İHH710 Uzmanlık Alan Dersi (Z)

5 AKTS - 0-5 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod İHH710
Ad Uzmanlık Alan Dersi (Z)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-5 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SONGÜL KARADAĞ


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilere danışman öğretim üyesinin çalıştığı bilimsel alandaki bilgi, görgü ve deneyimlerinin aktarılması, öğrencilere bilimsel etik ve çalışma disiplininin, güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılmasıdır.

Dersin İçeriği

Tez çalışmasına zemin oluşturacak bir derstir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

İlgili dersin ulusal ve uluslararası makaleleri

Notlar

Google scholar, Pubmed, Cochrane Library, Çukurova Üniversitesi kütüphanesi veri tabanları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirir, geliştirebilir ve kullanabilir.
ÖÇ02 İhtiyacı olan bilimsel bilgiye ulaşabilir.
ÖÇ03 Bilimsel ve etik değerleri gözetebilir.
ÖÇ04 Tez konusu ile ilgili yöntem kurgulayabilir, geliştirebilir ve sonuçları değerlendirebilir.
ÖÇ05 Alanı ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Belirsiz Hemşirelik uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır 5
PÖÇ02 Belirsiz Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları kullanır 2
PÖÇ03 Belirsiz Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. 2
PÖÇ04 Belirsiz Araştırmadan elde ettiği sonuçları hemşirelik uygulamalarına yansıtır. 5
PÖÇ05 Belirsiz Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. 4
PÖÇ06 Belirsiz Hemşirelik uygulamalarına eleştirel gözle bakar.
PÖÇ07 Belirsiz Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Danışmanın belirlediği konular 1 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Danışmanın belirlediği konular 2 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Danışmanın belirlediği konular 3 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Danışmanın belirlediği konular 4 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Danışmanın belirlediği konular 5 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Danışmanın belirlediği konular 6 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Danışmanın belirlediği konular 7 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Danışmanın belirlediği konular 8 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Danışmanın belirlediği konular 9 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Danışmanın belirlediği konular 10 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Danışmanın belirlediği konular 11 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Danışmanın belirlediği konular 12 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Danışmanın belirlediği konular 13 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Danışmanın belirlediği konular 14 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl sonu sınavlarına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl sonu sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 5 75
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü (Saat) 123
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,92
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.09.2024 10:36