Genel Bilgi
Kod | BUSZ201 |
Ad | Financial Accounting I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TURGUT ÇÜRÜK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ELİF NURSUN DEMİRCİOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Teach basic accounting principles, bookkeeping skills and methods.
Dersin İçeriği
This course contents introduction to accounting, types of business organizations, accounting concepts and principles, financial reporting, financial statements, accounting equations and accounting of business transaction, ledgers and journals, trial balance.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Frank Wood, Alan Sangster - Business Accounting 1
Notlar
Diğer ders kitapları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Defines accounting environment and the basic concept |
ÖÇ02 | Defines financial statements |
ÖÇ03 | Uses the accounting information |
ÖÇ04 | Debates accounting problems |
ÖÇ05 | Distinguishes assets, liabilities, revenue, expense and capital accounts |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem araştırması alanlarında temel kavramları ve teoremleri açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Matematik, İstatistik ve Yöneylem araştırması bilgilerini tanımlar | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme biliminin temel kavramlarını tanımlar | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapma/yorumlama becerisine sahiptir | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veri toplar/analiz eder | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Model ile analiz edilen sonuçları yorumlar | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri birleştirir | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemlerine geliştirir | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak liderlik yapar | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler/kendini sürekli yeniler | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket programı kullanır | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde yorumlar/kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel iktisadi ve sosyal konulara ilişkin verileri yorumlar | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri uygular | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | The Accounting Equation and The Balance Sheet | Reading material related to the topic | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | The Double Entry System for Assets, Liabilities and Capital | Reading material related to the topic | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Inventory | Reading material related to the topic | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | The Effect of Profit or Loss on Capital and the Double Entry System for Expenses and Revenues | Reading material related to the topic | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | The Trial Balance | Reading material related to the topic | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Income Statements: An Introduction | Reading material related to the topic | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Balance Sheet | Reading material related to the topic | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Exam Preparation | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Accounting Concepts | Reading material related to the topic | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Books of Original Entry and Ledgers | Reading material related to the topic | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Cash Books, Sales Day Book and Sales Ledger | Reading material related to the topic | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Purchases Day Book, Purchases Ledger and Returns Day Books | Reading material related to the topic | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | The Journal | Reading material related to the topic | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Value Added Tax | Reading material related to the topic | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Employee's Pay | Reading material related to the topic | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Exam Preparation | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Exam Preparation | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |