Genel Bilgi
Kod | BVS212 |
Ad | Dijitalleşme ve Sektör Uygulamaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. AYŞE BOZKURT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin temel amacı, yapay zeka, makine öğrenimi, bulut bilişim, nesnelerin internet, bulut bilişim, büyük veri vb. gelişmekte olan teknolojilerinin iş süreçlerini nasıl değiştirdiğini sektörel bazda öğrenmektir.
Dersin İçeriği
Gelişmekte olan teknolojiler ve bu teknolojileri ait terminoloji, dijital dönüşüm ve inovasyonla olan ilişkisi, örgüt kültürünün dijital dönüşüm üzerinde etkileri, yeni iş ve gelir modelleri, verinin önemi ve rekabet avantajı, karar destek süreçlerinde dijitalleşme, farklı sektörlerden dijital dönüşüm proje örneklerinin tartışılması dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Dijital Dönüşüm ve Finans: Gelecek Sandığımızdan Daha Yakın, Prof. Dr. Adalet HAZAR Prof. Dr. Üstün ÖZEN
Notlar
Dijital Dönüşüm ve Finans güncel konuları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dijital dönüşüm teknolojilerini tanır, |
ÖÇ02 | Bankacılık faaliyetlerinin ve diğer tüm sektörlerin nasıl dijitalleştiğini anlar |
ÖÇ03 | Blockchain teknolojileri ve bankacılık alanındaki uygulamaları bilir. |
ÖÇ04 | Dijital İnovasyon ve Dönüşüm hakkında bilgiler öğrenir |
ÖÇ05 | Teknoloji ve Geçmişten Günümüze İş Süreçlerini inceler ve konuya hakim olur. |
ÖÇ06 | yapay zeka, makine öğrenimi, bulut bilişim, nesnelerin internet, bulut bilişim, büyük veri vb. kavramları anlar. |
ÖÇ07 | teknolojilerinin iş süreçlerini nasıl değiştirdiğini sektörel bazda anlar. |
ÖÇ08 | farklı sektörlerden dijital dönüşüm proje örneklerini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bankacılık ve Sigortacılık ile ilgili temel düzeydeki güncel teorik bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bankacılık ve Sigortacılık ile ilgili temel düzeydeki güncel uygulamalı bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bankacılık ve Sigortacılık alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerilerini tarif eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili edindiği temel bilgi ve becerileri sorunları tanımlar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili temel düzey konularda, bağımsız çalışır, sorumlulukları tarif eder. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk gösterir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri düzenler. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi bilgi ve beceri düzeyini eleştirel bir şekilde sıralar, öğrenim gereksinimlerini tespit eder. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki gelişimini daha üst bir seviyeye yükseltir. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olduğunu anlar. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla ifade eder. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Temel düzeyde bir yabancı dil bilir, mesleği ile ilgili bilgileri izler ve meslekdaşları ile yabancı dilde iletişi kurar. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar işletim sistemleri, ofis uygulamalarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini anlar. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Cumhuriyetimizin tarihi, temel değerleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dijital Dönüşüm, Yönetim ve Yönetişim, Elektronik Sektörler: Terminoloji | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Dijital İnovasyon ve Dönüşüm | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Teknoloji ve Geçmişten Günümüze İş Süreçleri | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Endüstri Devrimleri, Endüstri 4.0 | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Bankacılık Faaliyetlerinde Dijitalleşme | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Dijital Dönüşüm ve İletişim | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Dijital Dönüşüm ve Gelişmekte Olan Teknolojiler | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Blockchain ve Kripto Paralar | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Bankaların Chatbot Uygulamaları | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
11 | CRM Uygulamaları, Trader Robotlar | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Yeni Teknolojilerin Gelişimi ve Teknoloji Trendleri (Büyük Veri, Dağıtılmış Defter Teknolojileri) | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Yeni Teknolojilerin Gelişimi ve Teknoloji Trendleri (AR / VR, Nesnelerin İnterneti- IoT) | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | E-Ticaret Dijital Ödeme Sistemleri İlişkisi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Dijital Dönüşüm ve Sektör Uygulamaları : Şirket Ziyaretleri (Öğrencilerin yeni teknolojilerin gerçek hayatta nasıl kullanıldığını görebilmleri için dijital dönüşüm sürecindeki şirketler ziyaret edilecektir) | Genel anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |