Genel Bilgi
Kod | TMT328 |
Ad | Sulama Makinaları ve Teknolojileri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ALİ BAYAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, pompanın çalışması ile tarımsal amaçlı sulamanın gerçekleşmesi esnasında kullanılan sistem elemanlarını öğrenciye tanıtmak ve sulama projesi yapabilecek seviye getirmektir.
Dersin İçeriği
Dersin içeriğinde, pompanın tanıtımı, tarımsal sulamada kullanılan boru ve armatürlerini tanır. Pompa karakteristik eğrileri ile pompa seçimini öğrenir. Sulama sistemi tasarlar.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Sulama Makinaları. E. Tezer
Notlar
Power Point Sunumları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarımsal sulamada kullanılan sulama makinaları ve pompaları öğrenir. |
ÖÇ02 | Pompaj tesisleri ve tesis karakteristiklerini öğrenir |
ÖÇ03 | Pompaların çalışma prensiplerini ve teorik esaslarını öğrenir |
ÖÇ04 | Pompa performans degerlerini ve pompa karakteristiklerini çıkarır. |
ÖÇ05 | Sulama sistemi için uygun pompa ve ekonomik boru çapı hesaplarının öğrenir. |
ÖÇ06 | Hareketli sulama makinaları, yagmurlama ve damla sulama sistemleri ve elemanlarını öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Matematik, fen bilimleri ve Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği alanlarındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanır | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında bir başka değişle eldeki imkanlar ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları geliştirme, seçme, kullanma ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür, danışmanlık, denetim ve bilirkişilik yapar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemeye karşı olumlu tutum kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler, projeler hazırlar, çözüm önerileri üretir ve paylaşır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az başlangıç düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi kazanır. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, temel akışkanlar bilimi | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Tarımda sulama mekanizasyonu, önemi ve sulama mekanizasyonu genel bakış. Sulama makinalarının tanımı ve kapsamı | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Pompaların sınıflandırılması ve kullanım amaçları | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Boru hatlarında oluşan kayıplar | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Pompaj tesisleri ve yükseklikler | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Pompa tesisi ve tesis karakteristik egrisinin incelenmesi ve çıkartılması | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Pompa karakteristiklerinin çıkartılmasında yararlanılan büyüklükler | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Pompa performans degerleri ve pompa karakteristiklerinin çıkartılması | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Hareketli sulama makinaları, | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Yagmurlama ve damla sulama sistemleri ve elemanlarının açıklanması | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Derin Kuyu ve Dalgıç Pompalar. | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Örnek bir sulama sisteminin projelendirilmesi 1 | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Örnek bir sulama sisteminin projelendirilmesi 2 | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Projeleme sonuçlarına uygun pompa seçimi, pompa işletme maliyetleri | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |