OÖ1837 Kültürel Tarihsel Etkinlik Kuramı

8 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod OÖ1837
Ad Kültürel Tarihsel Etkinlik Kuramı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ŞULE ERDEN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin genel amacı, Kültürel Tarihsel Etkinlik Kuramı dersi ile ilgili teknik ve süreçleri kavramaktır.

Dersin İçeriği

Kültürel Tarihsel Etkinlik Kuramı (CHAT) ve Tarihçesini (Birinci Nesil Etkinlik Kuramı: Vygotsky ve Luria, İkinci Nesil Etkinlik Kuramı: Leont’ev, Üçüncü Nesil Etkinlik Kuramı: Engeström) ve temel kavramlarını öğrenir, Etkinlik Sistemi İçerisinde Öğrenme ve Gelişimi sürecini öğrenir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Engeström, Y. (1987) Learning by Expanding: an activity-theoretical approach to developmental research (Helsinki, Orienta-Konsultit). Engeström, Y. (2001). Expansive Learning at Work: Toward an activity theoretical reconceptualization. Journal of Education and Work, 14(1), 133–156. Fichtner, B. (1992). Activity theory as methodology - the epistemoligical revolution of the computer and the problem of its societal appropriation. M. Hedegaard/J. Lompscher (Eds.) Activity Theory. Aarhus: Aarhus University Press

Notlar

Hedegaard, M. (2009). A cultural–historical theory of children’s development. In Hedegaard, M., Fleer, M., Bang, J. & Hviid, P. (Eds). Studying Children: A Cultural–Historical Approach, (p. 10-29). Berkshire: Open University, McGraw-Hill Leont’ev, A. N. (1978). Activity, consciousness, and personality. Englewood Cliffs: Prentice-Hall. Vygotsky, L.S. (1978) Mind in Society: the development of higher psychological processes. Cambridge: Harvard University Press.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kültürel Tarihsel Etkinlik Kuramı (CHAT) temel kavramlarını öğrenir.
ÖÇ02 Kültürel Tarihsel Etkinlik Kuramının Tarihçesini (Birinci Nesil Etkinlik Kuramı: Vygotsky ve Luria hakkında bilgi edinir.
ÖÇ03 Kültürel Tarihsel Etkinlik Kuramının Tarihçesini (ikinci Nesil Etkinlik Kuramı: Leont’ev)
ÖÇ04 Kültürel Tarihsel Etkinlik Teorisinin Tarihi hakkında bilgi edinir (Üçüncü nesil Etkinlik Teorisi: Engeström).
ÖÇ05 Etkinlik Sistemi İçerisinde Öğrenme ve Gelişimi sürecini öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak okul öncesi kapsamında yer alan güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini ileri düzeyde tanımlar. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanın ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, uzmanlık bilgilerini yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirmesinde kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; bu noktada özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaların eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda bağımsız veya bir takım üyesi olarak çalışır 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve kuramsal temelli, etkileşimli ve etik zeminde uygular. 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanda yürüttüğü bilimsel bir çalışmaları yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak sunar. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kültürel Tarihsel Etkinlik Kuramının (CHAT) tanımı Konu ile ilgili makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Kültürel Tarihsel Etkinlik Kuramının Önemi Konu ile ilgili makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Kültürel Tarihsel Etkinlik Kuramının Tarihçesi: Birinci Nesil Etkinlik Kuramı: Vygotsky Konu ile ilgili makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Kültürel Tarihsel Etkinlik Kuramının Tarihçesi: Birinci Nesil Etkinlik Kuramı: Luria Konu ile ilgili makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Kültürel Tarihsel Etkinlik Kuramının Tarihçesi: İkinci Nesil Etkinlik Kuramı: Leont’ev Konu ile ilgili makalenin okunmas Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Kültürel Tarihsel Etkinlik Kuramının Tarihçesi: Üçüncü Nesil Etkinlik Kuramı: Engeström Konu ile ilgili makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Engeström’ün etkinlik kuramı beş temel ilkesi Konu ile ilgili makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ara sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Engeström’ün Etkinlik sisteminin hiyerarşik yapısı: amaç, özne, toplum, araçlar, iş paylaşımı ve kurallar Konu ile ilgili makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Engeström’ün Etkinlik Sisteminin İçerisinde Öğrenme ve Gelişim Konu ile ilgili makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Kültürel Tarihsel Etkinlik Kuramı ile ilgili yapılan araştırmaları inceleme Konu ile ilgili makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Kültürel Tarihsel Etkinlik Kuramı ile ilgili bir araştırma planlama Konu ile ilgili makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Kültürel Tarihsel Etkinlik Kuramı ile ilgili bir araştırma uygulama Konu ile ilgili makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Kültürel Tarihsel Etkinlik Kuramı ile ilgili bir araştırmayı raporlaştırma Konu ile ilgili makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Kültürel Tarihsel Etkinlik Kuramı ile ilgili bir araştırmayı sunma Konu ile ilgili makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 4 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 17 4 68
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 4 12 48
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 14 14
Toplam İş Yükü (Saat) 202
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,08
AKTS 8 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2024 01:43