Genel Bilgi
Kod | ECMS407 |
Ad | Applied Statistical Analysis |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HÜSEYİN GÜLER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi SEMİN PAKSOY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı SPSS paket programı kullanarak temel istatistiki analizleri yapma ve yorumlama becerisini edindirmektir.
Dersin İçeriği
Bu derste SPSS ile veri girişi ve düzenlemesinin yanı sıra SPSS programı kullanılarak betimsel istatistikler ve grafikler, t testleri, varyans analizi, çapraz tablolar ve ilişki katsayıları, korelasyon ve regresyon analizi ile güvenilirlik analizi konuları işlenecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Using SPSS for Windows and Macintosh, Analyzing and Understanding Data, Sixth Edition by Samuel B. Green and Neil J. Salkind, 2012
Notlar
Statistics for Business and Economics, Eighth Edition by Paul Newbold, William L. Carlson, and Betty Thorne, 2013
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel istatistik yöntemlerinin araştırma sürecindeki yerini açıklar |
ÖÇ02 | Verilerin özelliklerine göre uygun istatistik tekniğini seçer |
ÖÇ03 | SPSS paket programında veri dosyası oluşturur |
ÖÇ04 | Veri dosyası üzerinde temel dönüşüm ve işlemleri yapar |
ÖÇ05 | SPSS ile betimsel istatistikleri hesaplar |
ÖÇ06 | SPSS ile analizini yaptığı betimsel istatistikleri sonuçları yorumlar |
ÖÇ07 | SPSS ile veriye uygun grafik türünü çizer |
ÖÇ08 | SPSS ile çizdiği grafikleri yorumlar |
ÖÇ09 | Tek ve iki örnek t testlerini SPSS kullanarak gerçekleştirir |
ÖÇ10 | SPSS kullanarak gerçekleştirdiği tek ve iki örnek t testi sonuçlarını yorumlar |
ÖÇ11 | SPSS ile tek ve iki yönlü varyans analizini gerçekleştirir |
ÖÇ12 | SPSS ile elde ettiği tek ve iki yönlü varyans analizi sonuçlarını yorumlar |
ÖÇ13 | SPSS ile çapraz tablo oluşturup değişkenlerin bağımsızlığını ki-kare testi ile test eder |
ÖÇ14 | Farklı ölçme düzeyleri için ilgili ilişki katsayılarını ayırt eder |
ÖÇ15 | SPSS ile basit doğrusal regresyon analizini gerçekleştirir |
ÖÇ16 | SPSS ile gerçekleştirdiği basit doğrusal regresyon analizini bulgularını yorumlar |
ÖÇ17 | Ölçeğin güvenilirliğini SPSS kullanarak hesaplar |
ÖÇ18 | SPSS kullanarak hesaplanan ölçeğin güvenilirliğini yorumlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem araştırması alanlarında temel kavramları ve teoremleri açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Matematik, İstatistik ve Yöneylem araştırması bilgilerini tanımlar | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme biliminin temel kavramlarını tanımlar | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapma/yorumlama becerisine sahiptir | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veri toplar/analiz eder | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Model ile analiz edilen sonuçları yorumlar | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri birleştirir | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemlerine geliştirir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak liderlik yapar | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler/kendini sürekli yeniler | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket programı kullanır | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde yorumlar/kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel iktisadi ve sosyal konulara ilişkin verileri yorumlar | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri uygular |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Motivasyon: Dersin içeriği ve kaynak tanıtımı | Ders kitabının ilgili bölümü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İstatistiğin temel kavramları, ölçek türleri | Ders kitabının ilgili bölümü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | SPSS Paket Programı ile ilgili temel işlemler, veri girişi ve düzenlenmesi - 1 | Ders kitabının ilgili bölümü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
4 | SPSS Paket Programı ile ilgili temel işlemler, veri girişi ve düzenlenmesi - 2 | Ders kitabının ilgili bölümü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
5 | Betimsel istatistikler | Ders kitabının ilgili bölümü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
6 | Grafikler | Ders kitabının ilgili bölümü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
7 | Tek örnek t testleri | Ders kitabının ilgili bölümü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Ara sınava yönelik hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | İki örnek t testleri | Ders kitabının ilgili bölümü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
10 | Tek yönlü varyans analizi | Ders kitabının ilgili bölümü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
11 | İki yönlü varyans analizi | Ders kitabının ilgili bölümü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
12 | Çapraz tablolar ve ki-kare bağımsızlık testi | Ders kitabının ilgili bölümü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
13 | İlişki katsayıları | Ders kitabının ilgili bölümü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
14 | Basit Doğrusal Regresyon | Ders kitabının ilgili bölümü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
15 | Güvenilirlik analizi | Ders kitabının ilgili bölümü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl sonu sınavına yönelik genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl sonu sınavına yönelik genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |