Genel Bilgi
Kod | BVS136 |
Ad | Bireysel ve Kurumsal Bankacılık |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. AYŞE BOZKURT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı bir finansal hizmet pazarlaması olan ve son yıllarda önemli bir gelişme gösteren bireysel ve kurumsal bankacılığı tanıtmak ve sektörde, Bireysel ve Kurumsal Bankacılık işlemlerinde çalışabilecek yeterlilikte kadrolar yetiştirmektir.
Dersin İçeriği
Bireysel bankacılığın tanımı, özellikleri, türleri, müşteri kabulü, Türkiye'deki bireysel bankacılığın gelişimi, bireysel bankacılık işlemleri; mali işlemler, hizmet işlemleri, para nakil işlemleri, müşteri portföyü oluşturma, zenginleştirme işlemleri.Kurumsal bankacılığın tanımı, özellikleri, çeşitleri, kurumsal bankacılık organizasyonu ve fonksiyonları kurumsal bankacılık işlemleri, Türkiye'de kurumsal bankacılığın gelişimi, bankalar arası işlemler, işlem türleri , bireysel bankacılıkla arasındaki farklar, uluslararası işlemler.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Genel Bankacılık Bilgileri- Prof. Dr. Şenol BABUŞCU - Prof. Dr. Adalet HAZAR
Notlar
Genel Bankacılık Bilgileri ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bireysel bankacılığı açıklar. |
ÖÇ02 | Ticari bankalarda, bireysel bankacılığın payını ve önemini kavrar. |
ÖÇ03 | Genel anlamda bireysel bankacılık ürünlerini değerlendirir. |
ÖÇ04 | Banka müşterilerine, bireysel ürünleri tanımlar. |
ÖÇ05 | Bireysel kredi başvurularında nelerin gerekli olduğunu, müşterilere anlatır. |
ÖÇ06 | Bireysel kredi sürecini, başından sonuna kadar takip eder. |
ÖÇ07 | Bireysel kredi çeşitleri hakkında, güncel gelişmeleri izler. |
ÖÇ08 | Bireysel ve kurumsal bankacılığın yapısını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bankacılık ve Sigortacılık ile ilgili temel düzeydeki güncel teorik bilgileri tanımlar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bankacılık ve Sigortacılık ile ilgili temel düzeydeki güncel uygulamalı bilgileri tanımlar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bankacılık ve Sigortacılık alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerilerini tarif eder. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili edindiği temel bilgi ve becerileri sorunları tanımlar. | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili temel düzey konularda, bağımsız çalışır, sorumlulukları tarif eder. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk gösterir. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri düzenler. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi bilgi ve beceri düzeyini eleştirel bir şekilde sıralar, öğrenim gereksinimlerini tespit eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki gelişimini daha üst bir seviyeye yükseltir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olduğunu anlar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla ifade eder. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Temel düzeyde bir yabancı dil bilir, mesleği ile ilgili bilgileri izler ve meslekdaşları ile yabancı dilde iletişi kurar. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar işletim sistemleri, ofis uygulamalarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini anlar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Cumhuriyetimizin tarihi, temel değerleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bankacılığın tarihsel süreç içerisindeki gelişimi | Genel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Bankacılık Hizmetlerindeki gelişmeler | Genel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Bireysel bankacılığın gelişimine neden olan faktörler | Genel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Bireysel bankacılığın tanımı ve Ülkemizde bireysel bankacılığın durumu | Genel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Bireysel bankacılık ürünlerinden tüketici kredileri | Genel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Bireysel bankacılık ürünlerinden kredi kartları,ATM | Genel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Teknoloji ağırlıklı bireysel bankacılık ürünleri | Genel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Kurumsal bankacılığın gelişmesinin nedenleri | Genel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Kurumsal bankacılıkığın tanımı ve Ülkemizde kurumsal bankacılığın durumu | Genel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Temel Kurumsal Bankacılık Ürünleri Nakdi / Gayri Nakdi Finansman | Genel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Temel Kurumsal Bankacılık Ürünleri Dış Ticaret Aracılık İşlemleri | Genel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Temel Kurumsal Bankacılık Ürünleri Nakit Yönetimi Hizmetleri | Genel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Kurumsal bankacılık türleri | Genel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Bireysel bankacılık türleri | Genel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |