SUF221 Türkiye Balıkçılığı

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SUF221
Ad Türkiye Balıkçılığı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CANER ENVER ÖZYURT
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. CANER ENVER ÖZYURT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Ögrencilerin Türkiye balikçilik sektörünün farkli bilesenlerini tanimasidir.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsaminda Türkiye Balikçiliginin ana bilesenleri, bu bilesenlerin zamana ve bölgeye göre degisimleri ve degisim nedenleri incelenecektir. Bunun yaninda Türkiye Balikçiliginin temel problemleri, sebepleri ve potansiyel çözümler tartisilacaktir. Buna ek olarak Türkiye Balikçiligi Dünya Balikçiligi ile karsilastirilacak ve ülke balikçiliginin gelistirilme potansiyeli degerlendirilecektir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

TÜİK ve FAO istatistikleri

Notlar

TÜİK Medas


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Türkiye balıkçılık üretiminin bileşenlerini tanır.
ÖÇ02 Deniz ve iç su balıkçılığının toplam balıkçılık üretimine katkılarını bilir.
ÖÇ03 Balıkçılık sektörünün yaşadığı idari ve bilimsel sorunlarını bilir.
ÖÇ04 Ekosistem ile balıkçılık etkileşiminin önemini kavrar.
ÖÇ05 Teknelerin av bölgelerine göre dağılımını ve nedenlerini açıklar
ÖÇ06 Sürdürülebilir balıkçılık kavramını açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dünya balikçilik üretimi ve Türkiyenin bu üretimdeki yeri Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Balikçilik üretiminin bilesenleri Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Av araçlarinin tanitimi Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Teknelerin av bölgelerine göre dagilimi ve nedenleri Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Sürdürülebilir balikçilik kavrami Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Balikçilikta yasak ve sinirlamalar Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Ticari Amaçli Su Ürünleri Avciligini Düzenleyen Teblig 1 Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara sinav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 5/1 Numarali Ticari Amaçli Su Ürünleri Avciligini Düzenleyen Teblig 2 Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 5/1 Numarali Ticari Amaçli Su Ürünleri Avciligini Düzenleyen Teblig 3 Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Balikçilik faaliyetlerinin çevresel etkileri (Kayip av araçlari) Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Balikçilik faaliyetlerinin çevresel etkileri (Hedef disi av) Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Balikçilik faaliyetlerinin çevresel etkileri (Yayilimci türler) Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Iskenderun Körfezinde balikçilik 1 Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 İskenderun Körfezinde balıkçılık 2 Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Final Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final1 Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 09:45