OÖ1701 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod OÖ1701
Ad Tez Çalışması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. DURMUŞ ASLAN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. AYPERİ SIĞIRTMAÇ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. EBRU DERETARLA GÜL (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. DURMUŞ ASLAN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ŞULE ERDEN (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ÖZKAN ÖZGÜN (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. MUSTAFA YAŞAR (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi RAZİYE GÜNAY BİLALOĞLU (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Arş.Gör.Dr. İNANÇ ETİ (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Melek Merve YILMAZ (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, öğrencinin Okul Öncesi Eğitim alanında seçtiği bir konuyu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak incelemesi, veri toplaması, analiz etmesi, elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlayarak bilimsel araştırma raporu haline getirmesi ve rapor şeklinde yazmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Okul öncesi eğitimi alanında İlgi duyulan ve daha önce araştırılmamış bir konunun belirlenmesi, ilgili kitap, makale ve materyallerin incelenmesi, bilimsel araştırma yöntemleri, veri toplama teknikleri, verilerin analizi, bulguların betimlenmesi ve yorumlanması, tezin bilimsel araştırma raporu şeklinde yazılması.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Büyüköztürk, Ş., vd. (2002). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem.

Notlar

Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö., & Köklü, N. (2011). Sosyal bilimlerde istatistik. Ankara: Pegem Akademi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Okul öncesi alanında incelemek üzere bir tez konusu belirleme.
ÖÇ02 Tez konusu olarak seçilen alandaki kitap, makale ve diğer materyalleri inceleme.
ÖÇ03 Tez konusunu araştırmak için bilimsel yöntemi uygulama.
ÖÇ04 Tez konusuna uygun veri toplama yöntemlerini kullanma.
ÖÇ05 Tez konusuna uygun örneklemden verileri toplama.
ÖÇ06 Toplanan verileri analiz etme.
ÖÇ07 Elde edilen bulguları betimleme.
ÖÇ08 Elde edilen bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ile kendi yorumları çerçevesinde yorumlama.
ÖÇ09 Tez çalışmasını bilimsel araştırma olarak rapor etme.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi kapsamında yer alan gelişim ve eğitim konu alanlarında kuramsal bilgileri kapsamlı olarak açıklar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgiler arasında bağ kurar 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaları eleştirel bakış açısıyla yorumlar 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve tekniklerini uygular 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takımla birlikte çalışır ve liderlik yapar
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 2
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Okul öncesi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çalışma alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası makalelerin seçimi ve incelenmesi Çalışma alanı ile ilgili ulusal makalelerin bulunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
2 Çalışma alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası kitapların seçimi ve incelenmesi Çalışma alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası kitapların bulunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Çalışma alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası tezlerin seçimi ve incelenmesi Çalışma alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası tezlerin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
4 Araştırma önerisinin problem bölümünün hazırlanması Araştırma önerisi için aday problem(ler) yazılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
5 Araştırma önerisinin amaç, önem, sayıltı ve sınırlılık bölümlerinin hazırlanması Araştırma önerisinin amaç, önem, sayıltı ve sınırlılık bölümlerinin yazılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
6 Araştırma önerisinin araştırma modeli, örneklem ve veri toplama araçları bölümlerinin hazırlanması Araştırma önerisinin olası araştırma modeli, örneklem ve veri toplama araçları bölümlerinin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
7 Araştırma önerisinin verilerin toplanması ve analizi bölümlerinin hazırlanması Writing the data collection and analysis sections of the research proposal Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav ödev / proje hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Veri Toplama için gerekli izinlerin alınması Gerekli evrakların hazırlanarak başvuru yapılması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
10 Veri Toplama-1 Belirlenen ölçme araç/araçlarını kullanarak veri toplama-1 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 Veri Toplama-2 Belirlenen ölçme araç/araçlarını kullanarak veri toplama-2 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 Verilerin Analizi-1 Toplanan verilerin uygun yöntemlerle analiz edilmesi-1 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Verilerin Analizi-2 Toplanan verilerin uygun yöntemlerle analiz edilmesi-2 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Bulguların yazılması bulgular kısmının bir taslağının yazılması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Tezin geldiği aşamanın sunulması sunumun hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
16 Yarıyıl Sonu Sınavları ödev / proje hazırlama 1 Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları ödev / proje hazırlama 2 Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 20 280
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 20 280
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 30 30
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 590
Toplam İş Yükü / 25 (s) 23,60
AKTS 24 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.12.2024 02:06