Genel Bilgi
Kod | OÖ755 |
Ad | Erken Çocuklukta Sorgulama Temelli Eğitim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. İNANÇ ETİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. İNANÇ ETİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
.Bu dersin genel amacı, sorgulama temelli öğrenme yaklaşımının dayandığı teorik temellerin kavranması, çağdaş ve yapılandırmacı yaklaşımlara paralel olan sorgulamanın çocuk ve öğretmen için faydalarının fark edilmesi, sorgulama temelli öğrenme süreçlerinin nasıl planlanacağı ve uygulanacağı hakkında deneyim kazanmaktır.
Dersin İçeriği
Sorgulama temelli öğrenmenin tarihsel ve teorik alt yapısı, diğer öğrenme yaklaşımlarıyla karşılaştırılması, Sorgulama temelli öğrenme yaklaşımı, Sorgulama temelli öğrenme yaklaşımının basamakları, Sorgulama temelli öğrenme ve okul öncesi eğitim programı ilişkisi, Sorgulama temelli öğrenme yaklaşımıyla etkinlikler planlama, Sorgulama temelli öğrenme süreçlerini uygulama, Sorgulama temelli öğrenme süreçlerini değerlendirme.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Audet, R. H., & Jordan, L. K. (2005). Integrating inquiry across the curriculum. Thousand Oaks, CA: Corwin Press. Banchi, H., & Bell, R. (2008). The many levels of inquiry. Science and children, 46(2), 26. Bevins, S., & Price, G. (2016). Reconceptualising inquiry in science education. International Journal of Science Education, 38(1), 17-29.
Notlar
Cremin,T., Glauert, E., Craft, A., Compton , A., & Stylianidou, F. (2015) Creative Little Scientists: exploring pedagogical synergies between inquiry based and creative approaches in early years science, Education 3-13, 43(4), 404-419. Duran, E., Ballone-Duran, L., Haney, J., & Beltyukova, S. (2009). The impact of a professional development program integrating informal science education on early childhood teachers’ self-efficacy and beliefs about inquiry-based science teaching. Journal of Elementary Science Education, 21(4), 53-70. Eckhoff, A. (2017). Partners in inquiry: A collaborative life science investigation with preservice teachers and kindergarten students. Early Childhood Education Journal, 45(2), 219-227. Eggen, P. D., & Kauchak, D. P. (2006). Strategies and models for teachers: teaching content and thinking skills. Boston: Allyn & Bacon. ErgaZaki, M., & Zogza, V. (2013). How does the model of Inquiry-Based Science Education work in the kindergarten: The case of biology. Review of Science, Mathematics and ICT Education, 7(2), 73-97. Eti, I. & Sigirtmac, A. (2021). Developing inquiry-based science activities in early childhood education: An action research. International Journal of Research in Education and Science (IJRES), 7(3), 785-804. https://doi.org/10.46328/ijres.1973 Furtado, L. (2010). Kindergarten teachers' perceptions of an inquiry-based science teaching and learning professional development intervention. New Horizons in Education, 58(2), 104-120.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sorgulama temelli öğrenmenin tarihsel ve teorik alt yapısı açıklar. |
ÖÇ02 | . Diğer öğrenme yaklaşımlarıyla karşılaştırır. |
ÖÇ03 | Sorgulama temelli öğrenme yaklaşımını kavrar |
ÖÇ04 | Sorgulama temelli öğrenme yaklaşımının basamaklarını listeler. |
ÖÇ05 | Sorgulama temelli öğrenmeyi okul öncesi eğitim programıyla ilişkilendirir. |
ÖÇ06 | Sorgulama temelli öğrenme yaklaşımıyla etkinlikler planlar, uygular ve değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi kapsamında yer alan gelişim ve eğitim konu alanlarında kuramsal bilgileri kapsamlı olarak açıklar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgiler arasında bağ kurar | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaları eleştirel bakış açısıyla yorumlar | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve tekniklerini uygular | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takımla birlikte çalışır ve liderlik yapar | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 2 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Okul öncesi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriğinin, kaynakların, izlenecek strateji, yöntem ve tekniklerin tanıtımı | İzlencenin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
2 | Sorgulama temelli öğrenmenin tarihsel ve teorik alt yapısı | Kitabın birinci bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Sorgulama temelli öğrenme yaklaşımının öğrenen ve öğretmen için faydaları | Kitabın ikinci bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Sorgulama temelli öğrenme yaklaşımında öğretmenin rolü | Kitabın üçüncü bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Sorgulama temelli öğrenmenin türleri | Kitabın dördüncü bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Sorgulama temelli öğrenmenin basamakları I | Kitabın beşinci bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Sorgulama temelli öğrenmenin basamakları II | Kitabın beşinci bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Yedi haftalık notların okuması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sorgulama temelli öğrenme ve bilimsel süreç becerileri | Kitabın altıncı bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Sorgulama temelli öğrenme ve Okul Öncesi Eğitim Programı | MEB okul öncesi eğitim programının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Sorgulama temelli öğrenme etkinlik örnekleri ve planlama | Bir plan hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Sorgulama temelli öğrenmenin planlanması ve uygulaması | Bir plan hazırlama ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Sorgulama temelli öğrenmenin değerlendirilmesi | Kitabın yedinci bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Erken çocuklukta sorgulama temelli öğrenme araştırmalarının incelenmesi ve değerlendirilmesi | İlgili makalelerin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Sorgulama temelli öğrenme temelinde bir araştırma planlama | Tüm sürecin gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem içi ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem içi ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 10 | 6 | 60 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |