OÖ755 Erken Çocuklukta Sorgulama Temelli Eğitim

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod OÖ755
Ad Erken Çocuklukta Sorgulama Temelli Eğitim
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. İNANÇ ETİ
Dersin Öğretim Elemanı Arş.Gör.Dr. İNANÇ ETİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

.Bu dersin genel amacı, sorgulama temelli öğrenme yaklaşımının dayandığı teorik temellerin kavranması, çağdaş ve yapılandırmacı yaklaşımlara paralel olan sorgulamanın çocuk ve öğretmen için faydalarının fark edilmesi, sorgulama temelli öğrenme süreçlerinin nasıl planlanacağı ve uygulanacağı hakkında deneyim kazanmaktır.

Dersin İçeriği

Sorgulama temelli öğrenmenin tarihsel ve teorik alt yapısı, diğer öğrenme yaklaşımlarıyla karşılaştırılması, Sorgulama temelli öğrenme yaklaşımı, Sorgulama temelli öğrenme yaklaşımının basamakları, Sorgulama temelli öğrenme ve okul öncesi eğitim programı ilişkisi, Sorgulama temelli öğrenme yaklaşımıyla etkinlikler planlama, Sorgulama temelli öğrenme süreçlerini uygulama, Sorgulama temelli öğrenme süreçlerini değerlendirme.

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

Audet, R. H., & Jordan, L. K. (2005). Integrating inquiry across the curriculum. Thousand Oaks, CA: Corwin Press. Banchi, H., & Bell, R. (2008). The many levels of inquiry. Science and children, 46(2), 26. Bevins, S., & Price, G. (2016). Reconceptualising inquiry in science education. International Journal of Science Education, 38(1), 17-29.

Notlar

Cremin,T., Glauert, E., Craft, A., Compton , A., & Stylianidou, F. (2015) Creative Little Scientists: exploring pedagogical synergies between inquiry based and creative approaches in early years science, Education 3-13, 43(4), 404-419. Duran, E., Ballone-Duran, L., Haney, J., & Beltyukova, S. (2009). The impact of a professional development program integrating informal science education on early childhood teachers’ self-efficacy and beliefs about inquiry-based science teaching. Journal of Elementary Science Education, 21(4), 53-70. Eckhoff, A. (2017). Partners in inquiry: A collaborative life science investigation with preservice teachers and kindergarten students. Early Childhood Education Journal, 45(2), 219-227. Eggen, P. D., & Kauchak, D. P. (2006). Strategies and models for teachers: teaching content and thinking skills. Boston: Allyn & Bacon. ErgaZaki, M., & Zogza, V. (2013). How does the model of Inquiry-Based Science Education work in the kindergarten: The case of biology. Review of Science, Mathematics and ICT Education, 7(2), 73-97. Eti, I. & Sigirtmac, A. (2021). Developing inquiry-based science activities in early childhood education: An action research. International Journal of Research in Education and Science (IJRES), 7(3), 785-804. https://doi.org/10.46328/ijres.1973 Furtado, L. (2010). Kindergarten teachers' perceptions of an inquiry-based science teaching and learning professional development intervention. New Horizons in Education, 58(2), 104-120.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sorgulama temelli öğrenmenin tarihsel ve teorik alt yapısı açıklar.
ÖÇ02 . Diğer öğrenme yaklaşımlarıyla karşılaştırır.
ÖÇ03 Sorgulama temelli öğrenme yaklaşımını kavrar
ÖÇ04 Sorgulama temelli öğrenme yaklaşımının basamaklarını listeler.
ÖÇ05 Sorgulama temelli öğrenmeyi okul öncesi eğitim programıyla ilişkilendirir.
ÖÇ06 Sorgulama temelli öğrenme yaklaşımıyla etkinlikler planlar, uygular ve değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi kapsamında yer alan gelişim ve eğitim konu alanlarında kuramsal bilgileri kapsamlı olarak açıklar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgiler arasında bağ kurar 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaları eleştirel bakış açısıyla yorumlar 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve tekniklerini uygular 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takımla birlikte çalışır ve liderlik yapar
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 2
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Okul öncesi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders içeriğinin, kaynakların, izlenecek strateji, yöntem ve tekniklerin tanıtımı İzlencenin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
2 Sorgulama temelli öğrenmenin tarihsel ve teorik alt yapısı Kitabın birinci bölümünün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Sorgulama temelli öğrenme yaklaşımının öğrenen ve öğretmen için faydaları Kitabın ikinci bölümünün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Sorgulama temelli öğrenme yaklaşımında öğretmenin rolü Kitabın üçüncü bölümünün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Sorgulama temelli öğrenmenin türleri Kitabın dördüncü bölümünün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Sorgulama temelli öğrenmenin basamakları I Kitabın beşinci bölümünün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Sorgulama temelli öğrenmenin basamakları II Kitabın beşinci bölümünün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Yedi haftalık notların okuması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sorgulama temelli öğrenme ve bilimsel süreç becerileri Kitabın altıncı bölümünün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Sorgulama temelli öğrenme ve Okul Öncesi Eğitim Programı MEB okul öncesi eğitim programının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Sorgulama temelli öğrenme etkinlik örnekleri ve planlama Bir plan hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Sorgulama temelli öğrenmenin planlanması ve uygulaması Bir plan hazırlama ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Sorgulama temelli öğrenmenin değerlendirilmesi Kitabın yedinci bölümünün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Erken çocuklukta sorgulama temelli öğrenme araştırmalarının incelenmesi ve değerlendirilmesi İlgili makalelerin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Sorgulama temelli öğrenme temelinde bir araştırma planlama Tüm sürecin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem içi ders notlarının okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem içi ders notlarının okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 10 6 60
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 154
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,16
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2024 01:45