SUF317 Su Ürünlerinde Bozulma İndikatörleri

3 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SUF317
Ad Su Ürünlerinde Bozulma İndikatörleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. YEŞİM ÖZOĞUL
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. YEŞİM ÖZOĞUL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Su ürünlerinin kalitesini belirlemede kullanilan duyusal, kimyasal ve mikrobiyolojik analizler hakkinda bilgi verilmesi ve uygulamali olarak bu analizlerin bireysel olarak yapilmasi

Dersin İçeriği

Su ürünlerinde tazelik ve etkileyen faktörler, kaliteyi koruma metodlari ve alinacak önlemler, su ürünlerinde besin madde bilesenlerinin önemi ve kimyasal yapilari, besin madde ve yag asit analizi, post-mortem kimyasal degisimler ve nedenleri, kalite belirlemede kullanilan duyusal, kimyasal, fiziksel ve mikrobiyolojik metotlar, TVB-N, TBA analizleri, biyojenik aminler ve nukleitid yikim ürünleri analizleri, lipit oksidasyonu (FFA, PV yapilmasi), mikrobiyolojik bozulma ve lab. uygulama

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders Notu ve Kitaplar Diger Kaynaklar

Notlar

internet


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Su ürünlerinde tazelik ve tazeliği etkileyen faktörleri öğrenir
ÖÇ02 Post mortem kimyasal değişimler ve nedenlerini açıklar
ÖÇ03 Kaliteyi koruma metodları ve alınacak önlemleri listeler
ÖÇ04 Laboratuarda çalışırken dikkat edilmesi gereken unsurları listeler
ÖÇ05 Deniz ürünlerinde besin madde bileşenleri analizleri yapabilir
ÖÇ06 Duyusal, fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik analiz metodları kavrar
ÖÇ07 Su ürünlerinin tazelik kalitesini ölçmede kullanılan metotlar ile bozulma parametreleri hakkında bilgi edinir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
PÖÇ22 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Su ürünlerinde tazelik ve etkileyen faktörler Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Kaliteyi koruma metodlari ve alinacak önlemler Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
3 Su ürünlerinin besin madde bilesenleri, Kimyasal yapilari ve önemi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
4 Su ürünlerinin besin madde bilesenlerinin analizi Ögrenciye proje ödevi verilir Analizeri yapmak için laboratuvar hazırlığı, proje hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Su ürünlerinin besin madde bilesenlerinin analizi Analizeri yapmak için laboratuvar hazırlığı, proje hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Post-mortem kimyasal degisimler ve nedenleri Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, proje hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
7 Kalite belirlemede kullanilan duyusal, kimyasal, fiziksel ve mikrobiyolojik metotlar Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, proje hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
8 Arasinav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Subjektif ve objektif duyusal metotlar ve fiziksel metotlar Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, proje hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
10 Kimyasal ve Biyokimyasal metotlar Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, proje hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
11 TVB-N, TBA gibi kimyasal analizlerin uygulanmasi Laboratuvar hazırlığı, proje hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Biyojenik aminler ve nukleitid yikim ürünleri, lab. uygulama Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, Laboratuvar hazırlığı, proje hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Lipit oksidasyonu ve önemi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, proje hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
14 Lipit oksidasyonu ve labaratuvar uygulama (FFA, PV yapilmasi) Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, Laboratuvar hazırlığı, proje hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Mikrobiyolojik bozulma ve labaratuvar uygulama, Proje teslimi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, Laboratuvar hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Final Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final 1 Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 09:47