Genel Bilgi
Kod | SUF411 |
Ad | Balık Biyodeneyleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATMA ÇEVİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. FATMA ÇEVİK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kirleticilerin baliklara etkisinin laboratuvar kosullarinda incelenmesi ve konuda beceri kazanma.
Dersin İçeriği
Biyodeneyler hakkinda genel bilgiler, ilgili terimler; çesitleri, kullanimi, avantaj-dezavantaji; balik biyodeneylerinin tanimi; yöntem seçimi ve genel kurallar; deney baliginin seçimi ve hazirlanmasi; deneylerin kurulmasi; hesaplamalar, inceleme ve sonuçlarin degerlendirilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
ÜNSAL, M., 1998, Kirlilik Deneyleri. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı Su Ürünleri ve Araştırma Enstitüsü Müdürlüğü, Yayın No:11,Seri:A, Bodrum. GÖKSU, M.Z.L., 2010, Su Kirliliğinde Biyodeneyler, Nobel Yayınevi Anonymus 1999. Standard Methods for the Examination of Water and Wastewater. American Public Health Association, American Water Works Association, Water Environment Federation.
Notlar
İnternet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Balık biyodeneylerini tanımlar |
ÖÇ02 | Deney ekipmanını belirler |
ÖÇ03 | Balık biyodeneyleri kurar, izler |
ÖÇ04 | Biyodeney sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır |
ÖÇ05 | Biyodeneylerde etiği bilir. |
ÖÇ06 | Deney organizmalarının seçimini yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
PÖÇ22 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giris, uygulamalar, tarihçe | Ders notundaki ilgili bölüm okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Biyodeney(tanimi, amaci) ve siniflandirma(organizma tepkisi ve süreye göre) | Ders notundaki ilgili bölüm okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Zehirin verilis sekli ve deney amacina göre siniflandirma | Ders notundaki ilgili bölüm okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Deney organizmalari(mikroorganizmalar, algler ve omurgasiz hayvanlar) | Ders notundaki ilgili bölüm okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Balik biyodeneyleri, tanimi, parametreler, materyal ve yöntem, balik seçimi | Ders notundaki ilgili bölüm okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Baliklarin özellikleri, hazirlama, yemleme, stoklama ve konsantrasyon seçimi | Ders notundaki ilgili bölüm okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Deney suyu-stok çözelti hazirlanmasi, ortam özellikleri(sicaklik, oksijen, pH) | Ders notundaki ilgili bölüm okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | ARA SINAV | Ara sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ön denemeler, kontrol denemeleri ve esas denemeler | Ders notundaki ilgili bölüm okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Biyodeneylerde Etik | Ders notundaki deneysel bölüm okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Deney düzeneğinin kurulması, balıkların alıştırılması | Ders notundaki deneysel bölüm okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Deneyler için balıkların seçilmesi toksik madde derişiminin hesaplanması ve deney ortamına verilmesi | Ders notundaki deneysel bölüm okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Deneylerin izlenmesi | Ders notundaki deneysel bölüm okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Deneylerdeki verilerin düzenlenmesi | Ders notu deneysel bölüm okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Hesaplamalar ve probit analiz yöntemi, sonuçların değerlendirilmesi | Ders notundaki ilgili bölüm okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Final sınavı | Final sınavı için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final sınavı | Final sınavı için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |