OÖ752 Öğretmen Nitelikleri ve Mesleki Gelişim

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod OÖ752
Ad Öğretmen Nitelikleri ve Mesleki Gelişim
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi RAZİYE GÜNAY BİLALOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi RAZİYE GÜNAY BİLALOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin genel amacı, genel öğretmenlik yeterlikleri ile özel alan yeterliklerinin neler olduğunu ve profesyonel gelişim ile ilgili izlenecek süreçleri kavramaktır.

Dersin İçeriği

Öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri, okul öncesi öğretmenliği özel alan yeterlikleri, mesleki gelişim, mesleki etik, öğretmenlik meslek bilgi ve becerileri.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

MEB (2013). Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü Okul Öncesi Eğitim Programı. Ankara: Vize Yayıncılık MEB (2017). Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri. Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü.

Notlar

Akpınar, B., Turan, M. ve Tekataş,H. (2004). Öğretmen adaylarının gözüyle sınıf öğretmenlerinin yeterlilikleri. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Malatya. Aktağ, I. ve Walter, J. (2005). Öğretmen adaylarının mesleki yeterlilik duygusu. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3 (4), 127-131. Arslan, S. ve İlkay, N. (2015). Okul öncesi eğitim programına yönelik öğretmen görüşleri. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 1 (1), 22-32. Dewey, J. (1939). Türkiye Maarifi Hakkında Rapor. Karacaoğlu, Ö. C. (2008). Öğretmenlerin yeterlilik algıları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (1), 70-97. Kök, M., Çiftçi, M. ve Ayık, A. (2011). Öğretmenlik mesleği özel alan yeterliklerine ilişkin bir inceleme (Okul öncesi öğretmenliği örneği). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15 (1), 169-183. Seferoğlu, S.S. (2004). Öğretmen yeterlilikleri ve mesleki gelişim. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, 58, 40-45. Yavuz Konokman, G. ve Yanpar Yelken, T. (2013). Öğretmen adaylarının öğrenme öğretme süreci alanındaki yeterliklerine ilişkin görüşleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (1), 175-188. Yılmaz, A., Koç, K., Gönen, M. ve Üstün, E. (2010). Okul öncesi öğretmenliği mezunlarının alandaki bilgi, beceri ve yeterlilik düzeylerinin incelenmesi. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu II, 16-18 Mayıs. Hacettepe Üniversitesi, Beytepe, Ankara.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğretmenlik mesleği genel yeterliklerini ve genel yeterliklerin alt yeterlik alanlarını açıklar.
ÖÇ02 Öğretmenlik mesleği genel yeterliklerinin önemini kavrar.
ÖÇ03 Görev yaptığı alanın özel alan yeterliklerinin neler olduğunu belirtir.
ÖÇ04 Özel alan yeterliklerinin kapsamını ve önemini açıklar.
ÖÇ05 Öğretmenlik mesleği genel alan yeterlikleri ile özel alan yeterlikleri arasındaki ilişkiyi kavrar.
ÖÇ06 Mesleki gelişimin önemini, gerekliliğini anlar.
ÖÇ07 Mesleki gelişim için yararlanabileceği kurumları, programları ve uygulamaları araştırır.
ÖÇ08 Mesleki etik kavramını ve meslek yaşantısına yansımalarını açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi kapsamında yer alan gelişim ve eğitim konu alanlarında kuramsal bilgileri kapsamlı olarak açıklar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgiler arasında bağ kurar 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaları eleştirel bakış açısıyla yorumlar 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve tekniklerini uygular 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takımla birlikte çalışır ve liderlik yapar 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 4
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 5
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Okul öncesi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin içeriğinin ve izlenecek süreçlerin açıklanması Ön hazırlık gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Öğretmen nitelikleri ve mesleki gelişimle ilgili kavramlar Konuyla ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
3 Öğretmenlik mesleği genel yeterliklerinin geliştirilmesi süreci Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
4 Öğretmenlik mesleği genel yeterliklerinin kullanım alanları Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
5 Öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri (Mesleki Bilgi) Konuyla ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
6 Öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri (Mesleki Beceri) Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
7 Öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri (Tutum ve Değerler) Konuyla ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Bireysel Çalışma
8 Ara sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Okul Öncesi Öğretmenliği Özel Alan Yeterlikleri Konuyla ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
10 Öğretmen yetiştirme programları Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
11 John Dewey Eğitim Raporu ve Köy Enstitüleri Konuyla ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
12 Öğrenmeye ilişkin Temel Psikolojik İlkeler Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Mesleki Gelişim Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Mesleki Etik Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
15 Güncel Araştırmaların İncelenmesi ve Sunulması Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
16 Araştırma önerisi hazırlama Konuyla ilgili kaynakları araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
17 Final sınavı Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2024 01:45