Genel Bilgi
Kod | TMT241 |
Ad | Mühendislik Matematiği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. ALKHAN SARIYEV |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. ALKHAN SARIYEV
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Mühendislik dallarında uygulanan matematik-fizik problemlerin örneklerle anlatımı ve uygulamaları
Dersin İçeriği
Mühendislikte uygulanan matematik-fizik problemleri, türev, diferansiyel ve integral uygulamaları, lineer cebir, interpolasyon
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur
Kaynaklar
İleri Mühendislik Matematiği
Notlar
Mühendislik Matematiği ile ilgili farklı kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mühendislikte uygulanan matematik-fizik problemlerini çeşitli örneklerle sunar |
ÖÇ02 | Problemlerin çözümlenmesinde türev ve diferansiyel uygulamalarını öğretir |
ÖÇ03 | Eğri alanlarının ve hacimlerin hesaplanmasında integral uygulamalarını örneklerle çözüme kavuştur |
ÖÇ04 | Lineer denklemler sistemlerinin çözümümü için determinant ve matris dönüşümlerini yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Matematik, fen bilimleri ve Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği alanlarındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanır | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında bir başka değişle eldeki imkanlar ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları geliştirme, seçme, kullanma ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür, danışmanlık, denetim ve bilirkişilik yapar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemeye karşı olumlu tutum kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler, projeler hazırlar, çözüm önerileri üretir ve paylaşır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az başlangıç düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Türev ve Diferansiyel kuralları ve cetveli | Matematik -1 ve Matematik-II derslerini almak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
2 | Türev ve Diferansiyelin fizik, geometrik anlamı | Matematik -1 ve Matematik-II derslerini almak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
3 | Türev ve Diferansiyel Uygulama örnekleri | Matematik -1 ve Matematik-II derslerini almak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
4 | Fonksiyonların araştırılmasında Türev ve Diferansiyel Uygulamaları | Matematik -1 ve Matematik-II derslerini almak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
5 | Diğer çeşitli alanlarda Türev ve Diferansiyel Uygulamaları | Matematik -1 ve Matematik-II derslerini almak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
6 | Parametrik, kapalı ve çok değişkenli fonksiyonlarının diferansiyeli | Matematik -1 ve Matematik-II derslerini almak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
7 | Vize sınavına hazırlık | Matematik -1 ve Matematik-II derslerini almak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Belirsiz integral ve integral kuralları ve cetveli | Matematik -1 ve Matematik-II derslerini almak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
10 | Değişken değiştirme ve Kısmi interasiyon yöntemleri, Çeşitli fonksiyonların integralleri | Matematik -1 ve Matematik-II derslerini almak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
11 | Belirli integral ve uygulamaları | Matematik -1 ve Matematik-II derslerini almak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
12 | İntegral uygulamaları ile eğri alanların ve eğri yol uzunluğunun saptanması | Matematik -1 ve Matematik-II derslerini almak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
13 | İntegral uygulamaları ile hacimlerin belirlenmesi | Matematik -1 ve Matematik-II derslerini almak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
14 | Lineer cebir ve uygulamaları | Matematik -1 ve Matematik-II derslerini almak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
15 | Matris ve Determinant özellikleri ve uygulamaları, interpolasyon | Matematik -1 ve Matematik-II derslerini almak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,92 | ||
AKTS | 5 AKTS |