Genel Bilgi
Kod | BVS235 |
Ad | İstatistik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. HASAN BEYTULLAH DÖNMEZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. HASAN BEYTULLAH DÖNMEZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İstatistiksel verilerin, toplanması, düzenlenmesi ve kaynakların optimum kullanılmasıyla çeşitli alanlardaki problemlerin çözümünde yardımcı olabilecek, modern yaşamın ihtiyaçlarına cevap verebilecek donanımları sağlar.
Dersin İçeriği
Bu ders içeriğinde istatistikte kullanılan temel kavramlar, populasyon, parametre, örnek, örnekleme, istatistik, verilerin sınıflandırılması, merkezi eğilim ve dağılış ölçüleri, frekans tabloları, kesikli ve sürekli olasılık dağılışları, olasılık, regresyon ve korelasyon katsayılarını hesaplama yöntemleri bulunmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
İstatistik Ders Notları (Basılmamış)
Notlar
Deneysel İstatistik Metotlar (Yurtsever, N., 2011.)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel istatistiksel kavramları açıklar |
ÖÇ02 | Merkezi eğilim ve dağılım ölçülerini hesaplar |
ÖÇ03 | Veri toplama yöntemlerini anlar |
ÖÇ04 | Verileri grafiksel olarak gösterir |
ÖÇ05 | Olasılık teorisini anlar |
ÖÇ06 | Khi-Kare testini uygular |
ÖÇ07 | İki örnek ortalamasını karşılaştırır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bankacılık ve Sigortacılık ile ilgili temel düzeydeki güncel teorik bilgileri tanımlar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bankacılık ve Sigortacılık ile ilgili temel düzeydeki güncel uygulamalı bilgileri tanımlar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bankacılık ve Sigortacılık alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerilerini tarif eder. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili edindiği temel bilgi ve becerileri sorunları tanımlar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili temel düzey konularda, bağımsız çalışır, sorumlulukları tarif eder. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk gösterir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri düzenler. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi bilgi ve beceri düzeyini eleştirel bir şekilde sıralar, öğrenim gereksinimlerini tespit eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki gelişimini daha üst bir seviyeye yükseltir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olduğunu anlar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla ifade eder. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Temel düzeyde bir yabancı dil bilir, mesleği ile ilgili bilgileri izler ve meslekdaşları ile yabancı dilde iletişi kurar. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar işletim sistemleri, ofis uygulamalarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini anlar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Cumhuriyetimizin tarihi, temel değerleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Motivasyon: Kaynakların ve temel kavramların açıklanması | Ders kitabından ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Temel olasılık kavramları ve rassal olaylar | Ders kitabından ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Temel olasılık kavramları ve rassal olaylar 2. bölüm | Ders kitabından ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Olasılık hesaplama yöntemleri | Ders kitabından ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Olasılık hesaplama yöntemleri 2. bölüm | Ders kitabından ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Kesikli ve sürekli rassal değişkenler | Ders kitabından ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
7 | Kesikli ve sürekli rassal değişkenler 2. bölüm | Ders kitabından ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders Notlarından Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Olasılık dağılımları ve temel özellikleri | Ders kitabından ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Olasılık dağılımları ve temel özellikleri 2. bölüm | Ders kitabından ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Bazı kesikli olasılık dağılımları | Ders kitabından ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Bazı kesikli olasılık dağılımları 2. bölüm | Ders kitabından ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Bazı sürekli olasılık dağılımları | Ders kitabından ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Bazı sürekli olasılık dağılımları 2. bölüm | Ders kitabından ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | İstatistik serileri | Ders kitabından ilgili bölüme çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notlarından Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notlarından Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |