Genel Bilgi
Kod | İHH540 |
Ad | İç Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-6 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi GÜLŞAH KUMAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi GÜLŞAH KUMAŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sistemlerle ilgili hastalığı olan bireyin tedavisi ve hemşirelik bakımı konusunda teorik bilgi, beceri ve yöntemleri, hemşirelik süreci doğrultusunda hemşireliğe ilişkin sorunları çözümleyebilecek kavramsal bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması. Klinik ortamında iç hastalıkları hemşireliği becerilerinin çalışılması, Uygulama, Vaka Çalışması konularını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşulsuz
Kaynaklar
Klinik Uygulama Rehberleri Ulusal ve uluslararası süreli yayınlar
Notlar
Klinik Uygulama Rehberleri Ulusal ve uluslararası süreli yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İç hastalıkları ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. |
ÖÇ02 | Hastayı biyolojik, psikolojik ve sosyal yönden bir bütün olarak değerlendirir. |
ÖÇ03 | İç hastalıkları kapsamında yer alan tüm sistemler ile ilgili hastalıkların risk faktörlerini açıklar. |
ÖÇ04 | Sistemlere yönelik hastalıkların önlenmesini, tanı ve tedavisini açıklar. |
ÖÇ05 | Hastalıkların belirti ve bulgularını açıklar. |
ÖÇ06 | Hemşirelik bakımında hemşirelik sürecini uygular. |
ÖÇ07 | Birey-aile ve toplumun sağlık davranışlarını geliştirmek için rehberlik eder. |
ÖÇ08 | Rehabilitasyon gereksinimi olan birey/aileyi inceler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Hemşirelik uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır | 4 |
PÖÇ02 | Belirsiz | Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları kullanır | |
PÖÇ03 | Belirsiz | Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. | 5 |
PÖÇ04 | Belirsiz | Araştırmadan elde ettiği sonuçları hemşirelik uygulamalarına yansıtır. | 3 |
PÖÇ05 | Belirsiz | Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. | |
PÖÇ06 | Belirsiz | Hemşirelik uygulamalarına eleştirel gözle bakar. | 4 |
PÖÇ07 | Belirsiz | Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İç Hastalıkları Hemşireliğinde Temel Kavramlar | Literatür tarama, bireysel araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
2 | Sağlık ve Hastalığın Değerlendirilmesi | Literatür tarama, bireysel araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Ağrı ve Ağrılı Hasta Bakımı | Literatür tarama, bireysel araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
4 | Vaka çalışması: Kardiyovasküler Sistem Hastası | Literatür tarama, bireysel araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Örnek Olay |
5 | Vaka çalışması: Endokrin Sistem-Metabolizma Hastası | Literatür tarama, bireysel araştırma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
6 | Vaka çalışması: Solunum Sistemi Hastası | Literatür tarama, bireysel araştırma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
7 | Vaka çalışması: Nörolojik Sistem Hastası | Literatür tarama, bireysel araştırma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | Ders notlarını gözden geçirme | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Vaka çalışması: Gastrointestinal Sistem Hastası | Literatür tarama, bireysel araştırma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
10 | Vaka çalışması: Üriner Sistem Hastası | Literatür tarama, bireysel araştırma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
11 | Vaka çalışması: Onkoloji Hastası | Literatür tarama, bireysel araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Örnek Olay |
12 | Vaka çalışması: Hematoloji Hastası | Literatür tarama, bireysel araştırma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
13 | Vaka çalışması: Eklem Bağ Dokusu ve Romatizma Hastası | Literatür tarama, bireysel araştırma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
14 | Vaka çalışması: Deri ve ekleri Hastası | Literatür tarama, bireysel araştırma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
15 | Dersin değerlendirilmesi | Bireysel değerlendirmeler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 6 | 90 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,04 | ||
AKTS | 5 AKTS |