MU411 Mesleki Projelendirme

2 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MU411
Ad Mesleki Projelendirme
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Bitirme
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUSTAFA ÜNLÜ
Dersin Öğretim Elemanı Eser ÇELİKTOPUZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, belirli bir konuda farklı öğretim üyelerinin danışmanlığı altında öğrencilerin bir projenin hazırlanması için gerekli olan tüm basamakların tanıtılmasıdır.

Dersin İçeriği

proje yapıları, proje türleri, proje işleyici, proje sonuçlanması

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur.

Kaynaklar

İlgili yayınlar ve WEB kaynakları

Notlar

Ders notu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Proje yapıları hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ02 Proje yürütülmesi aşamasını başarıyla tamamlar
ÖÇ03 Proje sonuçlandırması aşamasını başarıyla tamamlar
ÖÇ04 Proje yürütülmesi hakkında tecrübe kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sulama sistemlerinin mühendislik tasarımını ve aplikasyonunu yapar; bu sistemlerde kullanılacak malzemelerin testini yapar ve rapor hazırlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Atık sular, drenaj suları, yüzey akış suları, arıtılmış atık sular gibi geleneksel olmayan suların çevreyi olumsuz yönde etkilemeden yeniden kullanılması için stratejiler geliştirir ve uygular, suların sulamaya uygunluğu ve tuzlu alkali toprakların ıslahı ile ilgili laboratuvar analizlerini yapar ve rapor hazırlar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak su yapıları, hayvan barınakları, depo yapıları ile bitkisel üretim yapılarının projelerini hazırlar. Statik, mukavemet yönünden analiz eder. Yapımda kullanılacak malzeme özelliklerini belirler, malzemeler ile ilgili testleri yapar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitkisel üretim yapılarını tasarlar, çevre içi koşulları denetler ve işletir; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gölet ve küçük barajları tasarlar projeler geliştirir. Entegre havza yönetimi kapsamında kuraklık ve taşkın eylem planlarını hazırlar uygular.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilir tarımsal üretim ve su kaynaklarının korunması amaçlarına uygun su yönetimi stratejilerini geliştirir ve uygular
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak -Bitki -Su ilişkileri ve toprağın mühendislik özelliklerini kullanarak sulama programlarını geliştirir ve uygulayabilir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arazi toplulaştırma projeleri hazırlar, uygular. Tarla içi geliştirme hizmetlerini gerçekleştirir. Kırsal kalkınma projelerini hazırlar ve uygular.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak ve su koruma (erozyon) ve su hasadı konularında sorunları ortaya koyar, proje hazırlar ve uygular.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım alanlarında drenaj etütlerini yapar; drenaj sistemlerini planlar, projelerini hazırlar ve uygulamasını yapar; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sulama şebekelerinin işletme, bakım ve onarımlarına ilişkin faaliyetleri planlar; izleme ve değerlendirilmesine yönelik proje formülasyonları geliştirir, sulama şebekelerini işletir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bağımsız Çalışabilir ve Sorumluluk Alabilir 4
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır 3
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sürdürülebilir tarımsal üretim için pratik, etkin çözümler üretir. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Temel mühendislik, temel tarım mühendisliği ile tarımsal yapılar ve sulama mühendisliği bilgilerini kullanarak toprak, su gibi doğal kaynaklarını korunması amacıyla projeler geliştirir ve toplum yararına sunar 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki konularda sorunları tanıma karar verme ve çözümleme yeteneğine sahip olur. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 1-Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 2-Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 3-Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 4-Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 5-Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 6-Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 7-Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
9 8-Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 9-Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 10-Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 11-Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
13 12-Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
14 13-Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
15 14-Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 15-Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
17 16-Danışmanca belirlenecek bir konu çerçevesinde proje hazırlığı, yürütülmesi ve tamamlanamsı aşamalarının örneklerle anlatılması Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 2 4 8
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 50
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,00
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 09:07