Genel Bilgi
Kod | ME700 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. PERİHAN ARTUT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. PERİHAN ARTUT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. KAMURAN TARIM (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. Gülfem SARPKAYA AKTAŞ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. AYTEN PINAR BAL (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencinin tez konusu olarak belirlediği alanla ilgili literatürü inceleyip konunun hangi değişkenler açısından ele alındığını belirlemesine, tez konusunu, yöntemini belirlemesine yardım etmek ve tez çalışması sırasında gereksinim duyduğu bilimsel rehberliği sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme.Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları. Alanıyla ilgili ulaşılan ve konu açısından incelenen kaynakların sunulması. Alanıyla ilgili ulaşılan ve yöntem açısından incelenen kaynakların sunulması. Alanında çalışmaya ihtiyaç duyulan alanların belirlenmesi. Bu alanlardan hangisinin çalışılacağına karar verilmesi. Karar verilen alanla ilgili kaynakları inceleme.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Öğrencinin çalışma alanına göre yönelik belirlenen kaynak kitaplar
Notlar
https://library.cu.edu.tr/cu/e-kaynaklar/veritabanlari
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alanıyla ilgili Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara hangi yollarla ulaşacağını açıklama. |
ÖÇ02 | Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma ve inceleme. |
ÖÇ03 | Alanıyla ilgili araştırmaya gereksinim duyulan konuları belirleme. |
ÖÇ04 | Çalışacağı özgün ve literatüre katkıda bulunabilecek konu alanını geliştirme. |
ÖÇ05 | Belirlediği alanla ilgili kaynakları inceleme. |
ÖÇ06 | Kaynakları inceleme sonucunda konuyu hangi değişkenler açısından ele alacağını tartışma. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik eğitimi kapsamında yer alan öğrenme kuramlarını açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teknolojik gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Matematik alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme. | dersle ilgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları. | Sunu raporu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynakların incelenmesi | Alan yazın incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Alanıyla ilgili ulaşılan ve konu açısından incelenen kaynakların sunulması. | Sunu raporu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Alanıyla ilgili ulaşılan ve konu açısından incelenen kaynakların analiz edilmesi. | Sunu raporu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Alanında çalışmaya ihtiyaç duyulan alanların incelenmesi | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Alanında çalışmaya ihtiyaç duyulan alanların öneminin araştırılması | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Alanında çalışmaya ihtiyaç duyulan alanların uygulanabilirliği. | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Bu alanlardan hangisinin çalışılacağına karar verilmesi. | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Mevcut alanın incelenmesi | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Karar verilen alanla ilgili kaynakları inceleme. | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Karar verilen alanla ilgili araştırma yöntemlerinin incelenmesi. | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Araştırma probleminin belirlenmesi | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Araştırma yönteminin belirlenmesi | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |