UIN101 İngilizce I

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod UIN101
Ad İngilizce I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (16 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Ortak Üniversite Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. Aykut DEMİRYÜREK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. Aykut DEMİRYÜREK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, öğrencilerin temel düzeyde İngilizce iletişim kurma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu doğrultuda, öğrencilerin yavaş ve anlaşılır konuşmaları takip edebilmeleri, kendilerini ve başkalarını tanıtabilmeleri, kişisel bilgilerini paylaşabilmeleri, somut gereksinimlerini karşılamak için günlük ifadeleri ve temel deyimleri anlayıp kullanabilmeleri beklenmektedir.

Dersin İçeriği

Bu ders, temel düzeyde İngilizce dilbilgisi kurallarını kapsar ve okuma-anlama,yazma, dinleme-anlama ve konuşma becerilerinin geliştirilmesine yönelik çalışmalar içerir.

Dersin Ön Koşulu

Bu dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Smart Choice-Starter-Öğrenci Kitabı (Oxford University Press)

Notlar

Perfect-English-grammar.com/Allthingsgrammar.com/ agendaweb.org/ Öğretim elemanı tarafından dijital ortamlardan alınan ve öğrenci seviyesine göre uyarlanan materyaller


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Günlük konuşmalarda temel selamlaşma ve tanışma ifadelerini uygular.
ÖÇ02 Kendi öz geçmişini ve kişisel bilgilerini tanımlar.
ÖÇ03 Sahiplik ve işaret zamirlerini kullanarak kişisel eşyaları açıklar.
ÖÇ04 Meslekler, boş zaman aktiviteleri ve müzik tercihlerini açıklar.
ÖÇ05 Kendi yeteneklerini ve başkalarının yeteneklerini ifade eder.
ÖÇ06 Çeşitli konularda kısa ve basit paragraflar yazar.
ÖÇ07 Sosyal bağlamda tanıdık ve rutin konular hakkında iletişim kurar.
ÖÇ08 Temel dilbilgisi yapılarını kullanarak günlük hayata uygun diyaloglar oluşturur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayvan türleri ve ırklarını, yapısal (morfolojik), işlevsel (fizyolojik, biyokimyasal) ve davranış özellikleri ile gıda amaçlı tüketilip tüketilmeyeceğini ayırt eder.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlaçların kaynaklarını, fiziksel ve kimyasal özellikleri ile hazırlanışlarını açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlaçların hastalar üzerindeki etkilerini ve yan etkilerini tanımlar
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayvan hastalıklarının oluşum mekanizmalarını ve vücutta meydana getirdiği patolojik etkilerini söyler.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayvan ırkları arasında verim değerlendirmeleri yapar, gerektiğinde ıslah çalışması yapabilecek düzeyde seleksiyon, melezleme ve suni tohumlama yapar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ölü hayvan materyali, doku örneği, tıbbi ve kimyasal atıkların uluslararası, ulusal kanun ve yönetmeliklere göre uygun şekilde bertaraf eder.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Klinikte muayene, operasyon vb uygulamaları topografik anatomiye göre değerlendirerek hastaya doğru yaklaşım alanını belirler.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileriyle değerlendirerek teşhis süreçlerinde biyokimyasal parametreleri kullanır
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi mesleki alanında bilimsel bilgiyi üretme ve kullanıma sokma metotlarını kavrar. 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bulaşıcı hastalıkların kontrolü amacıyla biyo güvenlik dâhil gerekli önlemleri uygular.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ölü hayvanlarda bulguları değerlendirmek için nekropsi yaparak dokuları uygun saklama yöntemlerine göre gerekli laboratuvara yönlendirerek rapor hazırlar.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hayvan türlerinde cerrahi hastalıkların başlıca tedavi yöntemlerine göre post operatif süreçte hastaları izler.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hayvan türlerine göre güvenli bir şekilde sedasyon, anestesi ve ağrı yönetimi yöntemlerini uygular.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Klinik ile laboratuvar ekipmanlarını ve giysilerinin sterilizasyonu gibi biyogüvenlik prensiplerini doğru şekilde uygular.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hayvan türlerine göre bakım-besleme protokollerini düzenleyerek insan tüketimi için üretilen hayvansal gıdaların veya bileşiminde hayvansal ürün bulunan gıdaların tüketimini denetler.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hayvan hastalıklarının laboratuvar sonuçlarını değerlendirir, elde ettiği verilere dayalı olarak doğru tanı, teşhis ve tedavi metotlarını uygular.