Genel Bilgi
Kod | TMT271 |
Ad | Satış ve Pazarlama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Püren VEZİROĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. Püren VEZİROĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Pazarlama araştırmaları konusunda temel bilgi ve kavramların edinilmesi, uygulamaya yönelik olarak gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılması.
Dersin İçeriği
Pazarlama araştırma konuları ve içeriği, pazarlama araştırma teknikleri, pazarlama araştırmasında toplanacak bilgiler, pazarlama stratejisi (pazar bölümleme, pazarlama karması vb.) ve pazarlama organizasyonlarının incelenmesi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Philip Kotler, P., 2018. Kotler ve Pazarlama, Aura - İş Dünyası Dizisi.
Notlar
Ders Notları ve slaytlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarım ürünlerinde talep ve arz kavramı hakkında detaylı bilgi edinir. |
ÖÇ02 | Piyasa çeşitleri ve fiyat oluşumu hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Pazarlama karması elemanlarını tanır. |
ÖÇ04 | Tarım makinalarının pazarlanması için strateji geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Matematik, fen bilimleri ve Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği alanlarındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanır | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında bir başka değişle eldeki imkanlar ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları geliştirme, seçme, kullanma ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür, danışmanlık, denetim ve bilirkişilik yapar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemeye karşı olumlu tutum kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler, projeler hazırlar, çözüm önerileri üretir ve paylaşır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az başlangıç düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | - Pazarlama tanımları ve ekonomik gelişmede pazarlamanın rolü | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
2 | - Talebin tanımı, talep çizelgesi, talep kanunu, talep eğrisi | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
3 | - Talebi etkileyen faktörler ve diğer ürünlerin fiyatları (fiyat-talep esnekliği) | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
4 | - Talebi etkileyen faktörler Tüketicilerin gelirleri (gelir-talep esnekliği) | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
5 | - Talebi etkileyen faktörler Tüketicilerin geleceğe ilişkin gelir ve fiyat tahminleri Tüketicilerin zevk ve alışkanlıkları Tüketicilerin sayıları | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
6 | - Tarım ürünleri talebinin özellikleri | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
7 | - Arzın tanımı, arz çizelgesi, arz kanunu, arz eğrisi | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | - Arzı etkileyen faktörler Üretim tekniği ve verimlilik Piyasadaki üretici adedi | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
10 | - Tarım ürünleri arzının özellikleri | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
11 | - Piyasa çeşitleri ve fiyat oluşumu Tam rekabet piyasası Monopol piyasası Tekelci rekabet piyasası | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
12 | - Piyasa çeşitleri ve fiyat oluşumu (devam) Oligopol piyasası Monopson piyasası | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
13 | Üretici-tüketici rantı ve fiyat farklılaştırması | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
14 | - Pazarlama karması Ürün geliştirme Fiyatlandırma Dağıtım Promosyon | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
15 | - Tarımsal ürün pazarlarını yönlendirici kuruluşlar Pazarlama bordları Okşin sistemi Mezatlar Kollektif Ticari Marka Yönetimi | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |