OÖ1838 Erken Çocuklukta Değerlendirme

8 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod OÖ1838
Ad Erken Çocuklukta Değerlendirme
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi RAZİYE GÜNAY BİLALOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi RAZİYE GÜNAY BİLALOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin genel amacı, erken çocukluk döneminde değerlendirme yöntem, teknik ve süreçlerini kavramaktır.

Dersin İçeriği

Değerlendirme kavramı ve değerlendirmede etik ilkeler, erken çocuklukta ve okul öncesi eğitim programında değerlendirme, değerlendirmede kullanılan yöntem teknikler, alternatif değerlendirme yaklaşımları

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Bayhan, P. (2017). Erken çocukluk döneminde değerlendirme. Ankara: Hedef CS Basın Yayın Kesicioğlu, O. S. ve Yıldırım Hacıibrahimoğlu, B. (Eds.) (2018). Erken çocuklukta çocuğu tanıma ve değerlendirme. Ankara: Eğitin Kitap Yayıncılık.

Notlar

Appl, D. J. (2000). Clarifying the preschool assessment process: Traditional practices and alternative approaches. Early Childhood Education Journal, 27, 219–225. Brown, J. & Rolfe, S. A (2005) Use of child development assessment in early childhood education: early childhood practitioner and student attitudes toward formal and informal testing, Early Child Development and Care, 175:3, 193-202, DOI: 10.1080/0300443042000266240 Guddemi, M.& Case,B. J. (2004) Assessing young children. Harcourt Assessment Report. http://images.pearsonclinical.com/images/PDF/assessmentReports/AssessingYoungChildren_Final_old.pdf Erişim Tarihi: 20.03.2020 Gullo, D. F. (2005). Understanding assessment and evaluation in early childhood education. Second Ed. NY: Teachers College Press Lowenthal, B. (1997). Useful early childhood assessment: Play-based, interviews and multiple intelligences. Early Child Development and Care, 129, 43-49. Pretti-Frontczak, K., Kowalski, K. & Brown, R.D. (2002). Preschool teachers’ use of assessments and curricula: A statewide examination. Exceptional Children, 69 (1), 109-123. Puckett, M. B. & Black, J. K. (2000) Authentic assessment of the young child: celebrating development and learning (NJ, Merrill).


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Değerlendirme kavramını tanımlar.
ÖÇ02 Okul öncesi eğitim programında yer alan değerlendirme uygulama ve süreçlerini açıklar.
ÖÇ03 Erken çocukluk döneminde çocukları tanımanın ve değerlendirmenin amacını, önemini ve gerekliliğini ifade eder.
ÖÇ04 Çocukları tanıma ve değerlendirmede kullanılan yöntem, teknik ve araçları (standart testler, sosyometrik teknikler, projektif teknikler vs) açıklar.
ÖÇ05 Alternatif değerlendirme yöntemlerini (oyun temelli değerlendirme, performans değerlendirme, programa dayalı değerlendirme vs) açıklar.
ÖÇ06 Çocuğu tanıma ve değerlendirme sürecinde ailenin önemini, rolünü ve sorumluluklarını açıklar.
ÖÇ07 Değerlendirmede uyulması gereken etik ilkeleri ifade eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak okul öncesi kapsamında yer alan güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini ileri düzeyde tanımlar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanın ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, uzmanlık bilgilerini yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirmesinde kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; bu noktada özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaların eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda bağımsız veya bir takım üyesi olarak çalışır 2
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. 2
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve kuramsal temelli, etkileşimli ve etik zeminde uygular. 2
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanda yürüttüğü bilimsel bir çalışmaları yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak sunar. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma ve ders içeriği, dersin işlenişi ve öğrenci sorumlulukları hakkında bilgilendirme, yararlanabilecekleri kaynakların belirtilmesi. Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Erken çocukluk eğitiminde değerlendirme ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
3 Değerlendirmede etik ve profesyonel sorumluluklar ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
4 Erken çocukluk eğitim programında değerlendirme ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
5 Gelişimsel değerlendirme ilgili kaynakları okuma ve raporlaştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
6 Çocukların gelişim ve öğrenmelerinin değerlendirilmesinde gözlemin kullanılması ilgili kaynakları okuma ve raporlaştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Anlatım
7 Gözlemlerin kaydedilmesinde kullanılan yöntemler (anektod kayıtları, günlükler, kontrol listesi, dereceleme ölçekleri) ilgili kaynakları okuma ve raporlaştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınavlar sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Çocukların gelişim ve öğrenmelerinin değerlendirilmesinde görüşmenin kullanılması ilgili kaynakları okuma ve raporlaştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
10 Çocukların gelişim ve öğrenmelerinin değerlendirilmesinde oyun temelli değerlendirmenin kullanılması ilgili kaynakları okuma ve raporlaştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Çocukların gelişim ve öğrenmelerinin değerlendirilmesinde performans değerlendirmesinin kullanılması ilgili kaynakları okuma ve raporlaştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
12 Çocukların gelişim ve öğrenmelerinin değerlendirilmesinde portfolyo değerlendirmesinin kullanılması ilgili kaynakları okuma ve raporlaştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Çocukların gelişim ve öğrenmelerinin değerlendirilmesinde pedagojik dokümantasyonun kullanılması ilgili kaynakları okuma ve raporlaştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
14 Erken akademik becerilerin değerlendirilmesinde kullanılan araçlar ilgili kaynakları okuma ve raporlaştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Sosyometrik Teknikler ve Projektif Testler ilgili kaynakları okuma ve raporlaştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 5 20 100
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 204
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,16
AKTS 8 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2024 01:43