Genel Bilgi
Kod | BBP357 |
Ad | Bitki Fizyolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NESİBE EBRU KAFKAS |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NESİBE EBRU KAFKAS
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bahçe bitkilerinin fizyolojisi ile ilgili temel ve pratik bilgileri tanımlar
Dersin İçeriği
Bitki Fizyolojisi kavramı
Dersin Ön Koşulu
Önkoşul Yoktur
Kaynaklar
Konuyla ilgili kaynaklar (kitap, makale, süreli yayınlar vb.)
Notlar
Konuyla ilgili kaynaklar (kitap, makale, süreli yayınlar vb.)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel bitki fizyolojisi konuları kısaca özetlendikten sonra bahçe bitkilerinde büyüme ve gelişme ile bu olayları etkileyen faktörler gibi konularda teorik ve uygulamalı bilgilerini kazanır. |
ÖÇ02 | Sulamanın bahçe bitkilerinde büyüme ve gelişme ile bu olayları etkileyen faktörler gibi konularda teorik ve uygulamalı bilgilerini tartışır. |
ÖÇ03 | Temel bitki fizyolojisi terimleri konularda teorik ve uygulamalı bilgilerini kavrar. |
ÖÇ04 | Bahçe bitkilerinde büyüme ve gelişme ile bu olayları etkileyen faktörler gibi konularda teorik ve uygulamalı bilgilerini öğrenir. |
ÖÇ05 | Bitkilerde fotosentez, solunum, taşınma, dinlenme, bitki büyümeyi düzenleyiciler ilgili teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olunur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sulama sistemlerinin mühendislik tasarımını ve aplikasyonunu yapar; bu sistemlerde kullanılacak malzemelerin testini yapar ve rapor hazırlar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atık sular, drenaj suları, yüzey akış suları, arıtılmış atık sular gibi geleneksel olmayan suların çevreyi olumsuz yönde etkilemeden yeniden kullanılması için stratejiler geliştirir ve uygular, suların sulamaya uygunluğu ve tuzlu alkali toprakların ıslahı ile ilgili laboratuvar analizlerini yapar ve rapor hazırlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak su yapıları, hayvan barınakları, depo yapıları ile bitkisel üretim yapılarının projelerini hazırlar. Statik, mukavemet yönünden analiz eder. Yapımda kullanılacak malzeme özelliklerini belirler, malzemeler ile ilgili testleri yapar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkisel üretim yapılarını tasarlar, çevre içi koşulları denetler ve işletir; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gölet ve küçük barajları tasarlar projeler geliştirir. Entegre havza yönetimi kapsamında kuraklık ve taşkın eylem planlarını hazırlar uygular. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir tarımsal üretim ve su kaynaklarının korunması amaçlarına uygun su yönetimi stratejilerini geliştirir ve uygular | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak -Bitki -Su ilişkileri ve toprağın mühendislik özelliklerini kullanarak sulama programlarını geliştirir ve uygulayabilir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arazi toplulaştırma projeleri hazırlar, uygular. Tarla içi geliştirme hizmetlerini gerçekleştirir. Kırsal kalkınma projelerini hazırlar ve uygular. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak ve su koruma (erozyon) ve su hasadı konularında sorunları ortaya koyar, proje hazırlar ve uygular. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım alanlarında drenaj etütlerini yapar; drenaj sistemlerini planlar, projelerini hazırlar ve uygulamasını yapar; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sulama şebekelerinin işletme, bakım ve onarımlarına ilişkin faaliyetleri planlar; izleme ve değerlendirilmesine yönelik proje formülasyonları geliştirir, sulama şebekelerini işletir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız Çalışabilir ve Sorumluluk Alabilir | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sürdürülebilir tarımsal üretim için pratik, etkin çözümler üretir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Temel mühendislik, temel tarım mühendisliği ile tarımsal yapılar ve sulama mühendisliği bilgilerini kullanarak toprak, su gibi doğal kaynaklarını korunması amacıyla projeler geliştirir ve toplum yararına sunar | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki konularda sorunları tanıma karar verme ve çözümleme yeteneğine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bitki fizyolojisinin tanımı ve genel terimler | Konu ile ilgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
2 | Suyun önemi alınması ve kullanılması | Konu ile ilgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
3 | Fotosentez | Konu ile ilgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Solunum | Konu ile ilgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Btkilerde gübrelemenin önemi ve sistemleri | Konu ile ilgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
6 | Bitkilerde budamanın önemi ve sistemleri | Konu ile ilgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
7 | Çiçek tomurcuğu oluşumu, meyve tutumu ve gelişmesi-1 | Konu ile ilgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Konu ile ilgili ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Çiçek tomurcuğu oluşumu, meyve tutumu ve gelişmesi-2 | Konu ile ilgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
10 | Bitki büyüme düzenleyicilerin uygulama teknolojileri konusunda bilgi edinir. | Konu ile ilgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Bitki besin elementleri ve alınımı | Konu ile ilgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Organik ve inorganik bileşikler | Konu ile ilgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Anaç- kalem ilişkileri | Konu ile ilgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Biotik ve abiotik stres faktörleri-1 | Konu ile ilgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Biotik ve abiotik stres faktörleri-2 | Konu ile ilgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu ile ilgili ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu ile ilgili ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 8 | 5 | 40 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 6 | 5 | 30 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 74 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,96 | ||
AKTS | 3 AKTS |