Genel Bilgi
Kod | MIM457 |
Ad | Binalarda Nem Yalıtımı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. TOLGA UZUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. TOLGA UZUN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste mimarlık bölümü öğrencilerine, binaları içten ve dışıtan tehdit edebilecek suya (basınçlı veya basınçsız su) karşı alınacak önlemler; orijinal tasarımlar elde edebilecek yeşil teras, havuz vb. kullanımlarda detay sorunlarının çözülmesi konularında gerekli bilgilerin verilerek, uygulama ile desteklenen teknik bilginin aktarılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğini, yapılarda su ve nem etkileri, dış ve iç ortam koşulları, su ve nem yalıtım ürünleri, kimyasal katkılar, bitümlü, plastik ve polimer bitümlü ürünler, suya -neme, yağmura, basınçlı suya karşı önlem ve düzenlemeler, drenaj ve derzlerde, ıslak hacimli ve yüzme havuzlarında önlem ve düzenlemeler konuları oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
YALITIM binalarda ısı yalıtım, nem, gürültü denetimi, su yalıtımı, : TMMOB MAKİNA MÜHENDİSLERİ ODASI, 2005 ISBN NO : 975-395-989-3
Notlar
Yapılarda Su ve Nem Kontrolü Öznur Bülent SeçkinYasin Çağatay Seçkin Nazire Papatya Seçkin Literatür Yayıncılık - Akademik Kitaplar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Nem nedenleri, nem hasarının boyutları ve yapıya etkisini açıklar. |
ÖÇ02 | Nem korunumu için aktif ve pasif önlemler, yapısal ve organizasyonel korunma şekillerini bilir. |
ÖÇ03 | Tarihi yapılarda su ve neme karşı çürüme önlemlerinin kullanımını açıklar. |
ÖÇ04 | Yapılarda çatı, bodrum ve duvar elemanlarının neme karşı korunumunu yorumlar . |
ÖÇ05 | Neme karşı alınabilecek uygun yalıtım malzemelerini ve uygulama yöntemlerini seçer. |
ÖÇ06 | Ülkemizde nem yalıtımı ile ilgili mevzuat ve yönetmelikleri bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım fikrini uygun yöntemlerle ifade amacıyla mimari teknik çizim ve sunumda, dijital teknolojileri, üç boyutlu modelleri, uygun yöntemlerle kullanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yerel, bölgesel ve küresel çerçevede Mimarlık örneklerinin tarihsel ve kültürel süreçler içinde değişimini ve gelişimini anlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çevresel sistemlerin tasarımında aydınlatma, akustik, yalıtım, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerine dayanarak çözümler üretir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Düşey ve yatay sirkülasyon elemanları, tesisat, altyapı, iletişim, güvenlik ve yangın sistemlerinden oluşan servis sitemlerinin temel ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimi ve taşıyıcı sistem uygulamalarına ait bilgiyi, strüktürün düşey ve yanal yükler karşısında davranış ilkelerine dayanarak strüktür sisteminin seçiminde kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yapı elemanları, yapı bileşenleri ve yapı malzemelerinin özelliklerine dayanarak tasarımda bir araya gelişlerinin temel ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarımda işlev biçim ilişkisinde, çevre, insan, kültür gibi unsurlara ait tasarım bilgisini eleştirel ve yenilikçi bakış açısıyla değerlendirerek bina, iç mekan, yapı yakın çevresi ve kentsel tasarım düzeyinde yorumlar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilirliğin mimari tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasında ilkeleri kullanır. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler, yönetmelikler vb.) geliştirir. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mimarlık alanında veri araçlarına, örnek uygulamalara, veri toplama yöntemlerine, değerlendirmelere, tanımlara, karşılaştırmalara dayanarak ürettiği tasarım bilgisini kullanır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarihi çevrenin karakteristiğine uygun olarak, tarihi yapıları ve anıtları belgeleme çalışmalarını ve restorasyon projelerini gerekli tekniklerle hazırlar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlık alanı ile ilgili bireysel olarak planını, teknik şartnamesini ve projesini hazırladığı bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alarak , sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayarak yönetir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yapı üretim sürecinde; yapı metrajı, yapı maliyeti tahmini ve iş programı ile birlikte yapı maliyetinin hazırlanması konusunda, mesleki çalışmalar-uygulamalar yapılırken tarafların menfaatlerini koruyabilecek belgeler hazırlar (İhale, sözleşme vb.). | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme motivasyonuyla mesleki, kültürel ve sanatsal gelişimi bağlamında, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, bilgiye ulaşmak için ilgili veri tabanlarını kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç temelinde tasarım verilerini sürdürülebilirlik amacıyla kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izleme, düzenleme, proje hazırlama ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip etme konusunda yetkindir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlıkta etik değerleri anlama konusunda, toplum yararına, tarihe ve kültüre saygılı, doğaya karşı mesleki ve insani bakımdan sorumluluklarını bilerek tasarım yapar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimari tasarım ve planlama süreçlerinde insani, toplumsal, çevresel koşulların etkisini gözeterek topladığı veriyi sentezler. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimde stajın rolünü/işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını kabul eder. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yapıda su yalıtımının kavram, anlam ve amacı, (görsel / teorik tanıtımı, içeriği, türleri) | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Nem ile ilgili bazı terimlerin açıklanması; Nemin yapıda oluşma nedenlerinin analizi | Ders Notları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Suyun etki derecesine göre yalıtım yöntemleri | Ders Notları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Yalıtım türleri ve yöntemleri, su geçirmez beton, sıva, şap harcı | Ders Notları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Metal malz. ile yalıtım, yalıtım pestili, plastik yalıtım, dolgu macun vb | Ders Notları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Su basıncına, yüzey ve sızıntı sularına, toprak nemine karşı yalıtım | Ders Notları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Duvarların neme karşı korunumu, derzler ve bağlantılar | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Bireysel Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Zemin nemine karşı korunumda kullanılan bitümlü malz., plastik örtüler, | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Basınçsız suya karşı, binanın iç / dış korunumu (ıslak hacimlerin korunumu) | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Basınçlı suya karşı korunum, kullanılan malz. ve yalıtımın iç / dış uyulaması | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Araştırma konusuları üzerinde tartışma | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Konu ile ilgili araştırma ödevinin verilmesi | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Standartların (TS, ISO) değerlendirilmesi | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Konu ile ilgili araştırma ödevinin verilmesi,Standartların (TS, ISO) değerlendirilmesi | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bireysel Çalışma / Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bireysel Çalışma / Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |