OÖ1700 Uzmanlık Alan Dersi

6 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod OÖ1700
Ad Uzmanlık Alan Dersi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. DURMUŞ ASLAN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. DURMUŞ ASLAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. AYPERİ SIĞIRTMAÇ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. EBRU DERETARLA GÜL (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ÖZKAN ÖZGÜN (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ŞULE ERDEN (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi RAZİYE GÜNAY BİLALOĞLU (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Melek Merve YILMAZ (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Arş.Gör.Dr. İNANÇ ETİ (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. MUSTAFA YAŞAR (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, öğrencinin tez konusu olarak belirlediği alanla ilgili literatürü inceleyip konunun hangi değişkenler açısından ele alındığını belirlemesine, tez konusunu, yöntemini belirlemesine yardım etmek ve tez çalışması sırasında gereksinim duyduğu bilimsel rehberliği sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Tez konusu, konuyla ilgili kaynaklar, konuyla ilgili değişkenler, konuyu araştırma yöntem ve teknikleri, örneklem seçimi, veri toplama, veri analiz ve raporlaştırma.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Büyüköztürk, Ş. vd. (2002). Sosyal bilimler için istatistik. Pegem Yayınları

Notlar

Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., ve Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Yayınları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Alanıyla ilgili Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara hangi yollarla ulaşacağını öğrenir.
ÖÇ02 Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşıp inceler
ÖÇ03 Alanıyla ilgili Türkiye de hangi konuların çalışılmadığını ve araştırmaya gereksinim duyulan konuları belirler.
ÖÇ04 Çalışacağı konu alanını belirler.
ÖÇ05 Belirlediği alanla ilgili kaynakları inceler.
ÖÇ06 Kaynakları inceleme sonucunda konuyu hangi değişkenler açısından ele alacağını belirler.
ÖÇ07 Araştırma problemini belirler.
ÖÇ08 Araştırma problemiyle ilgili dergi, kitap vb kaynaklardan yararlanarak giriş kısmını yazar.
ÖÇ09 Problemi incelemek için hangi yöntemi kullanacağını belirler.
ÖÇ10 Tez konusuyla ilgili ana çalışmadan önce ön çalışma yapar.
ÖÇ11 Tez hazırlama sürecinde ihtiyaç duyduğu alanlarda akademik danışmanından yardım ister.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi kapsamında yer alan gelişim ve eğitim konu alanlarında kuramsal bilgileri kapsamlı olarak açıklar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgiler arasında bağ kurar 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaları eleştirel bakış açısıyla yorumlar 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve tekniklerini uygular 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takımla birlikte çalışır ve liderlik yapar
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 1
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Okul öncesi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme. Dersin bilgi paketinin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları. Veri tabanlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
3 Alanıyla ilgili ulaşılan ve konu açısından incelenen kaynakların sunulması. Veri tabanlarında alanla ilgili kaynakların araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap
4 Alanında çalışmaya ihtiyaç duyulan alanların belirlenmesi. İlgili kaynakların incelenerek araştırma ihtiyacı duyulan alanların belirlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Bu alanlardan hangisinin çalışılacağına karar verilmesi. İhtiyaç duyulan alanlar arasından tercih edilen alana ve gerekçesine karar verme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 Karar verilen alanla ilgili kaynakları inceleme Karar verilen alanla ilgili kaynaklar bulma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap
7 Konunun hangi değişkenler açısından ele alınacağının belirlenmesi İlgili kaynaklarda yer alan değişkenleri inceleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Verilen ödevin hazırlanarak sunulması Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Araştırma probleminin belirlenmesi İlgili araştırmalarda ifade edilen problemlerin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Araştırma problemine uygun yöntemin belirlenmesi Araştırma yöntemleri ile ilgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Örneklemin belirlenmesi Örneklem belirleme ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Veri toplama tekniklerinin belirlenmesi Veri toplama teknikleri ile ilgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Ana çalışmaya geçmeden önce ön çalışma yapılması Pilot çalışmalar ile ilgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma
14 Ana çalışmaya ilişkin planlama yapılması Ana çalışma ile ilgili taslak planlama yapılması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Soru-Cevap
15 Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi Dönem boyunca yapılan çalışmalara ilişkin notları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları ödev / proje hazırlama 1 Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları ödev / proje hazırlama 2 Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2024 01:45