Genel Bilgi
Kod | TMT267 |
Ad | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EMİN BÜLENT ERENOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. EMİN BÜLENT ERENOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Mert ACAR (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Tarımsal açıdan toprak oluşumunu, toprağın özelliklerini ve bitki beslemeyi öğretmektir.
Dersin İçeriği
Toprak oluşumunu, toprağın fiziksel ve kimyasal özelliklerini ve birbirleri ile ilişkilerini, bitki besin elementlerini ve bitkideki rollerini içerir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notları,
Notlar
Toprak Bilimi Kitabı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Toprak oluşumunu ve özelliklerini öğretir. |
ÖÇ02 | Ziraat Mühendisliği açısından toprak kullanımını öğretir |
ÖÇ03 | Ziraat Mühendisliğinin her alanında bağ kurmayı sağlar. |
ÖÇ04 | Bitki beslemenin prensiplerini öğretir |
ÖÇ05 | Bitki besin elementlerini tanıtır |
ÖÇ06 | Gübrelerilerin oluşumlarını ve özelliklerini tanıtır |
ÖÇ07 | Toprağın fiziksel özelliklerini öğretir |
ÖÇ08 | Toprağın kimyasal özelliklerini öğretir |
ÖÇ09 | Toprağın biyolojik özelliklerini öğretir |
ÖÇ10 | Toprağı oluşturan kayaçları öğretir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Matematik, fen bilimleri ve Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği alanlarındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanır | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında bir başka değişle eldeki imkanlar ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları geliştirme, seçme, kullanma ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür, danışmanlık, denetim ve bilirkişilik yapar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemeye karşı olumlu tutum kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler, projeler hazırlar, çözüm önerileri üretir ve paylaşır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az başlangıç düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kayaçlar ve Toprak oluşumu | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Toprak oluşum faktörleri | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Toprağın fiziksel özellikleri | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Toprağın kimyasal özellikleri | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Toprağın biyolojik özellikleri | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Toprak verimliliği ve sürdürülebilirlik | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Toprak erezyonu | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Önceki notlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bitki beslemenin ilkeleri | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Toprak ve bitkide makro elementler | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Toprak ve bitkide mikro elementler | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Gübreler | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Gübreleme teknikleri | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Toprak yönetimi | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Çevre kirliliği toprak ilişkisi | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yıl sonu sınavı | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yıl Sonu sınavı | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |