Genel Bilgi
Kod | EEY264 |
Ad | Tüketici Davranışları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. OSMAN İNANÇ GÜNEY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. OSMAN İNANÇ GÜNEY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, öğrencilerin tüketici davranışlarını, bu davranışların nedenlerini ve tüketici kararlarını etkileyen faktörleri anlamalarını sağlamayı amaçlamaktadır. Tüketim stratejileri, tüketici tepkileri ve tüketici psikolojisi konularında bilgi edinerek, tüketicilerin beklenti ve ihtiyaçlarını daha iyi analiz etmeleri hedeflenmektedir. Ayrıca, tüketici verilerini değerlendirerek daha verimli ve etkili hizmetler geliştirme becerisi kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Tüketici davranışları ve işletmeler üzerindeki etkileri; tüketici davranışlarının pazarlamadaki rolü ve önemi; müşteri tatmini ve müşteri sadakati oluşturma süreçleri. Tüketim olgusu, ihtiyaç ve istekler kavramları; tüketici davranışının temel özellikleri ve pazarlama stratejileri ile ilişkisi. Tüketicilerin satın alma davranışları, karar alma süreçleri ve satın alma alışkanlıklarını etkileyen faktörler.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Tüketici Davranış, Mediacat kitapları, Yavuz Odabaşı
Notlar
Ders powerpoint sunumu, O. İnanç GÜNEY
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tüketici davranışlarının nedenlerini açıklayabilir. |
ÖÇ02 | Tüketici kararlarını etkileyen faktörleri analiz edebilir. |
ÖÇ03 | Tüketim stratejilerini açıklayabilir ve değerlendirebilir. |
ÖÇ04 | Tüketicilerin tepkilerini yorumlayabilir. |
ÖÇ05 | Tüketici psikolojisine ilişkin temel kavramları öğrenerek teorik bilgileri pratiğe uygulayabilir. |
ÖÇ06 | Tüketici davranışlarıyla ilgili temel unsurları kavrayabilir (motivasyon, kişilik, algı, öğrenme ve tutum). |
ÖÇ07 | Tüketici davranışlarının sosyal ve kültürel boyutlarını analiz edebilir. |
ÖÇ08 | Tüketicilerin karar verme süreçlerini inceleyebilir. |
ÖÇ09 | Tüketici davranışları ile pazarlama stratejileri arasındaki ilişkiyi anlayabilir ve değerlendirebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Emlak sektöründe ekonomik analizler yaparak genel ekonomi bilgilerini iş süreçlerine uygular. | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gerekliliklere uygun olarak temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını etkin şekilde kullanır. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Taşınmazların yönetimini, alım-satım işlemlerini ve pazarlama süreçlerini etkin bir şekilde yürütür. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Teorik olan bilgilerini uygulamada çerçevesinde çözüm üretme, sorun çözme sürecine aktarır | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki etik, sorumluluk bilinci ve özgüven çerçevesinde üstlendiği görevleri yerine getirir. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Değişim ve yeniliklere açık bir yaklaşımla sektörel gelişmeleri takip eder ve iş hayatına entegre eder. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Edindiği etkin iletişim becerileri ile bilgi ve iletişim araçlarını kullanarak anadil ve yabancı dilde süreçleri yönetir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki uygulama alanında verilen görevleri istenilen şekilde raporlama ve yorumlama yetisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Emlak yönetimi alanında ihtiyaç duyulan hukuki mevzuatı bilir ve mesleki süreçlerde uygular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Taşınmaz değer tespit süreçlerini analiz eder, piyasa araştırmaları yapar ve çözüm odaklı kararlar alır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Taşınmaza ilişkin teknik bilgiye sahiptir ve bu teknik bilgiye dayalı denetim uygulamaları yapar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Taşınmaz üretimi ve geliştirilmesi faaliyetleri yönetir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Pazarlama Temel Kavramları ve stratejileri, Çağdaş Pazarlamada Tüketici | Ders powerpoint sunumu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Tüketici Davranışına Giriş | Ders powerpoint sunumu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Tüketici Davranışında Disiplinlerarası Yaklaşımlar | Ders powerpoint sunumu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Tüketici Davranış Modeli | Ders powerpoint sunumu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Birey olarak Tüketici; Algılama, Öğrenme-Bellek, Motivasyon, Değer ve ilgilenim | Ders powerpoint sunumu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Birey olarak Tüketici; Tutum , Kimlik/Benlik | Ders powerpoint sunumu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Tüketici Portresi; Gelir, yaş, aile yapısı,sosyal statü | Ders powerpoint sunumu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ders powerpoint sunumu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tüketici Davranışlarında Geleneksel /Modern Yaklaşımlar ve Kuramlar Veblen, Skinner, Pavlov, Freud vs. | Ders powerpoint sunumu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Yeniliklerin Yayılması, Grup ve Fikir lideri etkisi | Ders powerpoint sunumu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Tüketici Bilgi Edinme ve Karar Verme Süreci | Ders powerpoint sunumu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Tüketici Satınalma sonrası Değerlendirme | Ders powerpoint sunumu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Kültür ve Yaşam Tarzı | Ders powerpoint sunumu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Yeni Teknolojiler ile Tüketici Davranışları | Ders powerpoint sunumu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Dönem sonu değerlendirmeler | Ders powerpoint sunumu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders powerpoint sunumu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders powerpoint sunumu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 2 | 20 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |