ME1700 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ME1700
Ad Tez Çalışması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. PERİHAN ARTUT


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, öğrencinin ilköğretim (matematik fen ve sosyal bilimler eğitimi) alanında seçtiği bir konuyu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak incelemesi, veri toplaması, analiz etmesi, elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlayarak bilimsel araştırma raporu haline getirmesi ve rapor şeklinde yazmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

İlköğretim alanında İlgi duyulan ve daha önce araştırılmamış bir konunun belirlenmesi, ilgili kitap, makale ve materyallerin incelenmesi, bilimsel araştırma yöntemleri, veri toplama teknikleri, verilerin analizi, bulguların betimlenmesi ve yorumlanması, tezin bilimsel araştırma raporu şeklinde yazılması.

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

Öğrencinin tez konusuna göre belirlenen kaynak kitaplar

Notlar

https://library.cu.edu.tr/cu/e-kaynaklar/veritabanlari


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İlköğretim alanında İlgi duyulan ve daha önce araştırılmamış bir konuyu belirler.
ÖÇ02 İlgili literatürdeki kitap, makale ve materyallerin inceler
ÖÇ03 Bilimsel araştırma yöntemlerini bilir ve uygun yöntemi belirler
ÖÇ04 Veri toplama ve analiz tekniklerini belirler
ÖÇ05 Bulguları betimler, yorumlar ve raporlaştırır.
ÖÇ06 Tezi bilimsel araştırma raporu şeklinde yazar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik eğitimi kapsamında yer alan öğrenme kuramlarını açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Matematik alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tez konusuna yönelik genel çalışmalar Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
2 Tez konusuna yönelik çalışmaların incelenmesi Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmaların tartışılması Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalarda özgünlüğün incelenmesi Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalarda uygulanabilirliğin incelenmesi Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalarda yaygın etkinin incelenmesi Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalardaki sınırlılıkların incelenmesi Literatür taraması Teze yönelik uygulamala Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Yüksek lisans tezi hakında ara rapor yazma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmaların değerlendirilmesi Literatür taraması Teze yönelik uygulamala Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmaların seçilmesi Literatür taraması Teze yönelik uygulamala Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Yüksek lisans tez konusuna yönelik yöntemlerin belrilenmesi Literatür taraması Teze yönelik uygulamala Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Tez konusuna yönelik seçilen çalışmaları derinlemesine okuma Literatür taraması Teze yönelik uygulamala Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Tez konusunun uygulanabilirliğinin incelenmesi Literatür taraması Teze yönelik uygulamala Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Seçilen çalışmaların analizi Literatür taraması Teze yönelik uygulamala Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Araştırma probleminin tartışılması Literatür taraması Teze yönelik uygulamala Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yüksek lisans tezini yazma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yüksek lisans tezini yazma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 25 350
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 3 50 150
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 35 35
Toplam İş Yükü (Saat) 605
Toplam İş Yükü / 25 (s) 24,20
AKTS 24 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2024 04:28