Genel Bilgi
Kod | DPT237 |
Ad | Porselen Protezler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. Nazlı AYDIN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. Nazlı AYDIN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Porselen yapısı, Porselen yığma teknikleri.
Dersin İçeriği
Metal alt yapılı porselen yapabilecek yetkinlik kazanır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Fundamentals of fixed prosthodontics. Shillingburg H.T. Quintessence Publishing Co. Inc. Chichago Contemporary Fixed Prosthodontics Rosenstiels S., Laud M,Fujjimoto S. Third Ed. Mosby 2001 Philips Science of Dental Materials. Kenneth J. Anusavice Saunders An Imprint of Elsevier Science. Dental Materials and Their Selection. William J. O’Brien, phD , FADM. Quintessence Publishing. Craig’s Restorative Dental Materials . Ronald L. Sakaguchi, John M. Powers Elsevier Mosby. Science and Arts of Porcelain Laminate Veneers. Galip Gürel Quintessence Books
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dental porselenlerin yapısını açıklar. |
ÖÇ02 | Tam seramikleri üretim tekniklerine göre sınıflar. |
ÖÇ03 | Tam seramikleri içeriklerine göre sınıflar. |
ÖÇ04 | Tam seramikleri hangi restorasyonlarda hangi üretim yöntemleriyle kullanacağını tartışır. |
ÖÇ05 | Tam seramiklerin nihai rengini etkileyebilecek durumları tartışır. |
ÖÇ06 | Zirkonyum dioksitten köprü restorasyonunun nasıl yapıldığını açıklar. |
ÖÇ07 | Lamina veneer restorasyonların yapım yöntemlerini açıklar. |
ÖÇ08 | Gülüş dizaynı oluştururken dikkat edilecek prensipleri açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan ağız-diş temel yapısını ve fonksiyonunu açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağız bölgesine yapılan protetik ve ortodontik uygulamaların temel özelliklerini listeler. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dezenfeksiyon, sterilizasyon ve hijyen ile ilgili temel bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Estetik fonasyon ve fonksiyonla ilgili özellikleri tanımlar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvarda kullanılan araç ve gereçleri tanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alana özgü maddeler bilgisini tanımlar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dişe takılacak restorasyonların nasıl hazırlanacağını açıklar. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yapılacak restorasyonun laboratuvar aşamalarını listeler. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel düzeydeki bilgi ve becerilerini kullanarak hastaya takılacak restorasyonu hazırlar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kullanılan alet, malzeme ve maddeleri kullanım yerine göre sıralar. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Diş hekimi tarafından alınan ölçülerden model hazırlar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hazırlanan modeler üzerinde; sabit ve hareketli bölümlü protezlerin şekillendirilmesini ve estetik görünüm vererek ağızda kullanılmaya uygun hale getirilmesini sağlar. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Obturatör, splint vs gibi apareyleri hazırlar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Diş hekiminin uyguladığı tedavi süreci boyunca planladığı hareketli ortodontik apareyleri hazırlar. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kullandığı aletlerin bakımını ve basit onarımını yapar. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kullanılan aletlerin kalibrasyon ve bakımlarını düzenli yaptırır ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlar. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar eksiklerini belirler ve gerekli olan malzemeler için istekte bulunur. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak meslektaşları ve hekimlerle sağlıklı iletişim kurar, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alır, mesleki teknolojik gelişmeleri izler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Porselenlerin genel özellikleri ve içeriği | Öğretim elemanı ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
2 | Porselenlerin yapım teknikleri ve içeriklerine göre sınıflandırılması | Öğretim elemanı ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
3 | Tam seramiklerin geliştirilmesi | Öğretim elemanı ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
4 | Isı ve basınç altında preslenebilen seramikler | Öğretim elemanı ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
5 | Cad/Cam yöntemiyle tam seramik restorasyon üretilmesi | Öğretim elemanı ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
6 | Zirkonyum dioksit alt yapılı tam seramik restorasyonlar | Öğretim elemanı ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
7 | Zirkonyum dioksit kuron alt yapı porselen uygulanması | Öğretim elemanı ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
|
9 | inley- onlay restorasyonlar | Öğretim elemanı ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
10 | Lamina veneer restorasyonlar | Öğretim elemanı ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
11 | Lamina veneer restorasyonların uygulama yöntemleri | Öğretim elemanı ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
12 | rengin tanımlanması | Öğretim elemanı ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
13 | rezin matris seramik restorasyonlar | Öğretim elemanı ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
14 | Estetikle ilgili parametreler | Öğretim elemanı ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
15 | Tam seramik restorasyonlarda estetiği sağlamak | Öğretim elemanı ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,12 | ||
AKTS | 5 AKTS |