OÖ735 Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırmalar I

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod OÖ735
Ad Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırmalar I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MUSTAFA YAŞAR
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. MUSTAFA YAŞAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, nitel araştırma veri toplama tekniklerinin nasıl uygulanacağını, analiz sonunda ortaya çıkan bulguların nasıl sunulacağını ve bu bulguların nasıl tartışılacağını uygulamalı olarak öğrenmek

Dersin İçeriği

Nitel araştırma veri toplama teknikleri, farklı nitel araştırma desenleri, nitel araştırma analiz metotları, nitel araştırma raporu hazırlama ve ortaya çıkan bulguların değerlendirilmesi ve tartışılması

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Maxwell, J. A. (2018). Nitel Araştırma Tasarımı. Nobel. Creswell, J. W. (2021). Nitel Araştırma Yöntemleri. Siyasal Kitabevi. Patton, M. Q. (2018)Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri. Pegem. Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (2021). Nitel Veri analizi. Pegem. Merriam, S. B. (2018). Nitel Araştırma. Nobel. Silvia, P. (2015). Write it up. APA. Freire, P. (2013). Ezilenlerin Pedagojisi. Ayrıntı.

Notlar

Glesne, C. (2012). Nitel Araştırmaya Giriş. Anı.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Her bir nitel veri toplama tekniklerini (görüşme, gözlem, vb.) başarıyla uygular.
ÖÇ02 Nitel analiz sonunda ortaya çıkan bulguları akıcı, ilgi çekici ve bilimsel olarak sunar.
ÖÇ03 Araştırma bulgularını literatürü kullanarak kapsamlı olarak tartışır ve kuramsal çıkarımlarda bulunabilir.
ÖÇ04 Nitel veri analiz yöntemlerini başarıyla uygular


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi kapsamında yer alan gelişim ve eğitim konu alanlarında kuramsal bilgileri kapsamlı olarak açıklar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgiler arasında bağ kurar 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaları eleştirel bakış açısıyla yorumlar 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve tekniklerini uygular
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takımla birlikte çalışır ve liderlik yapar 3
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 4
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Okul öncesi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 dersin içeriği ve işleyişi Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 nitel araştırmanın felsefi temelleri Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Glesne, C. (2012). Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
3 Bilimsel Paradigmalar Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Glesne, C. (2012). Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 Yapılandırmacı- Yorumlamacı Paradigma Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Maxwell, J. A. (2018); Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Eleştirel Paradigma Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Maxwell, J. A. (2018); Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Nitel -Nicel karşılaştırması Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Merriam, S. B. (2018). Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Etnografya Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Merriam, S. B. (2018). Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav
9 Fenomenoloji araştırma yapmak Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Creswell, J. W. (2021). Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Durum araştırması yapmak Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Creswell, J. W. (2021). Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Gömülü kuram araştırması yapmak Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Patton, M. Q. (2018); Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Eylem araştırması yapmak Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (2021). Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Söylem analizi yapmak Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (2021). Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Yazma sanatı Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Sylvia, P. J. (2015) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Nitel araştırmayı eleştirel ve etik kaygılarla yapmak Konu ile ilgili kaynak ve materyallerin gözden geçirilmesi: Freire, (2013) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2024 01:45