Genel Bilgi
Kod | SUF411 |
Ad | Balık Biyodeneyleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATMA ÇEVİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. FATMA ÇEVİK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kirleticilerin baliklara etkisinin laboratuvar kosullarinda incelenmesi ve konuda beceri kazanma.
Dersin İçeriği
Biyodeneyler hakkinda genel bilgiler, ilgili terimler; çesitleri, kullanimi, avantaj-dezavantaji; balik biyodeneylerinin tanimi; yöntem seçimi ve genel kurallar; deney baliginin seçimi ve hazirlanmasi; deneylerin kurulmasi; hesaplamalar, inceleme ve sonuçlarin degerlendirilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
ÜNSAL, M., 1998, Kirlilik Deneyleri. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı Su Ürünleri ve Araştırma Enstitüsü Müdürlüğü, Yayın No:11,Seri:A, Bodrum. GÖKSU, M.Z.L., 2010, Su Kirliliğinde Biyodeneyler, Nobel Yayınevi Anonymus 1999. Standard Methods for the Examination of Water and Wastewater. American Public Health Association, American Water Works Association, Water Environment Federation.
Notlar
İnternet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Balık biyodeneylerini tanımlar |
ÖÇ02 | Deney ekipmanını belirler |
ÖÇ03 | Balık biyodeneyleri kurar, izler |
ÖÇ04 | Biyodeney sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır |
ÖÇ05 | Biyodeneylerde etiği bilir. |
ÖÇ06 | Deney organizmalarının seçimini yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giris, uygulamalar, tarihçe | Ders notundaki ilgili bölüm okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Biyodeney(tanimi, amaci) ve siniflandirma(organizma tepkisi ve süreye göre) | Ders notundaki ilgili bölüm okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Zehirin verilis sekli ve deney amacina göre siniflandirma | Ders notundaki ilgili bölüm okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Deney organizmalari(mikroorganizmalar, algler ve omurgasiz hayvanlar) | Ders notundaki ilgili bölüm okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Balik biyodeneyleri, tanimi, parametreler, materyal ve yöntem, balik seçimi | Ders notundaki ilgili bölüm okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Baliklarin özellikleri, hazirlama, yemleme, stoklama ve konsantrasyon seçimi | Ders notundaki ilgili bölüm okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Deney suyu-stok çözelti hazirlanmasi, ortam özellikleri(sicaklik, oksijen, pH) | Ders notundaki ilgili bölüm okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | ARA SINAV | Ara sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ön denemeler, kontrol denemeleri ve esas denemeler | Ders notundaki ilgili bölüm okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Biyodeneylerde Etik | Ders notundaki deneysel bölüm okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Deney düzeneğinin kurulması, balıkların alıştırılması | Ders notundaki deneysel bölüm okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Deneyler için balıkların seçilmesi toksik madde derişiminin hesaplanması ve deney ortamına verilmesi | Ders notundaki deneysel bölüm okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Deneylerin izlenmesi | Ders notundaki deneysel bölüm okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Deneylerdeki verilerin düzenlenmesi | Ders notu deneysel bölüm okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Hesaplamalar ve probit analiz yöntemi, sonuçların değerlendirilmesi | Ders notundaki ilgili bölüm okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Final sınavı | Final sınavı için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final sınavı | Final sınavı için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |