Genel Bilgi
Kod | SUF303 |
Ad | Su Ürünleri İşleme Teknolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYGÜL KÜÇÜKGÜLMEZ YANDIM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. AYGÜL KÜÇÜKGÜLMEZ YANDIM
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. MUSTAFA DURMUŞ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. ESMERAY KÜLEY (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Taze ve işlenmiş su ürünlerinin biyokimyasal kompoziyonunun ve su ürünleri işleme teknolojisinin tanımlanması, su ürünlerinde kalite kontrol metotlarının açıklanması, farklı su ürünleri işleme tekniklerinin öğretilmesi, su ürünlerinin işlenmesi esnasında meydana gelen değişimlerin açıklanması, balık ve kabuklu atıklarının değerlendirilmesi
Dersin İçeriği
Su ürünleri işleme teknolojisinin bugünü ve geleceği, farklı su ürünlerinin biyokimyasal oranları ve bu oranları etkileyen faktörler, avlanmadan sonra meydana gelen kimyasal, fiziksel mikrobiyolojik ve duyusal değişimler, su ürünlerinde ön işleme teknolojisi (fileto çıkarma vb.), su ürünlerinde soğutma, dondurma, tütsüleme, konserve, tuzlama, kurutma, marinat, surimi ve paketleme teknolojileri, fermente balık ürünleri, balık ve kabuklu atıklarının değerlendirilmesi, farklı su ürünlerinde bu tekniklerin uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Gülyavuz, H., Ünlüsayın, M. 2008. Su Ürünleri İşleme Teknolojisi. Akdeniz Üniversitesi, Su Ürünleri Fakültesi, Antalya.
Notlar
Gökoğlu, N. 2002. Su Ürünleri İşleme Teknolojisi. Su Yayınları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Su ürünlerinin biyokimyasal kompozisyonunu ve su ürünleri işleme teknolojisini tanımlar |
ÖÇ02 | Su ürünlerinde kalite kontrol yöntemlerini tanımlar |
ÖÇ03 | Farklı su ürünleri işleme teknolojilerini listeler |
ÖÇ04 | Su ürünleri işleme sırasında meydana gelen değişimlerin anlatır |
ÖÇ05 | Balık ve kabuklu atıklarının değerlendirilmesini açıklar |
ÖÇ06 | Su ürünleri etinin yapısını ve beslenme açısından önemini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Su ürünleri işleme teknolojisine giriş, Su ürünleri işleme teknolojisinin bugünü ve geleceği, farklı su ürünlerinin biyokimyasal oranları ve bu oranları etkileyen faktörler | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Su ürünleri etinin özellikleri | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Avlama sonrası meydana gelen kimyasal, fiziksel, mikrobiyolojik ve duyusal değişimler | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Su ürünlerinde tazeliğin korunması | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Su ürünlerinde kalite kontrol yöntemleri (duyusal, fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik) | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması, laboratuvar için hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Soğutma ve dondurma teknolojisi | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması, laboratuvar için hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Tuzlanmış ürün ve marinasyon teknolojisi | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması, laboratuvar için hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Arasınav | Sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kurutulma teknolojisi | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması, laboratuvar için hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Dumanlama teknolojisi | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması, laboratuvar için hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Konserve teknolojisi | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması, laboratuvar için hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Surimi teknolojisi | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması, laboratuvar için hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Paketleme teknolojisi | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması, laboratuvar için hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Balık yan ürünlerinin değerlendirilmesi | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması, laboratuvar için hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Kabuklu yan ürünlerinin değerlendirilmesi | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması, laboratuvar için hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Final sınavı | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final sınavı | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |