Genel Bilgi
Kod | ECMZ308 |
Ad | Impact Evaluation In Econometrics |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. HALİL İBRAHİM KESKİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere politika ve programların etki değerlendirmesi için yöntemler hakkında temel bilgi kazandırmaktır. Ayrıca bu ders, öğrencileri etki değerlendirmesinde çeşitli ekonometrik teknikler sunmasının yanında nedensellik ve etkiyi değerlendirmek için pratik beceriler de sunmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Ders, etki değerlendirme teorisi, temel kavramlar, deneysel tasarım ve temel istatistiklerin yanı sıra, randomizasyon, fark içinde fark yöntemi, regresyon süreksizliği ve eğilim skoru eşleştirmelerini kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Ön Koşul Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Kalkınma programlarının değerlendirilmesinde etki Analizi yöntemleri ve Türkiye'de Uygulamalar, Optimist Yayın Grubu, 2017
Notlar
İlgili Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Değerlendirme için uygun olan anlamlı hipotezleri nasıl geliştireceğini öğrenir |
ÖÇ02 | Etki tahmin etmek için çeşitli ekonometrik yöntemleri uygular. |
ÖÇ03 | Ekonometrik teknikler kullanarak değerlendirme için oluşturulan hipotezlerin nasıl test edileceğini öğrenir |
ÖÇ04 | Ekonominin çeşitli alanlarındaki etki değerlendirmesinin önemini anlar |
ÖÇ05 | Ekonominin çeşitli alanlarındaki etki değerlendirmesinin sonuçlarını yorumlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem araştırması alanlarında temel kavramları ve teoremleri açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Matematik, İstatistik ve Yöneylem araştırması bilgilerini tanımlar | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme biliminin temel kavramlarını tanımlar | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapma/yorumlama becerisine sahiptir | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veri toplar/analiz eder | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Model ile analiz edilen sonuçları yorumlar | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri birleştirir | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemlerine geliştirir | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak liderlik yapar | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler/kendini sürekli yeniler | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket programı kullanır | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde yorumlar/kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel iktisadi ve sosyal konulara ilişkin verileri yorumlar | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri uygular |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Etki Değerlendirme ve Temel Kavramlara Giriş. | Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ve materyallerin ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Nedensel Çıkarımlara Genel Bakış: Karşı olgular ve nedensel çıkarımın temel problemi, seçim / ihmal edilen değişken sapması. | Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ve materyallerin ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Tesadüf Değerlendirmeleri I: Ortalama Müdahale Etkisi ve Müdahalenin Müdahale Edilenlere Etkisi. | Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ve materyallerin ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Tesadüf Değerlendirmeleri II: Randomize Kontrol Çalışmalarına Kısmi Katılım; Teşvik tasarımları ve Müdahaleye Niyet (ITT) ve Yerel Ortalama Müdahale Etkisi (LATE). | Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ve materyallerin ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Stata Yazılımının Tanıtılması ve Uygulamalar | Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ve materyallerin ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Regresyon Süreksizliği | Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ve materyallerin ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Problemler ve Uygulamalar | Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ve materyallerin ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Sınav öncesi konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Eşleştirme Yöntemleri ve Eğilim Puanları | Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ve materyallerin ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Stata'da PSM Uygulaması | Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ve materyallerin ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme |
11 | Fark İçinde Fark Yöntemi Yöntemi | Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ve materyallerin ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Fark İçinde Fark: Regresyon Yöntemi | Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ve materyallerin ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Fark İçinde Fark Modelinin Varsayımlarının Testi | Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ve materyallerin ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
14 | Stata'da DID Uygulaması | Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ve materyallerin ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme |
15 | Etki Değerlendirme ve Uygulama Özeti | Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ve materyallerin ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav öncesi konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav öncesi konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |