Genel Bilgi
Kod | OÖ745 |
Ad | Erken Çocukluk Döneminde Kavram Gelişimi ve Eğitimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DURMUŞ ASLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. DURMUŞ ASLAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, öğrencilerin kavramın tanımı, özellikleri, sınıflandırılması, erken çocuklukta kavram gelişiminde etkili faktörler ve kavram öğretmede farklı yaklaşım yöntemler konularında bilgi ve tecrübe kazanmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Kavram nedir. Kavramın özellikleri. Kavram oluşum teorileri. Sınıflama ve soyutlama. kavram içerik ögeleri. kavram analizi. çocuklarda kavram gelişimi. Kavram yanılgıları. Kategorizasyon
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Karataş Coşkun, M. (2011). Kavram öğretimi. Karahan kitabevi
Notlar
Karataş Coşkun, M. (2011). Kavram öğretimi. Karahan kitabevi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kavramın tanımını açıklar |
ÖÇ02 | Kavramın özelliklerini açıklar |
ÖÇ03 | Kavram oluşturma teorilerini karşılaştırır |
ÖÇ04 | Kavram oluşturmada sınıflama ve soyutlamanın rolünü örneklerle açıklar |
ÖÇ05 | Kavram içerik ögelerini açıklar |
ÖÇ06 | kavram analizi yapar |
ÖÇ07 | Çocuklarda kavramsal gelişiminin nasıl meydana geldiğini açıklar |
ÖÇ08 | Kavram yanılgılarını açıklar |
ÖÇ09 | Okul öncesi dönem çocuklarının kullandığı kategori türlerine açıklar |
ÖÇ10 | Okul öncesi dönem çocuklarına farklı kategorilerin öğretilmesi amacıyla etkinlikler planlar |
ÖÇ11 | Kavram gelişim teorilerini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi kapsamında yer alan gelişim ve eğitim konu alanlarında kuramsal bilgileri kapsamlı olarak açıklar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgiler arasında bağ kurar | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaları eleştirel bakış açısıyla yorumlar | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 1 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve tekniklerini uygular | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takımla birlikte çalışır ve liderlik yapar | 1 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. | 1 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 1 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. | 1 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Okul öncesi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. | 1 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kavram nedir | Kavramlar ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Kavramın özellikleri nelerdir | Kavramın özellikleri ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Kavram oluşturma teorileri | Kavram oluşturma teorileri ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Sınıflandırma ve soyutlama | Sınıflandırma ve soyutlama ile ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kavram içerik ögeleri | Kavram içerik ögeleri ile ilgili kaynakları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Kavram analizi hazırlama | Kavram analizi hazırlama ile ilgili kaynakları okur 1 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
7 | Kavram analizi sunma | Kavram analizi hazırlama ile ilgili kaynakları okur 2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ödev hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Bebeklikte kavramsal gelişim | Bebeklikte kavramsal gelişim ile ilgili kaynakları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Erken çocuklukta kavramsal gelişim | Erken çocuklukta kavramsal gelişim ile ilgili kaynakları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Kategorizasyon | Kategorizasyon ile ilgili kaynakları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Kavram öğretimi yöntemleri (Analoji) | Kavram öğretimi yöntemleri ile ilgili kaynakları okur 1 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
13 | Kavram öğretimi yöntemleri (Proje) | Kavram öğretimi yöntemleri ile ilgili kaynakları okur 2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Kavram öğretimi yöntemleri (Drama) | Kavram öğretimi yöntemleri ile ilgili kaynakları okur 3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Kavram öğretimi yöntemleri (Kavram Haritaları) | Kavram öğretimi yöntemleri ile ilgili kaynakları okur 4 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | proje / ödev hazırlama 1 | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | proje / ödev hazırlama 2 | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |