sound Home. London: Conran Octopus. Schmitz-Günther, T. (Ed.). (1998). Living Spaces: Sustainable Building and Design. Cologne: Könemann.Vale, B. ve Vale, R. (2000). The New Autonomous House: Design and Planning for Sustainability. London Thames and HudsonPearson, D. (1989). The Natural House Book: Creating a Healthy, Harmonious and Ecologically Sound Home. London: Conran Octopus. Schmitz-Günther, T. (Ed.). (1998). Living Spaces: Sustainable Building and Design. Cologne: Könemann.Vale, B. ve Vale, R. (2000).

Notlar

The New Autonomous House: Design and Planning for Sustainability. London: Thames and Hudson


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ekolojik terimlerin yabancı dil bilgisine sahip olur.
ÖÇ02 Ekolojik mimarlık alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım yapar.
ÖÇ03 Doğal kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasını sağlar.
ÖÇ04 Sürdürülebilir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar yönetir .
ÖÇ05 Ekolojik Mimarlık ile ilgili bilinç oluşturur ve sürdürülebilir yaşamı sağlayacak becerilere sahip olur.
ÖÇ06 Ekolojik Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar.
ÖÇ07 Ekolojik Mimarlık alanında tasarım çalışmaları yapar, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir.
ÖÇ08 Karşılaştığı cevresel problemlere karşı mimari tasarım sürecinde çözüm arar ve yönetir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım fikrini uygun yöntemlerle ifade amacıyla mimari teknik çizim ve sunumda, dijital teknolojileri, üç boyutlu modelleri, uygun yöntemlerle kullanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yerel, bölgesel ve küresel çerçevede Mimarlık örneklerinin tarihsel ve kültürel süreçler içinde değişimini ve gelişimini anlar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çevresel sistemlerin tasarımında aydınlatma, akustik, yalıtım, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerine dayanarak çözümler üretir. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Düşey ve yatay sirkülasyon elemanları, tesisat, altyapı, iletişim, güvenlik ve yangın sistemlerinden oluşan servis sitemlerinin temel ilkelerini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimi ve taşıyıcı sistem uygulamalarına ait bilgiyi, strüktürün düşey ve yanal yükler karşısında davranış ilkelerine dayanarak strüktür sisteminin seçiminde kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yapı elemanları, yapı bileşenleri ve yapı malzemelerinin özelliklerine dayanarak tasarımda bir araya gelişlerinin temel ilkelerini açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarımda işlev biçim ilişkisinde, çevre, insan, kültür gibi unsurlara ait tasarım bilgisini eleştirel ve yenilikçi bakış açısıyla değerlendirerek bina, iç mekan, yapı yakın çevresi ve kentsel tasarım düzeyinde yorumlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilirliğin mimari tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasında ilkeleri kullanır. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler, yönetmelikler vb.) geliştirir.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mimarlık alanında veri araçlarına, örnek uygulamalara, veri toplama yöntemlerine, değerlendirmelere, tanımlara, karşılaştırmalara dayanarak ürettiği tasarım bilgisini kullanır.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarihi çevrenin karakteristiğine uygun olarak, tarihi yapıları ve anıtları belgeleme çalışmalarını ve restorasyon projelerini gerekli tekniklerle hazırlar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık alanı ile ilgili bireysel olarak planını, teknik şartnamesini ve projesini hazırladığı bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alarak , sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayarak yönetir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yapı üretim sürecinde; yapı metrajı, yapı maliyeti tahmini ve iş programı ile birlikte yapı maliyetinin hazırlanması konusunda, mesleki çalışmalar-uygulamalar yapılırken tarafların menfaatlerini koruyabilecek belgeler hazırlar (İhale, sözleşme vb.).
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme motivasyonuyla mesleki, kültürel ve sanatsal gelişimi bağlamında, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, bilgiye ulaşmak için ilgili veri tabanlarını kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç temelinde tasarım verilerini sürdürülebilirlik amacıyla kullanır. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izleme, düzenleme, proje hazırlama ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip etme konusunda yetkindir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlıkta etik değerleri anlama konusunda, toplum yararına, tarihe ve kültüre saygılı, doğaya karşı mesleki ve insani bakımdan sorumluluklarını bilerek tasarım yapar.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimari tasarım ve planlama süreçlerinde insani, toplumsal, çevresel koşulların etkisini gözeterek topladığı veriyi sentezler.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimde stajın rolünü/işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını kabul eder.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ekolojinin tanımı / Mimarlıkta ekolojinin tanımı Hazır bulunuş Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Yeni tasarımlarda ekolojik tasarım ilkelerinin irdelenmesi Ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Eski binaların çağdaş kullanım kriterleri doğrultusunda yeniden kullanımları Ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Akıllı binaların tasarımlarında ekolojik ilkelerin irdelenmesi Ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Yurtiçi ve yurtdışı örneklerinin irdelenmesi Ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Doğal kaynakların tüketimi, çevre ve insan sağlığı,enerji üretimi ve mimarlık Ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Ekolojik bina tasarımı, kullanımı prensip ve stratejileri Ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Bireysel Çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ekolojik bina tasarımının gelişimi Ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Mevcut çevre ve yeni tasarımlar için çözüm araştırmaları Ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Akıllı binalarda ekolojik ilkelerin incelenmesi Ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Ekolojik tasarımlarla bütünleşen mimari elemalar Ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Ekolojik tasarımda çağdaş konstrüksiyon elemanlarının kullanım ilkeleri olanaklarının araştırılması Ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Yurtiçi örneklerinin irdelenmesi Bireysel Ödev Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Yurtdışı örneklerinin irdelenmesi Bireysel Ödev Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Sunumu için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Sunumu için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.07.2024 10:37