Genel Bilgi
Kod | SUF203 |
Ad | Genetik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MAKBULE BAYLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MAKBULE BAYLAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Genetigin Temel Kavramlari, Mendelizm, Baglanti, Parça Degisimi, Kromozom Haritalari, Genler Arasi Etki Sekilleri, Alleller, Mutasyonlar ve Populasyon Genetigi gibi konulari ögretmek.
Dersin İçeriği
Giriş, genetik olaylar, Mendelizmin temel ilkeleri, generasyonlar arası fiziksel bağlantı, bağlantı, parça değişimi, kromozom haritaları, genler arası etki şekilleri, cinsiyete bağlı genler, multiple genler, gen kavramı, mutasyonlar, populasyon genetiği
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
O. DÜZGÜNEŞ. N. EKİNGEN.1982 GENETİK. A.Ü. ZİRAAT FAKÜLTESİ YAYINLARI 1021. DERS KİTABI 289 ANKARA,
Notlar
EMİN, B., 1969. GENETİK. İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ YAYINLARI. VAHA MATBAASI. İSTANBUL. TAVE, D. 1956. GENETİCS FOR FİSHERY HATCERY MANAGERS. AVI PUBLİSHİNG COMPANY INS. WEST PORT USA.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sucul canlılardaki kalitatif genetik olayların temellerini kavrar |
ÖÇ02 | Genetik metodları balıkçılıkta verim artışı yönünde ilişkilendirir ve kullanır |
ÖÇ03 | Gen, Genotip ve fenotip kavramlarını anlar ve ilişkilendirir |
ÖÇ04 | Genetik alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme yetisini kazanır |
ÖÇ05 | Genetikle su ürünleri arasındaki bağları kavrar ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır |
ÖÇ06 | Su canlılarının genetik materyallerin yapı ve fonksiyonlarını bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili bilgilerin doğruluğunu sorgular. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili yeterli seviyede kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir. | |
PÖÇ22 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
PÖÇ23 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giris | Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Genetik Olaylar | Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Mendelizmin temel ilkeleri | Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Generasyonlar Arasi Fiziksel Baglanti | Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Baglanti | Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması, ödevlerin verilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Parça Degisimi | Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | Kromozom Haritalari | Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Arasinav | Arasınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Genler Arasi Etki Sekilleri | Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Cinsiyete Bagli Genler | Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Multiple Alleller | Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması, ödevlerin sunulması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | Gen Kavrami | Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Mutasyonlar | Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Populasyon Genetigi I | Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
15 | Populasyon Genetiği I | Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Final sınavı | Final sınavı hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final sınavı | Final sınavı hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |