SUF215 Algal Biyoteknoloji

3 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SUF215
Ad Algal Biyoteknoloji
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. OYA IŞIK
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. OYA IŞIK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Deniz ve içsularda yaşayan mikroalg türlerini büyük hacimlerde kültüre almak, değerli metabolitler üretmelerini sağlamak,elde edilen algal biyokütleye farklı kullanım alanlarında ticari değer kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Algal Biyoteknoloji tanımı, mikroalgal üretimin kara tarımına göre avantaları, ticari önemi olan alg türleri, fototrofik mikroalglerin kütle üretiminin fizyolojik prensipleri, havuzlarda ve fotobiyoreaktörlerde mikroalg kültürü, Endüstriyel ölçekli alg üretiminin biyolojik prensipleri, mikroalg hasatı, alg biyoması kurutma yöntemleri, kuru alg paketleme, alglerin kullanım alanları.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

E.W.BECKER (1994) Microalgae:Biotechnology ve Microbiology,Cambridge University Press, 293 sayfa.  A. Richmond (2004), Handbook of Microalgal Culture, Biotechnology and Applied Phycology, Blackwell Science Ltd,sf:545. Zvi Cohen (1999) Chemicals from Microalgae, Taylor & Francis, 419 sayfa. Ders notları

Notlar

Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Biyoteknoloji tanımını yapar.
ÖÇ02 Algal Biyoteknoloji tanımını yapar, Algal Biyoteknolojinin tarihçesini kavrar.
ÖÇ03 Alglerin kullanım alanlarını sıralar.
ÖÇ04 Ticari önemi olan ve yaygın olarak kültüre alınan alg türlerini sayar.
ÖÇ05 Fototrofik mikroalglerin kütle üretiminin fizyolojik prensiplerini sayar ve açıklar.
ÖÇ06 Açık sistem havuzlarda ve kapalı sistem fotobiyoreaktörlerde alg üretim koşullarını kavrar.
ÖÇ07 Mikroalg kültür havuzları şekil ve yapım materyallerini açıklar.
ÖÇ08 Havuzlarda bulaşma nedenlerini sıralar ve önlemlerini sayar.
ÖÇ09 Mikroalglere uygulanan stres koşullarını sayar, uygulama sonrası hücre içindeki değişiklikleri açıklar.
ÖÇ10 Dunaliella salina kültürü ve beta karoten üretimi, Haematococcus pluvialis kültürü ve astaksantin üretimini kavrar.
ÖÇ11 Mikroalgal yağ üretiminde yaygin olarak kültüre alınan türleri sayar, yağ uretimi için stres koşullarını açıklar.
ÖÇ12 Mikroalg hasat yöntemlerini kavrar ve yöntemlerin avantaj ve dezavantajlarini açıklar
ÖÇ13 Mikroalg kurutma ve paketleme koşullarını ve prensiplerini açıklar.
ÖÇ14 Endüstriyel ölçekli alg üretimi ekonomik analizi,
ÖÇ15 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su ürünleri ile ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili bilgilerin doğruluğunu sorgular. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili yeterli seviyede kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir.
PÖÇ22 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
PÖÇ23 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Biyoteknoloji tanımı, Alg Biyoteknolojisi tanımı, Biyoteknoloji ve Algal Biyoteknolojinin tarihçesi, Algal biyoteknoloji laboratuarının tanıtımı Dersi tanır, ders notunu edinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
2 Alglerin kullanım alanları Alglerin gıda olarak kullanımı, Hayvan yemi olarak kullanımı, Gübre (toprak yapısı iyileştirmede) kullanımı, konularında kültüre alınan alg türlerinin laboratuarda incelenmesi. Ders notunu okuyup gelirler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
3 Ticari önemi olan alg türleri, değerli metabolitlerin üretilmesindeki stres koşulları. Ders notu ve laboratuar çalışması için föyü okuyarak gelirler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
4 Fototrofik mikroalglerin kütle üretiminin fizyolojik prensipleri.Besin eksikliği, yüksek ışık, vb stres koşulları. Ders notunu okuyup gelirler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
5 Alg üretim sistemleri, Laboratuar kültürleri, Havuz üretimi, Fotobiyoreaktör üretiminin tanıtılması. Ders notunu okuyup gelirler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
6 Dışarı alg Üretim sistemleri Havuzlar Havuz tipleri Havuz yapımında malzeme çeşitleri Karıştırma-Havalandırma (Pedal sistemler, kompresör vb). Ders notu ve Dışarı alg kültürü pilot tesisin tanıtımı, havuzların tanıtımı notlarını okuyarak gelirler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
7 Fotobiyoreaktör sistemler,Reaktör tasarımları (Tubular reaktörler, Panel reaktörler),Fotobiyoreaktörlerde kültür parametrelerinin optimizasyonu, Ders notunu okuyarak ve fotobiyoreaktörler hakkında araştırma yaparak gelirler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Mikroalg hasat yöntemleri. Filtrasyon, Santrifüj, flokülasyon, sedimantasyon yöntemleri),Hasat etkinliği, Ders notunu okuyup gelirler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
10 Mikroalglere uygulanan stres faktörleri, strese bağlı hücre içindeki fizyolojik değişiklikler. Ders notunu okuyup gelirler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
11 Dunaliella salina kültürü ve beta karoten üretimi, Chlorella vulgaris dışarı kültürü. Ders notunu okuyup gelirler.Verilen ödevi yaparlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
12 Haematococcus pluvialis kültürü ve astaksantin üretimi. Spirulina platensis dışarı kültürü. Ders notunu okuyup gelirler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
13 Lipid üretiminde yaygin olarak kültüre alınan mikroalg türleri, mikroalgal yağ uretimi için uygulanan stres faktörleri Ders notunu okuyup gelirler ve verilen ödevi yaparlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
14 Endüstriyel ölçekli alg üretimi ekonomik analizi, Ders notunu okuyup gelirler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
15 Alg biyoması kurutma yöntemleri ve uyulması gereken kurallar. Güneşte kurutma, kurutma fırınları, spray kurutucular, soğuk kurutucular. Kuru alg ürün paketleme ve uyulması gereken kurallar. Ders notunu okuyup gelirler. Verilen ödevi yaparlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
16 Final Sınavı Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final Sınavı Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 09:45