Genel Bilgi
Kod | TMT322 |
Ad | Tarım Makinaları İşletmeciliği ve Planlama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SAİT MUHARREM SAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Tarımsal Mekanizasyon İşletmeciliğinin temel esasları. Makine seçim kriterleri ve uygulama örnekleri. Tarımsal Mekanizasyon maliyet unsurları ve örnek hesaplamalar.
Dersin İçeriği
Tarımsal Mekanizasyon bileşenlerinin işletmelerde ekonomik bir şekilde yönetilebilmesi için esasların öğretilmesi.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
İlgili ders notları ve kitaplar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarımsal Mekanizasiyon İşletmeciliğinin temel esaslarını kavrar. |
ÖÇ02 | Tarım makinalarına ait kapasite hesaplamaları öğrenir. |
ÖÇ03 | Gerekli traktör güç büyüklüğü hesaplama ilkelerini öğrenir. |
ÖÇ04 | Makine seçim kriterlerini bilir ve saha çözümlemesi yapar. |
ÖÇ05 | Tarımsal Mekanizasyon maliyet unsurlarını bilir ve ilgili hesaplamalarda kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Matematik, fen bilimleri ve Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği alanlarındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanır | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında bir başka değişle eldeki imkanlar ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları geliştirme, seçme, kullanma ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür, danışmanlık, denetim ve bilirkişilik yapar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemeye karşı olumlu tutum kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler, projeler hazırlar, çözüm önerileri üretir ve paylaşır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az başlangıç düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tarımsal mekanizasyon ve mekanizasyon planlamasına ilişkin kavramlar ve standart tanımlamalar. | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Makine kapasitesi ve ölçülmesine ilişkin kavramlar. | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
3 | Mekanizasyon giderleri tahminine ilişkin esaslar ve hesaplamalar. 1 | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Mekanizasyon giderleri tahminine ilişkin esaslar ve hesaplamalar. | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
5 | Mekanizasyon giderleri tahminine ilişkin esaslar ve hesaplamalar/Makine giderlerinin makine boyutu ile değişimi | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
6 | Makine ve traktör seçimi esasları/Optimum seçim ilkeleri 1 | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Makine ve traktör seçimi esasları/Optimum seçim ilkeleri 2 | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Makine ve traktör seçimi esasları/Optimum seçim ilkeleri | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Kiralama-Satınalma Kararına etkili Faktörler ve hesaplama ilkeleri | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Kiralama-Satınalma Kararına etkili Faktörler ve hesaplama ilkeleri 1 | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Kiralama-Satınalma Kararına Etkili Faktörler ve Örnek Çözümler | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Güvenilirlik ve tarım makinaları işletmeciliği üzerindeki etkisi | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
14 | Örnek çözümlemeler (1) | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
15 | Örnek çözümlemeler (2) | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |