Genel Bilgi
Kod | BVS217 |
Ad | Gönüllülük Çalışmaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Faaliyet Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. AYŞE BOZKURT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. AYŞE BOZKURT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerin eğitim hayatı boyunca edindikleri bilgi ve birikimleri kullanarak üniversite ve toplum arasındaki bağları güçlendirmek, insani, sosyal ve ekonomik vb. problemlerle ortaya çıkan insan hayatını etkileyen konu ve sorunlar hakkında duyarlılık kazanmalarını sağlamak, katılacakları ve geliştirecekleri bazı gönüllülük faaliyetleriyle insani, sosyal,kültürel ve ahlaki değerlerin ve becerilerin geliştirilmesini sağlamak olup bu amaç doğrultusunda toplumsal hassasiyetin yüksek olduğu konularda görünürlüğü ve farkındalığı arttırmak, öğrencilerin seçecekleri bir gönüllülük alanında önceden hazırlanacak bir plan dahilinde bir dönem boyunca gönüllü çalışmalarda görev almalarını ve sonuçlarını paylaşmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Toplumun güncel sorunlarını belirleme ve bunlara yönelik çözüm önerileri geliştirme, sivil toplum örgütlerini tanıma ve birlikte çalışma, sosyal sorumluluk çerçevesinde yapılan projelerde gönüllü olarak yer alma , toplumsal duyarlılık projeleri oluşturma
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
uluslararası ve ulasal kuruluşların güncel raporları
Notlar
uluslararası ve ulasal kuruluşların güncel etkinlik ve duyuru raporları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Gönüllü çalışmayı öğrenir. |
ÖÇ02 | Proje oluşturmayı ve uygulamayı öğrenir. |
ÖÇ03 | İçinde yaşadıkları toplumu daha iyi tanır. |
ÖÇ04 | Takım çalışması yapar. |
ÖÇ05 | Toplumun güncel sorunlarını anlar. |
ÖÇ06 | Toplumun güncel sorunlarını belirleme ve bunlara yönelik çözüm önerileri geliştirmeyi öğrenir. |
ÖÇ07 | sivil toplum örgütlerini tanıma ve birlikte çalışma bilincine sahip olur. |
ÖÇ08 | Sosyal sorumluluk çerçevesinde yapılan projelerde gönüllü olarak yer almayı öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bankacılık ve Sigortacılık ile ilgili temel düzeydeki güncel teorik bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bankacılık ve Sigortacılık ile ilgili temel düzeydeki güncel uygulamalı bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bankacılık ve Sigortacılık alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerilerini tarif eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili edindiği temel bilgi ve becerileri sorunları tanımlar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili temel düzey konularda, bağımsız çalışır, sorumlulukları tarif eder. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk gösterir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri düzenler. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi bilgi ve beceri düzeyini eleştirel bir şekilde sıralar, öğrenim gereksinimlerini tespit eder. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki gelişimini daha üst bir seviyeye yükseltir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olduğunu anlar. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla ifade eder. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Temel düzeyde bir yabancı dil bilir, mesleği ile ilgili bilgileri izler ve meslekdaşları ile yabancı dilde iletişi kurar. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar işletim sistemleri, ofis uygulamalarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini anlar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Cumhuriyetimizin tarihi, temel değerleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve ön bilgi verilmesi | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Örnek sosyal sorumluluk projelerinin tanıtımı | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kamu kurumlarının tanıtımı | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Yerel yönetimlerin tanıtımı | Örnek olay | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
5 | Sivil toplum kuruluşlarının tanıtımı | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
6 | Proje sunum taslağı | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
7 | Proje uygulamaları | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
9 | Kamu kurumları Proje uygulama örnekleri | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Yerel yönetimler proje uygulama örnekleri | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | Sivil toplum kuruluşları proje uygulama örnekleri | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
12 | Yapılabilecek projeler üzerinde fikir üretme | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
13 | Yapılacak ve hazırlanacak çalışmaların ön hazırlığını yapma | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | Proje uygulaması için saha çalışmaları | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
15 | Yapılan çalışmalar ve hazırlanan sunumların öğrenciler tarafından hazırlanması ve sınıf ortamında paylaşılması | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |