Genel Bilgi
Kod | SUF213 |
Ad | Mesleki İngilizce 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEVİM POLAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SEVİM POLAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Su ürünleri temel bilimler alanındaki teknik terimlerin öğrenilmesi ve bilimsel literatürü takip edebilecek kazanımların elde edilmesi.
Dersin İçeriği
Bu derste su ürünleri alanında temel terminoloji öğretilmekte, sucul ekoloji, biyo çeşitlilik, deniz ve tatlı su biyolojisi konularında bilimsel makalelerden çeviri, okuma ve anlama çalışmaları gerçekleştirilmektedir. Sözlü ve yazılı iletişimde ingilizce terminolojinin kullanımı öğretilmektedir
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yok
Kaynaklar
1. Mesleki İngilizce ders notları
Notlar
Su Ürünleri alanındaki bilimsel kitaplar ve makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Su ürünleri alanındaki yayınları genel olarak okur ve anlar |
ÖÇ02 | Ekoloji, biyolojik çeşitlilik, deniz biyolojisi, iç sular biyolojisi gibi Su ürünlerinin kapsadığı alanlardaki ingilizce teknik terimleri tanımlar. |
ÖÇ03 | Alanında öğrendiği mesleki terimleri sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilir. |
ÖÇ04 | Su Ürünleri alanındaki çalışmalarda ihtiyaç duyduğu teknik terimleri kullanır. |
ÖÇ05 | Alanındaki ingilizce yayınları türkçeye çevirebilir. |
ÖÇ06 | Alanında edindiği bilgilerli karşılaştırabilir ve yorum yapabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur | 1 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, dersin kapsamı hakkında bilgilendirme | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Su Ürünleri Temel bilimler alanında teknik terimler | Alan ile ilgili kitap, dergi ve makale araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Su Ürünleri iç sular alanında teknik terimler | Alan ile ilgili kitap, dergi ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Su Ürünleri deniz biyolojisi alanında teknik terimler | Alan ile ilgili kitap, dergi ve makaleler, web kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Su Ürünleri Temel bilimler alanında ingilizce kaynak taraması | Alan ile ilgili süreli yayın, kitap, e-kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Su Ürünleri Temel bilimler alanında makale taraması | Alan ile ilgili süreli yayın, kitap, e-kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
7 | Deniz biyolojisi alanında kitap çeviri çalışması | Konu ile ilgili kitaplardan çeviri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
8 | Ara sınav | Ara sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Deniz biyolojisi alanında çeviri çalışması | Konu ile iligili kitaplardan çeviri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
10 | İç sular biyolojisi alanında kitap çeviri çalışması | Konu ile iligili kitaplardan çeviri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
11 | İç sular biyolojisi alanında makale çeviri çalışması | Konu ile iligili kitaplardan çeviri, makale inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Öğrenciler tarafından seçilen güncel bir konuya ait makalenin çevirisi | Konu ile iligili kaynaklardan çeviri, ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Kirlilik konusunda makale çevirisi | Konu ile iligili kaynaklardan çeviri, ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | güncel bir konuya ait makale çevirisi | Konu ile iligili kitaplardan çeviri, makale inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
15 | Bilimsel yazışma örnekleri | İngilizce yayın talebi örneği ve bilimsel yazışma örneklerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri |
16 | Final sınavı | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final sınavı | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |