Genel Bilgi
| Birim | KOZAN MESLEK YÜKSEKOKULU | 
| Bankacılık ve Sigortacılık | |
| Kod | BVS145 | 
| Ad | Bankacılığa Giriş ve Türk Bankacılık Sistemi | 
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı | 
| Yarıyıl | 1. Yarıyıl | 
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) | 
| AKTS | 4 AKTS | 
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi | 
| Eğitim Dil | Türkçe | 
| Seviye | Ön Lisans Dersi | 
| Tür | Normal | 
| Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli | 
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim | 
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. AYŞE BOZKURT | 
| Dersin Öğretim Elemanı | Öğr. Gör. Dr. AYŞE BOZKURT
                                                    (Güz)
                                                    (A Grubu)
                                                    (Sor. Öğr. Ele.) | 
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin bankacılık yapısını daha yakından tanımalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bankacılık sistemleri ve Türk bankacılık sistemi hakkında bilgiler verilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Türk Bankacılık Sistemi-Prof. Dr. Oğuz Yıldırım
Notlar
Türk Bankacılık Sistemi ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları | 
|---|---|
| ÖÇ01 | Bankacılık temel kavramlarını tanımlar. | 
| ÖÇ02 | Bankacılık ile ilgili öğrendiği temel bilgileri sonuç odaklı analiz ederek ve yorumlayarak kullanır. | 
| ÖÇ03 | Karmaşık sorunların çözümünde bağımsız olarak rol alır. | 
| ÖÇ04 | Bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | 
| ÖÇ05 | İlgili tüm tarafları işi ile ilgili bilgilendirir. | 
| ÖÇ06 | Etik değerlere uygun hareket eder. | 
| ÖÇ07 | Bankacılık sistemini kolay algılar | 
| ÖÇ08 | Bankacılık sistemlerini ve Türk bankacılık sistemini açıklar. | 
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey | 
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bankacılık ve Sigortacılık ile ilgili temel düzeydeki güncel teorik bilgileri tanımlar. | 5 | 
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bankacılık ve Sigortacılık ile ilgili temel düzeydeki güncel uygulamalı bilgileri tanımlar. | 5 | 
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bankacılık ve Sigortacılık alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerilerini tarif eder. | 5 | 
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili edindiği temel bilgi ve becerileri sorunları tanımlar. | 5 | 
| PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili temel düzey konularda, bağımsız çalışır, sorumlulukları tarif eder. | 5 | 
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk gösterir. | 5 | 
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri düzenler. | |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi bilgi ve beceri düzeyini eleştirel bir şekilde sıralar, öğrenim gereksinimlerini tespit eder. | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki gelişimini daha üst bir seviyeye yükseltir. | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olduğunu anlar. | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla ifade eder. | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Temel düzeyde bir yabancı dil bilir, mesleği ile ilgili bilgileri izler ve meslekdaşları ile yabancı dilde iletişi kurar. | |
| PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar işletim sistemleri, ofis uygulamalarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini anlar. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Cumhuriyetimizin tarihi, temel değerleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler | 
|---|---|---|---|
| 1 | Bankacılık kavramı ve tarihçesi | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap | 
| 2 | Finansal sistem ve bankacılığın yeri | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 3 | Temel bankacılık kavramları | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap | 
| 4 | Bankaların fonksiyonları ve türleri | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama | 
| 5 | Bankaların organizasyon yapısı | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 6 | Temel bankacılık ürün ve hizmetleri | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap | 
| 7 | Bankaların karşılaştıkları riskler | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma | 
| 8 | Ara Sınav | Ders kitabından hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav | 
| 9 | Banka bilanço ve gelir tablosu | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 10 | Düzenleyici ve denetleyici kurumlar | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 11 | Bankacılıkta yasal çerçeve | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 12 | Etik ilkeler | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 13 | Suç gelirlerinin aklanması ve terörün finansmanı ile mücadele | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 14 | Bankacılıkta basel süreci | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap | 
| 15 | Diğer para ve sermaye piyasası kurumları | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap | 
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabından hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav | 
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabından hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav | 
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi | 
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 | 
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 | 
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 | 
| Genel Toplam | - | 100 | 
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 | 
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 | 
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 | 
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
| AKTS | 4 AKTS | ||