Genel Bilgi
Kod | ECOS312 |
Ad | Monetary Theory |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ERHAN İŞCAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
This course will investigate the origins and role of money, theories regarding the supply of and demand for money and the role of money in determining aggregate demand, output, prices and other key macroeconomic variables. The relationship between money, credit and debt will be emphasized. This course will also analyse the evolving role of central banking and views regarding the role and conduct of monetary policy, including recent and historical international policy actions.
Dersin İçeriği
It aims to build on the material typically covered in intermediate macroeconomics and provide the student with an advanced understanding of monetary economics, including contemporary and historical monetary theory, central banking and monetary policy.
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir önkoşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Hubbard, G. P., and O'Brien, A. P. (2011). Money, banking, and the financial system. Pearson Higher Ed.
Notlar
Mishkin, F. S. (2012). The Economics of Money, Banking and Financial Markets (The Pearson Series in Economics).
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Develops knowledge and understanding of Central Banking. |
ÖÇ02 | Develops knowledge and understanding of Monetary Policy Tools and Goals |
ÖÇ03 | Develops knowledge and understanding of Money Supply |
ÖÇ04 | Develops knowledge and understanding of Transmission mechanisms of monetary policy |
ÖÇ05 | Develops knowledge and understanding of price stability aim of CB |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem araştırması alanlarında temel kavramları ve teoremleri açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Matematik, İstatistik ve Yöneylem araştırması bilgilerini tanımlar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme biliminin temel kavramlarını tanımlar | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapma/yorumlama becerisine sahiptir | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veri toplar/analiz eder | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Model ile analiz edilen sonuçları yorumlar | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri birleştirir | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemlerine geliştirir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak liderlik yapar | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler/kendini sürekli yeniler | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket programı kullanır | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde yorumlar/kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel iktisadi ve sosyal konulara ilişkin verileri yorumlar | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri uygular |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Introducing Money and the Financial System | Hubbard, G. P., and O'Brien, A. P. (2011). Money, banking, and the financial system. Pearson Higher Ed. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Money and the Payments System | Hubbard, G. P., and O'Brien, A. P. (2011). Money, banking, and the financial system. Pearson Higher Ed. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Interest Rates and Rates of Return | Hubbard, G. P., and O'Brien, A. P. (2011). Money, banking, and the financial system. Pearson Higher Ed. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Determining Interest Rates | Hubbard, G. P., and O'Brien, A. P. (2011). Money, banking, and the financial system. Pearson Higher Ed. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | The Risk Structure and Term Structure of Interest Rates | Hubbard, G. P., and O'Brien, A. P. (2011). Money, banking, and the financial system. Pearson Higher Ed. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | The Stock Market, Information, and Financial Market Efficiency | Hubbard, G. P., and O'Brien, A. P. (2011). Money, banking, and the financial system. Pearson Higher Ed. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Derivatives and Derivative Markets | Hubbard, G. P., and O'Brien, A. P. (2011). Money, banking, and the financial system. Pearson Higher Ed. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Hubbard, G. P., and O'Brien, A. P. (2011). Money, banking, and the financial system. Pearson Higher Ed. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | The Market for Foreign Exchange | Hubbard, G. P., and O'Brien, A. P. (2011). Money, banking, and the financial system. Pearson Higher Ed. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Transactions Costs, Asymmetric Information, and the Structure of the Financial System | Hubbard, G. P., and O'Brien, A. P. (2011). Money, banking, and the financial system. Pearson Higher Ed. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | The Economics of Banking | Hubbard, G. P., and O'Brien, A. P. (2011). Money, banking, and the financial system. Pearson Higher Ed. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Beyond Commercial Banks: Shadow Banks and Nonbank Financial Institutions | Hubbard, G. P., and O'Brien, A. P. (2011). Money, banking, and the financial system. Pearson Higher Ed. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Financial Crises and Financial Regulation | Hubbard, G. P., and O'Brien, A. P. (2011). Money, banking, and the financial system. Pearson Higher Ed. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Monetary Policy | Hubbard, G. P., and O'Brien, A. P. (2011). Money, banking, and the financial system. Pearson Higher Ed. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | The International Financial System and Monetary Policy | Hubbard, G. P., and O'Brien, A. P. (2011). Money, banking, and the financial system. Pearson Higher Ed. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Hubbard, G. P., and O'Brien, A. P. (2011). Money, banking, and the financial system. Pearson Higher Ed. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Hubbard, G. P., and O'Brien, A. P. (2011). Money, banking, and the financial system. Pearson Higher Ed. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 18 | 18 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 174 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,96 | ||
AKTS | 7 AKTS |