Genel Bilgi
Kod | KIM107 |
Ad | Kimya |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÜZİDE YÜCEBİLGİÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. GÜZİDE YÜCEBİLGİÇ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı Kimya ile ilgili temel kavram ve ilkeleri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Maddenin özellikleri ve ölçümü, Atomlar ve atom kuramı, kimyasal bileşikler, kimyasal tepkimeler, Sulu çözelti tepkimelerine giriş, gazlar, asatler ve bazlar, organik kimya konuları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Genel Kimya 1-2 - İlkeler ve Modern Uygulamalar: Petrucci-Herring-Madura-Bissonnette
Notlar
Genel Kimya Raymond Chang, Kenneth A. Goldsby, Kenneth A. Myers
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Maddenin özellikleri ve ölçümünü kavrar. |
ÖÇ02 | Atom ve Atom kuramını kavrar. |
ÖÇ03 | Kimyasal bileşikleri kavrar. |
ÖÇ04 | Kimyasal tepkimeleri yazabilir. |
ÖÇ05 | Sulu Çözelti tepkimelerini kavrar. |
ÖÇ06 | Gazlar konusunu kavrar. |
ÖÇ07 | Asitler ve bazlerı kavrar. |
ÖÇ08 | Organik bileşikleri kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili bilgilerin doğruluğunu sorgular. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili yeterli seviyede kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir. | |
PÖÇ22 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
PÖÇ23 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Maddenin özellikleri ve ölçümü | Kitapta ilgili bölüm çalışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Atomlar ve atom kurami | Kitapta ilgili bölüm çalışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Kimyasal bilesikler | Kitapta ilgili bölüm çalışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Kimyasal tepkimeler | Kitapta ilgili bölüm çalışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Sulu çözelti tepkimeleri | Kitapta ilgili bölüm çalışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Gazlar | Kitapta ilgili bölüm çalışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Atomun elektron yapisi | Kitapta ilgili bölüm çalışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Periyodik çizelge ve bazi atom özellikleri | Kitapta ilgili bölüm çalışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Kimyasal Baglar: Temel Kavramlar | Kitapta ilgili bölüm çalışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Kimyasal dengenin ilkeleri | Kitapta ilgili bölüm çalışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Asitler ve Bazlar | Kitapta ilgili bölüm çalışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Asit-Baz Dengeleri | Kitapta ilgili bölüm çalışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Organik Kimya | Kitapta ilgili bölüm çalışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Organik Kimyada temel kavramlar, organik bileşikler ve reaksiyonlar | Kitapta ilgili bölüm çalışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |