BBT394 Bitki Besleme

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BBT394
Ad Bitki Besleme
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AYFER ALKAN TORUN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. AYFER ALKAN TORUN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bitki besin elementlerinin bitkisel üretimde, ürün kalitesinde, çevre kirliliğindeki rolünü gösterir. Bitkinin beslenmesini etkileyen toprak ve çevre faktörlerini bilir.

Dersin İçeriği

Bitki besin elementlerinin kaynakları, bitki besin elementlerinin toprakta bulunma formları, bitki besin elementlerinin kök bölgesine taşınma ve bitkilerce alınma mekanizmaları. Bitki besin elementlerinin bitki içindeki hareketliliği, dağılımı ve noksanlık belirtilerinin tanımlanması. Bitki besin elementlerinin bitkinin fizyolojik ve morfolojik özellikleri üzerine olan etkisi. Bitki besin elementlerinin bitkinin veriminde, kalitesinde ve hastalıklara karşı dayanıklılıktaki rollerinin açıklanması. Mineral beslenme bozukluklarına karşı alınabilecek önlemler ve bitkilerin bu mineral beslenme bozukluklarına karşı geliştirmiş oldukları adaptasyon mekanizmaları.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Kaçar, B. 2012. Temel Bitki Besleme. Nobel Akademik Yayıncılık, s 400.

Notlar

Kacar, B Katkat, V. 2021. Bitki Besleme. 8.baskı, Nobel Akademik Yayıncılık.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bitki beslemenin önemini açıklar.
ÖÇ02 Bitkisel üretimde, kalitede, çevre kirliliğinde ve bitki hastalık zararlılarına karşı besin elementlerinin rolleri ve beslenme sorunlarının çözüm yollarını ve uygulamalarını açıklar.
ÖÇ03 Birçok bitki türünün beslenmesi ile ilgili genel bilgileri açıklar.
ÖÇ04 Bitki yetiştirme ortamları ile ilgili genel bilgileri açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sulama sistemlerinin mühendislik tasarımını ve aplikasyonunu yapar; bu sistemlerde kullanılacak malzemelerin testini yapar ve rapor hazırlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Atık sular, drenaj suları, yüzey akış suları, arıtılmış atık sular gibi geleneksel olmayan suların çevreyi olumsuz yönde etkilemeden yeniden kullanılması için stratejiler geliştirir ve uygular, suların sulamaya uygunluğu ve tuzlu alkali toprakların ıslahı ile ilgili laboratuvar analizlerini yapar ve rapor hazırlar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak su yapıları, hayvan barınakları, depo yapıları ile bitkisel üretim yapılarının projelerini hazırlar. Statik, mukavemet yönünden analiz eder. Yapımda kullanılacak malzeme özelliklerini belirler, malzemeler ile ilgili testleri yapar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitkisel üretim yapılarını tasarlar, çevre içi koşulları denetler ve işletir; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gölet ve küçük barajları tasarlar projeler geliştirir. Entegre havza yönetimi kapsamında kuraklık ve taşkın eylem planlarını hazırlar uygular.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilir tarımsal üretim ve su kaynaklarının korunması amaçlarına uygun su yönetimi stratejilerini geliştirir ve uygular 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak -Bitki -Su ilişkileri ve toprağın mühendislik özelliklerini kullanarak sulama programlarını geliştirir ve uygulayabilir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arazi toplulaştırma projeleri hazırlar, uygular. Tarla içi geliştirme hizmetlerini gerçekleştirir. Kırsal kalkınma projelerini hazırlar ve uygular.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak ve su koruma (erozyon) ve su hasadı konularında sorunları ortaya koyar, proje hazırlar ve uygular.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım alanlarında drenaj etütlerini yapar; drenaj sistemlerini planlar, projelerini hazırlar ve uygulamasını yapar; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sulama şebekelerinin işletme, bakım ve onarımlarına ilişkin faaliyetleri planlar; izleme ve değerlendirilmesine yönelik proje formülasyonları geliştirir, sulama şebekelerini işletir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bağımsız Çalışabilir ve Sorumluluk Alabilir
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sürdürülebilir tarımsal üretim için pratik, etkin çözümler üretir. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Temel mühendislik, temel tarım mühendisliği ile tarımsal yapılar ve sulama mühendisliği bilgilerini kullanarak toprak, su gibi doğal kaynaklarını korunması amacıyla projeler geliştirir ve toplum yararına sunar 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki konularda sorunları tanıma karar verme ve çözümleme yeteneğine sahip olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bitki beslenmeye giriş Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 İyon alımını etkileyen temel faktörler Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Bitki Besin element kavramı ve sınıflandırılmaları Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Bitki Besin elementlerinin toprakta bulunuş formları Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
5 Bitki besin elementlerinin bitki kök bölgesine taşınması Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
6 Bitki besin elementlerin bitkilerce alımını etkileyen faktörler Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar
7 Bitki besin elementlerin bitkideki hareketlilikleri ve dağılımı Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ders notları ve kaynak kitaplar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Bitkilerde azot beslenmesi Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Bitkilerde fosfor beslenmesi Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Bitkilerde potasyum beslenmesi Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Bitkilerde kalsiyum beslenmesi Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Bitkilerde Mg ve S beslenmesi Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Bitkilerde Fe beslenmesi Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Bitkilerde Zn, Mn ve Cu beslenmesi Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notları ve kaynak kitaplar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notları ve kaynak kitaplar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.11.2024 04:33