Genel Bilgi
Kod | TYP215 |
Ad | Tarımsal Mekanizasyon |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. TUNAHAN ERDEM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ALİ MUSA BOZDOĞAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tarımsal mekanizasyon ve tarım makinaları hakkında bilgilenmek.
Dersin İçeriği
Tarımsal Mekanizasyon tanımı, yararları-sakıncaları, göstergeleri. Tarımda Enerji ve Enerji Kaynakları. Termik Motorlar. Tarım Traktörleri. Tarımsal Mekanizasyon İşletmeciliği. Tarımsal Mekanizasyonda Ergonomi. Tarımsal Mekanizasyonda İş Güvenliği. Toprak İşleme Makinaları. Ekim, Dikim ve Gübreleme Makinaları. Bitki Koruma Makinaları. Sulama Makinaları. Hasat-Harman Makinaları. Ürün İşleme Makinaları. Hayvansal Üretimde Mekanizasyon.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Tarım Makinaları Kitabı. Nobel Kitabevi.
Notlar
Tarım Makinaları Kitabı. Nobel Kitabevi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarımsal mekanizasyonu tanır |
ÖÇ02 | Tarımsal mekanizasyonun yararları ve sakıncalarını bilir. |
ÖÇ03 | Tarımsal mekanizasyon göstergelerini sınıflandırır. |
ÖÇ04 | Tarımda kullanılan enerji kaynaklarını tanır. |
ÖÇ05 | Tarımda kullanılan iş makinalarını kavrar. |
ÖÇ06 | İş makinalarının kalibrasyonunu hesaplar. |
ÖÇ07 | Sulama makinalarını tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sulama sistemlerinin mühendislik tasarımını ve aplikasyonunu yapar; bu sistemlerde kullanılacak malzemelerin testini yapar ve rapor hazırlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atık sular, drenaj suları, yüzey akış suları, arıtılmış atık sular gibi geleneksel olmayan suların çevreyi olumsuz yönde etkilemeden yeniden kullanılması için stratejiler geliştirir ve uygular, suların sulamaya uygunluğu ve tuzlu alkali toprakların ıslahı ile ilgili laboratuvar analizlerini yapar ve rapor hazırlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak su yapıları, hayvan barınakları, depo yapıları ile bitkisel üretim yapılarının projelerini hazırlar. Statik, mukavemet yönünden analiz eder. Yapımda kullanılacak malzeme özelliklerini belirler, malzemeler ile ilgili testleri yapar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkisel üretim yapılarını tasarlar, çevre içi koşulları denetler ve işletir; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gölet ve küçük barajları tasarlar projeler geliştirir. Entegre havza yönetimi kapsamında kuraklık ve taşkın eylem planlarını hazırlar uygular. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir tarımsal üretim ve su kaynaklarının korunması amaçlarına uygun su yönetimi stratejilerini geliştirir ve uygular | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak -Bitki -Su ilişkileri ve toprağın mühendislik özelliklerini kullanarak sulama programlarını geliştirir ve uygulayabilir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arazi toplulaştırma projeleri hazırlar, uygular. Tarla içi geliştirme hizmetlerini gerçekleştirir. Kırsal kalkınma projelerini hazırlar ve uygular. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak ve su koruma (erozyon) ve su hasadı konularında sorunları ortaya koyar, proje hazırlar ve uygular. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım alanlarında drenaj etütlerini yapar; drenaj sistemlerini planlar, projelerini hazırlar ve uygulamasını yapar; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sulama şebekelerinin işletme, bakım ve onarımlarına ilişkin faaliyetleri planlar; izleme ve değerlendirilmesine yönelik proje formülasyonları geliştirir, sulama şebekelerini işletir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız Çalışabilir ve Sorumluluk Alabilir | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sürdürülebilir tarımsal üretim için pratik, etkin çözümler üretir. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Temel mühendislik, temel tarım mühendisliği ile tarımsal yapılar ve sulama mühendisliği bilgilerini kullanarak toprak, su gibi doğal kaynaklarını korunması amacıyla projeler geliştirir ve toplum yararına sunar | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki konularda sorunları tanıma karar verme ve çözümleme yeteneğine sahip olur. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tarımsal Mekanizasyon tanımı, yararları-sakıncaları, göstergeleri. | Ders kitabı ve internet sitelerine çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Tarımda Enerji ve Enerji Kaynakları. | Ders kitabı ve internet sitelerine çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Termik Motorlar. | Ders kitabı ve internet sitelerine çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Tarım Traktörleri. | Ders kitabı ve internet sitelerine çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Tarımsal Mekanizasyon İşletmeciliği. | Ders kitabı ve internet sitelerine çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Tarımsal Mekanizasyonda Ergonomi. | Ders kitabı ve internet sitelerine çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Tarımsal Mekanizasyonda İş Güvenliği. | Ders kitabı ve internet sitelerine çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ders kitabı ve internet sitelerine çalışma. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Toprak İşleme Makinaları. | Ders kitabı ve internet sitelerine çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Ekim, Dikim ve Gübreleme Makinaları. | Ders kitabı ve internet sitelerine çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Bitki Koruma Makinaları. | Ders kitabı ve internet sitelerine çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Sulama Makinaları. | Ders kitabı ve internet sitelerine çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Hasat-Harman Makinaları | Ders kitabı ve internet sitelerine çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Ürün İşleme Makinaları. | Ders kitabı ve internet sitelerine çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Hayvansal Üretimde Mekanizasyon. | Ders kitabı ve internet sitelerine çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabı ve internet sitelerine çalışma. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabı ve internet sitelerine çalışma. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 3 | 8 | 24 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,04 | ||
AKTS | 3 AKTS |