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yetki ve sorumlulukların farkında olarak mesleğini icra etme bilincine sahip olur.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Veteriner hizmetleri ile ilgili olgulara göre bilimsel teknik ve yöntemleri inceler ve sorunlara yönelik analiz veya yöntemsel sorumluluk alır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İnsan tüketimi için üretilen hayvansal gıda maddelerinin sağlık kontrolünü yaparak gıdaların hijyenik üretim, imalat, işleme, tüketime sunuluş ve satışlarında yeterli teknolojiyi kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi mesleki alanında bilimsel bilgiyi üretme ve kullanıma sokma metotlarını listeler.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Veteriner hizmetleri ile ilgili olarak güncellenen mevzuatları gerektiğinde kullanır.
PÖÇ22 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Görüntüleme yöntemlerinin tanı koymadaki katkısını ve radyasyon güvenliğini mevcut yönetmeliklere göre uygulayarak vakaya uygun bir muayene yapar.
PÖÇ23 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Klinik ve hasta kayıtlarını düzgün ve bilimsel yöntemlerle tutar.
PÖÇ24 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel hekimlik ilkelerini gözeterek hayvansal üretim yapan işletmeleri yönetme yöntemlerini ve uygun yönetim planlarını yapar.
PÖÇ25 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgisayar kullanma lisansı, ileri düzeyde bilgisayar yazılımı ile mesleki yetenek ve yetkilerinden yola çıkarak toplumsal bilinçle sosyal projeler ve planları hayata geçirir.
PÖÇ26 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki etik ve deontoloji kuralları çerçevesinde dünya gündemini takip ederek diğer meslektaşları ile işbirliği içinde çalışır.
PÖÇ27 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
PÖÇ28 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Veteriner Hekimlik mesleğinin etik değerlerine sahip olarak bu değerlerini savunur.
PÖÇ29 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Zoonoz ve ihbarı mecburi hastalıkları klinik tanıyarak uygun önlemleri alır
PÖÇ30 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı hayvan türlerinde hastalıkların tanı, korunma, tedavi ve operasyon yöntemlerini belirler.
PÖÇ31 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Acil vakalarda tüm hayvanlara müdahale ederek ilk yardım yöntemlerini uygular.
PÖÇ32 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Evcil Hayvanların fiziksel durumunu refahını ve yetiştirme koşullarını değerlendirerek, hayvan sahipleri ve meslektaşları ile uygun bir şekilde iletişim kurarak, hayvan yetiştirme ilkeleri ve ıslah hakkında yargıya varır.
PÖÇ33 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki gelişim ve yeteneklerini sürdürmek için Veteriner Hekimliği ile ilgili diğer bilim alanlarında yayınlanan makale ve sunumları bağımsıza olarak yorumlar.
PÖÇ34 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gerekli durumlarda uygun yöntemler kullanarak ve hayvan sahiplerinin duygularına saygılı bir şekilde ötenazi yapar.
PÖÇ35 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İş yeri ve beraberinde çalışan personel açısından iş güvenliği kavramlarına hâkim olarak, uygulama ve savunma yeterliliğine sahip olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 To Be fiili-kendini tanıtma Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
2 To Be fiiliyle olumlu olumsuz ve soru cümleleri-meslekler Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
3 İyelik sıfatları- 5N1K soruları Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
4 Soru cümleleri-kişisel detaylarla ilgili konuşma Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
5 Gösterme sıfatları-renkler-kişisel eşyalar Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
6 5N1K soruları-kişisel detaylarla ilgili konuşma Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
7 Rakamlar-insanları ve sahip olduklarını tanımlama-tekrar Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Hoşlandığımız ve hoşlanmadığımız şeyler-geniş zaman Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
10 Müzik türleri-sevdiğimizi/sevmediğimizi ifade eden sözcükler Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
11 Teklifte bulunma-geniş zaman Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
12 Boş zaman aktiviteleri-günler Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
13 Can/can’t yapısı-Yapabileceğimiz/yapamayacağımız şeylerle ilgili konuşma Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
14 Yeteneklerimizle ilgili konuşma Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
15 Konu tekrarı Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.02.2025 04:19