Genel Bilgi
Kod | OÖ1701 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DURMUŞ ASLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. AYPERİ SIĞIRTMAÇ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. EBRU DERETARLA GÜL (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. DURMUŞ ASLAN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. ŞULE ERDEN (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. ÖZKAN ÖZGÜN (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. MUSTAFA YAŞAR (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi RAZİYE GÜNAY BİLALOĞLU (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Arş.Gör.Dr. İNANÇ ETİ (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi Melek Merve YILMAZ (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencinin Okul Öncesi Eğitim alanında seçtiği bir konuyu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak incelemesi, veri toplaması, analiz etmesi, elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlayarak bilimsel araştırma raporu haline getirmesi ve rapor şeklinde yazmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Okul öncesi eğitimi alanında İlgi duyulan ve daha önce araştırılmamış bir konunun belirlenmesi, ilgili kitap, makale ve materyallerin incelenmesi, bilimsel araştırma yöntemleri, veri toplama teknikleri, verilerin analizi, bulguların betimlenmesi ve yorumlanması, tezin bilimsel araştırma raporu şeklinde yazılması.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Büyüköztürk, Ş., vd. (2002). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem.
Notlar
Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö., & Köklü, N. (2011). Sosyal bilimlerde istatistik. Ankara: Pegem Akademi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Okul öncesi alanında incelemek üzere bir tez konusu belirleme. |
ÖÇ02 | Tez konusu olarak seçilen alandaki kitap, makale ve diğer materyalleri inceleme. |
ÖÇ03 | Tez konusunu araştırmak için bilimsel yöntemi uygulama. |
ÖÇ04 | Tez konusuna uygun veri toplama yöntemlerini kullanma. |
ÖÇ05 | Tez konusuna uygun örneklemden verileri toplama. |
ÖÇ06 | Toplanan verileri analiz etme. |
ÖÇ07 | Elde edilen bulguları betimleme. |
ÖÇ08 | Elde edilen bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ile kendi yorumları çerçevesinde yorumlama. |
ÖÇ09 | Tez çalışmasını bilimsel araştırma olarak rapor etme. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi kapsamında yer alan gelişim ve eğitim konu alanlarında kuramsal bilgileri kapsamlı olarak açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgiler arasında bağ kurar | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaları eleştirel bakış açısıyla yorumlar | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve tekniklerini uygular | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takımla birlikte çalışır ve liderlik yapar | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 2 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Okul öncesi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çalışma alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası makalelerin seçimi ve incelenmesi | Çalışma alanı ile ilgili ulusal makalelerin bulunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Çalışma alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası kitapların seçimi ve incelenmesi | Çalışma alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası kitapların bulunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Çalışma alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası tezlerin seçimi ve incelenmesi | Çalışma alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası tezlerin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
4 | Araştırma önerisinin problem bölümünün hazırlanması | Araştırma önerisi için aday problem(ler) yazılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
5 | Araştırma önerisinin amaç, önem, sayıltı ve sınırlılık bölümlerinin hazırlanması | Araştırma önerisinin amaç, önem, sayıltı ve sınırlılık bölümlerinin yazılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
6 | Araştırma önerisinin araştırma modeli, örneklem ve veri toplama araçları bölümlerinin hazırlanması | Araştırma önerisinin olası araştırma modeli, örneklem ve veri toplama araçları bölümlerinin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
7 | Araştırma önerisinin verilerin toplanması ve analizi bölümlerinin hazırlanması | Writing the data collection and analysis sections of the research proposal | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | ödev / proje hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Veri Toplama için gerekli izinlerin alınması | Gerekli evrakların hazırlanarak başvuru yapılması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Veri Toplama-1 | Belirlenen ölçme araç/araçlarını kullanarak veri toplama-1 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Veri Toplama-2 | Belirlenen ölçme araç/araçlarını kullanarak veri toplama-2 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Verilerin Analizi-1 | Toplanan verilerin uygun yöntemlerle analiz edilmesi-1 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Verilerin Analizi-2 | Toplanan verilerin uygun yöntemlerle analiz edilmesi-2 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Bulguların yazılması | bulgular kısmının bir taslağının yazılması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Tezin geldiği aşamanın sunulması | sunumun hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ödev / proje hazırlama 1 | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ödev / proje hazırlama 2 | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 20 | 280 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 20 | 280 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 590 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 23,60 | ||
AKTS | 24 AKTS |