Genel Bilgi
Kod | ECOZ202 |
Ad | Microeconomics II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NEŞE ALGAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; Mikro iktisat 1 dersinin devamı olarak; eksik rekabet piyasalarını tanıma, bu piyasalarda üretim ve fiyatlama politikalarını anlama, bu piyasalarda uygulanacak iktisat politikaları araçlarını öğrenme; faktör piyasalarını anlama, yatırım ve sermaye piyasaları ile zaman kavramının bu piyasalardaki önemi; tam rekabet piyasalarından sapmaların anlaşılması ve bu sapmaların düzeltilme tekniklerini öğrenmektir. Ayrıca genel denge ve refah ekonomisi konuları da ele alınmaktadır
Dersin İçeriği
Bu dersin amacı; Mikro iktisat 1 dersinin devamı olarak; eksik rekabet piyasalarını tanıma, bu piyasalarda üretim ve fiyatlama politikalarını anlama, bu piyasalarda uygulanacak iktisat politikaları araçlarını öğrenme; faktör piyasalarını anlama, yatırım ve sermaye piyasaları ile zaman kavramının bu piyasalardaki önemi; tam rekabet piyasalarından sapmaların anlaşılması ve bu sapmaların düzeltilme tekniklerini öğrenmektir. Ayrıca genel denge ve refah ekonomisi konuları da ele alınmaktadır
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Zeynel Dinler, Mikro İktisat
Notlar
Zeynel Dinler, Mikro İktisat
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Eksik rekabet piyasalarının neler olduğunu açıklar. |
ÖÇ02 | Bu piyasalarda fiyatlama, üretim kararları ve refah kaybının nasıl oluştuğunu açıklanır.Ayrıca bu piyasalara yönelik iktisat politikaları araçları öğrenilir. |
ÖÇ03 | Ekonomide oluşan gelir farklılıkların nedenlerini açıklar. |
ÖÇ04 | İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanmayı öğrenir. |
ÖÇ05 | Piyasalar hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem araştırması alanlarında temel kavramları ve teoremleri açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Matematik, İstatistik ve Yöneylem araştırması bilgilerini tanımlar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme biliminin temel kavramlarını tanımlar | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapma/yorumlama becerisine sahiptir | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veri toplar/analiz eder | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Model ile analiz edilen sonuçları yorumlar | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri birleştirir | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemlerine geliştirir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak liderlik yapar | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler/kendini sürekli yeniler | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket programı kullanır | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde yorumlar/kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel iktisadi ve sosyal konulara ilişkin verileri yorumlar | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri uygular |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Eksik rekabet piyasası: Monopol | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Monopol (devam) | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Eksik rekabet piyasası: Monopson, monopolcü rekabet | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Eksik rekabet piyasası: Fiyatlama politikaları | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Eksik rekabet piyasaları: oligopol ve oyun teorisi | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Oligopol ve oyun teorisi (devam) | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Üretim faktörleri piyasası | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yatırım ve sermaye piyasaları | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Genel denge | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Genel denge (devam) | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Asimetrik bilgi durumunda piyasa yapısı | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Asimetrik bilgi durumunda piyasa yapısı(devam),dışsallıklar | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Dışsallıklar (devam) ve kamusal mallar | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Refah Analizi:Refah Maliyetlerinin Ölçülmesi | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | kaynak okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları-2 | kaynak okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |