OÖ745 Erken Çocukluk Döneminde Kavram Gelişimi ve Eğitimi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod OÖ745
Ad Erken Çocukluk Döneminde Kavram Gelişimi ve Eğitimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. DURMUŞ ASLAN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. DURMUŞ ASLAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı, öğrencilerin kavramın tanımı, özellikleri, sınıflandırılması, erken çocuklukta kavram gelişiminde etkili faktörler ve kavram öğretmede farklı yaklaşım yöntemler konularında bilgi ve tecrübe kazanmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Kavram nedir. Kavramın özellikleri. Kavram oluşum teorileri. Sınıflama ve soyutlama. kavram içerik ögeleri. kavram analizi. çocuklarda kavram gelişimi. Kavram yanılgıları. Kategorizasyon

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Karataş Coşkun, M. (2011). Kavram öğretimi. Karahan kitabevi

Notlar

Karataş Coşkun, M. (2011). Kavram öğretimi. Karahan kitabevi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kavramın tanımını açıklar
ÖÇ02 Kavramın özelliklerini açıklar
ÖÇ03 Kavram oluşturma teorilerini karşılaştırır
ÖÇ04 Kavram oluşturmada sınıflama ve soyutlamanın rolünü örneklerle açıklar
ÖÇ05 Kavram içerik ögelerini açıklar
ÖÇ06 kavram analizi yapar
ÖÇ07 Çocuklarda kavramsal gelişiminin nasıl meydana geldiğini açıklar
ÖÇ08 Kavram yanılgılarını açıklar
ÖÇ09 Okul öncesi dönem çocuklarının kullandığı kategori türlerine açıklar
ÖÇ10 Okul öncesi dönem çocuklarına farklı kategorilerin öğretilmesi amacıyla etkinlikler planlar
ÖÇ11 Kavram gelişim teorilerini açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi kapsamında yer alan gelişim ve eğitim konu alanlarında kuramsal bilgileri kapsamlı olarak açıklar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgiler arasında bağ kurar 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaları eleştirel bakış açısıyla yorumlar 1
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 1
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve tekniklerini uygular 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takımla birlikte çalışır ve liderlik yapar 1
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 1
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 1
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. 1
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Okul öncesi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. 1
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kavram nedir Kavramlar ile ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Kavramın özellikleri nelerdir Kavramın özellikleri ile ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Kavram oluşturma teorileri Kavram oluşturma teorileri ile ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Sınıflandırma ve soyutlama Sınıflandırma ve soyutlama ile ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Kavram içerik ögeleri Kavram içerik ögeleri ile ilgili kaynakları okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Kavram analizi hazırlama Kavram analizi hazırlama ile ilgili kaynakları okur 1 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
7 Kavram analizi sunma Kavram analizi hazırlama ile ilgili kaynakları okur 2 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ödev hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Bebeklikte kavramsal gelişim Bebeklikte kavramsal gelişim ile ilgili kaynakları okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Erken çocuklukta kavramsal gelişim Erken çocuklukta kavramsal gelişim ile ilgili kaynakları okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Kategorizasyon Kategorizasyon ile ilgili kaynakları okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Kavram öğretimi yöntemleri (Analoji) Kavram öğretimi yöntemleri ile ilgili kaynakları okur 1 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
13 Kavram öğretimi yöntemleri (Proje) Kavram öğretimi yöntemleri ile ilgili kaynakları okur 2 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Kavram öğretimi yöntemleri (Drama) Kavram öğretimi yöntemleri ile ilgili kaynakları okur 3 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Kavram öğretimi yöntemleri (Kavram Haritaları) Kavram öğretimi yöntemleri ile ilgili kaynakları okur 4 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları proje / ödev hazırlama 1 Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları proje / ödev hazırlama 2 Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2024 01:45