SUF213 Mesleki İngilizce 1

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SUF213
Ad Mesleki İngilizce 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SEVİM POLAT
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. SEVİM POLAT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Su ürünleri temel bilimler alanındaki teknik terimlerin öğrenilmesi ve bilimsel literatürü takip edebilecek kazanımların elde edilmesi.

Dersin İçeriği

Bu derste su ürünleri alanında temel terminoloji öğretilmekte, sucul ekoloji, biyo çeşitlilik, deniz ve tatlı su biyolojisi konularında bilimsel makalelerden çeviri, okuma ve anlama çalışmaları gerçekleştirilmektedir. Sözlü ve yazılı iletişimde ingilizce terminolojinin kullanımı öğretilmektedir

Dersin Ön Koşulu

ön koşul yok

Kaynaklar

1. Mesleki İngilizce ders notları

Notlar

Su Ürünleri alanındaki bilimsel kitaplar ve makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Su ürünleri alanındaki yayınları genel olarak okur ve anlar
ÖÇ02 Ekoloji, biyolojik çeşitlilik, deniz biyolojisi, iç sular biyolojisi gibi Su ürünlerinin kapsadığı alanlardaki ingilizce teknik terimleri tanımlar.
ÖÇ03 Alanında öğrendiği mesleki terimleri sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilir.
ÖÇ04 Su Ürünleri alanındaki çalışmalarda ihtiyaç duyduğu teknik terimleri kullanır.
ÖÇ05 Alanındaki ingilizce yayınları türkçeye çevirebilir.
ÖÇ06 Alanında edindiği bilgilerli karşılaştırabilir ve yorum yapabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur 1
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, dersin kapsamı hakkında bilgilendirme Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Su Ürünleri Temel bilimler alanında teknik terimler Alan ile ilgili kitap, dergi ve makale araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
3 Su Ürünleri iç sular alanında teknik terimler Alan ile ilgili kitap, dergi ve makaleler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
4 Su Ürünleri deniz biyolojisi alanında teknik terimler Alan ile ilgili kitap, dergi ve makaleler, web kaynakları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Su Ürünleri Temel bilimler alanında ingilizce kaynak taraması Alan ile ilgili süreli yayın, kitap, e-kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Su Ürünleri Temel bilimler alanında makale taraması Alan ile ilgili süreli yayın, kitap, e-kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
7 Deniz biyolojisi alanında kitap çeviri çalışması Konu ile ilgili kitaplardan çeviri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
8 Ara sınav Ara sınav için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Deniz biyolojisi alanında çeviri çalışması Konu ile iligili kitaplardan çeviri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
10 İç sular biyolojisi alanında kitap çeviri çalışması Konu ile iligili kitaplardan çeviri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
11 İç sular biyolojisi alanında makale çeviri çalışması Konu ile iligili kitaplardan çeviri, makale inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Öğrenciler tarafından seçilen güncel bir konuya ait makalenin çevirisi Konu ile iligili kaynaklardan çeviri, ödev hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Kirlilik konusunda makale çevirisi Konu ile iligili kaynaklardan çeviri, ödev hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 güncel bir konuya ait makale çevirisi Konu ile iligili kitaplardan çeviri, makale inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
15 Bilimsel yazışma örnekleri İngilizce yayın talebi örneği ve bilimsel yazışma örneklerinin okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri
16 Final sınavı Final sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final sınavı Final sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 09:45